Gå til innhold

Barns vekt og overvekt, og foreldrene

Gjest også en mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Jeg lurer ekstra mye hver gang det er avslutninger på skolen, og ungene står på rekke og rad. En skal være blind hvis en ikke ser hvem som er overvektig, hvem som er ekstra tynne og hvem som er normal vektig. Likevel sitter foreldrene til de overvektige og sier at mitt barn er bare litt " godt" i stand, er så glad i mat osv.

Dette er ikke noe jeg bare sier, men rene fakta. Nabo dama, ser ikke at hennes datter på 9 år, med fleske mage og disse lår, store pupper og blek i huden, er overvektig. Hun synes at datteren er akkurat passe.

Hva skal en si til sånne??

''Likevel sitter foreldrene til de overvektige og sier at mitt barn er bare litt " godt" i stand, er så glad i mat osv.''

Sitter dere virkelig og diskuterer barnas utseende på skoleavslutninger? Burde dere ikke heller konsentrere dere om opptredenen? Jeg hadde IKKE likt det om noen begynte å kommentere mine barns utsende sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AAA

4

• Lotte :o)

4

• laban

2

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Det tviler jeg på. Mine tre barn er slanke og vi har alltid bare vann til middagen. Det midterste er veldig glad i melk og drikker også det som tørstedrikk. Vi har nesten aldri saft eller brus i huset og jus bare en skjelden gang i helga.

Men om vi nå kjøper saft eller brus, så skal jeg love at vi ikke har det lenge :-)

Må innrømme at jeg selv er altfor glad i cola light og at det konstnt står i kjøleskapet. Var forberedt på å kutte ned forbruket da jeg fikk barn, for jeg vet at dette ikke er bra.

Så langt synes barna på 6 og 9 at all brus er vondt. Den eldste vil helst ha vann - den yngste lever på skummet melk... Vi får se hvor lenge det holder. Barna er for øvrig to tynne streker - slik jeg selv var til godt inn i ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tror du misforstår

''Likevel sitter foreldrene til de overvektige og sier at mitt barn er bare litt " godt" i stand, er så glad i mat osv.''

Sitter dere virkelig og diskuterer barnas utseende på skoleavslutninger? Burde dere ikke heller konsentrere dere om opptredenen? Jeg hadde IKKE likt det om noen begynte å kommentere mine barns utsende sånn uten videre.

Det er selvfølgelig ingen som kommenterer hvordan andre barn ser ut. Jeg har tilgode å høre noen snakke/diskutere andre barn sitt utseende. Det jeg ofte har hørt, er at de foreldrene som har barn som er overvektig, gjerne vil forklare hvorfor, og komme med masse rare unnskyldninger om sitt egets barn overvekt, og dette uten en gang at noen andre har nevnnt ordet overvekt eller kommentert barnets utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok mange blir litt blinde for sine egne barn ja. Det er vel ikke mulig å se med helt objektive øyne på dem du omgås hver dag og er glad i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ofte diskuteres barn og overvekt her. Jeg aner ikke hva andre foreldre ser hos sine barn, men vi har alltid opplevd vårt barn som overvektig, til tross for sunt kosthold og normal aktivitet.

Dette har vi tatt tak i forlengst, deltatt i prosjekter, og foretatt brede undersøkelser, tiltak og analyser.

Konklusjonen er at barnet vårt er genetisk sammensatt slik at h*n (for å si det enkelt) må leve på vann og brød for ikke å være overvektig.

Så, tenk dere om når dere ser et barn som ikke faller innunder normalen; det er slett ikke sikkert det skyldes inaktivitet, slappe foreldre osv.

Samtidig; husk og at en slank kropp ikke nødvendigvis betyr sunt kosthold og normal aktivitet.

Verden vil bedras!

Du har et poeng, hapimag.

Selv har jeg to gutter som er så ulike som de kan få blitt. Den ene er flere kg undervektig, den andre er helt på grensa til overvektig. (Dette har jeg beregnet ut fra vekt/høydeskjema, så det er helt reelt). De får samme mat servert (bortsett fra at han som er tynnest gjerne får en ekstra dæsj olje e.l i maten) og likevel ser det ut som den ene lever på pølser og burgere, mens den andre lever på salat..

Det er sikkert ulike medfødte anlegg inne i bildet. Men, han som er tynn blir veldig fort mett og spiser seg kun knapt mett til måltidene, mens han andre spiser som en hest og fortsetter å spise etter at han egentlig er mett. Så jeg skjønner hvorfor det blir sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...