Gå til innhold

Bursdag i sommerferien

Minaline

Anbefalte innlegg

Eldstegutten vår har bursdag i midten av juli, og gleder seg masse til 6-årsbursdag:)

Han kommer til å invitere de barna på avdelingen sin i barnehagen som er på samme alder, 10 til sammen, i tillegg til lillebror og fetter.

Noen som har erfaringer med hvor mange som kommer midt i fellesferien...? Er en så følsom gutt, og jeg er redd at det vil være en del som ikke kan komme som er på ferie... Tidligere har ikke bursdager vært så viktig for han som nå, derfor jeg lufter dette her... Skal vi ta feiringa før ferien i stedet? Hva gjør andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest majas mamma

Tror jeg hadde tatt det nå, før ferien. Siden han er 6 skal han vel begynne på skolen til høsten, og da blir det masse nye barn å forholde seg til. Min eldste gutt er født i slutten av juli, og vi har som regel utsatt hans bursdag for det er joe aldri noen hjemme når han har bursdag, En gang hadde vi invitert 7 stykker og det kom en. Alle de andre var ferie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt med bursdag i juli, men har aldri hatt barnebursdag i juli. Vi har enten feiret i juni eller i august, men foretrekker juni. Ettersom han skal slutte i barnehagen, ville jeg satset på feiring nå snart før alle tar ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et par av min sønns venner er julibarn, og de har vel som oftest hatt feiringen i juni - ihvertfall mens de har vært skolebarn.

Men du kan jo eventuelt sjekke med ferielista i barnehagen om hvor mange det er som har satt seg opp på ferie i juli? Hvis det er mange uten skolestoresøsken, kan det jo hende at de starter ferien senere enn skoleferiestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gratulerer

Hvis barnehagen er stengt den dagen/ uken dere skal feire, må du anta at veldig mange er bortreist.

Er barnehagen åpen, har vel alle gitt ferieplan til barnehagen, så du kan spørre avdelingsleder hvor mange som er i barnehagen den dagen dere skal feire. Det er en god indikasjon på hvor mange som kan komme.

Hvis det er en del (av de dere skal invitere) som er i barnehagen denne dagen, er det kjempekoselig å feire det på selve dagen, og kjempekoselig at det skjer noe i de rolige ferieukene.

Det er jo ikke så viktig at de kommer så veldig mange, men at de viktigste vennene hans kan komme, er jo alltid hyggelig.

Hvis de fleste er på ferie den dagen han fyller år, får du avdelingsleder til å hjelpe deg med å finne hviken dag (enten rett før eller rett etter ferien), som er den beste dagen å invitere på (mht når folk er på ferie).

Så finner de også en passende dag å feire ham i barnehagen på (med krone og det som hører til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

brilleslangen

Jeg har et juli-barn som har bursdagsent i måneden. Min erfaring fra julibursdager er at man godt kan invitere dobbelt så mange som man opprinnelig har tenkt/har plass til, for flesteparten er likevel ikke hjemme... I fjor begynte barnet på skolen og da valgte vi å utsette feiringa til etterskolestart. og tok det på slutten av første skoleuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et juli-barn som har bursdagsent i måneden. Min erfaring fra julibursdager er at man godt kan invitere dobbelt så mange som man opprinnelig har tenkt/har plass til, for flesteparten er likevel ikke hjemme... I fjor begynte barnet på skolen og da valgte vi å utsette feiringa til etterskolestart. og tok det på slutten av første skoleuke.

Jeg hadde hørt det rådet og fulgte det, resultat: alle kom, så hadde 18 3-åringer løpende rundt i 2 timer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førsteklassing hadde 4 invitasjoner til bursdager denne uka. Til barn som har bursdag i løpet av ferien. ;)

Kanskje det hadde vært en ide å forskjyve ferien til enten nå før alle reiser, eller etter at de fleste har kommet hjem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har inntrykk av at det vanligste er å feire julibarna i juni og august.

Du kan selvfølgelig invitere til bursdag i fellesferien, men vær forberedt på at et fåtall kommer. Vi er aldri hjemme i fellesferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg hadde hørt det rådet og fulgte det, resultat: alle kom, så hadde 18 3-åringer løpende rundt i 2 timer:-)

''18 3-åringer løpende rundt i 2 timer:-)''

Hehe :)

Det var pussig. Min erfaring er at de aller fleste barnefamilier er bortreist i fellesferien, blant annet fordi barnehagen ofte er stengt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Min førsteklassing hadde 4 invitasjoner til bursdager denne uka. Til barn som har bursdag i løpet av ferien. ;)

Kanskje det hadde vært en ide å forskjyve ferien til enten nå før alle reiser, eller etter at de fleste har kommet hjem igjen?

''Min førsteklassing hadde 4 invitasjoner til bursdager denne uka. Til barn som har bursdag i løpet av ferien. ;)''

Ja, sånn er det nesten her også. Annenklassingen min skal snart i femte bursdagsselskapet i juni, og jeg vet det blir minst ett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta feiringa før ferien, det gjør de aller fleste juli-barn jeg kjenner.

Min gutt har bursdag uka etter skoleslutt, og vi hadde feiring for ham for 2 dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

sånn "uflaks" at alle var hjemme da... Nei det har ikke jeg opplevd. en gang inviterte vi ni, og to kom. Neste år kom det seks. neste gang inviterte vi 18 små gjester. da kom det 11.. Og i fjor da vi ventet til etter skolestart. da kom alle inviterte... Så jeg synes midt i fellesferien-bursdagsfeiring er en vanskelig tid. Pga atdet er så uforutsigbart. Når ho var lita brydde ho seg liksom ikke om hvem som kom eller hvor mangedet var. Det viktige da var at det var selskap. Men de siste par årene har ho vært mer bevisst på hvem ho ønsker skal komme og da blir skuffelsen desto større når det viserseg at de er bortreist. Så ho var egentlig fornøyd med utsatt feiring i fjor og jeg antar vi går for det samme i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Min eldste har bursdag i juli, og min erfaring er at det var temmelig uforutsigbart hvor mange som kom. Skrekkeksempelet var det året vi sendte ut 27 invitasjoner (alle i klassen + noen til) og det kom 3 stykker...

En annen gang inviterte vi hele klassen + jevnaldrende klasse fra en annen skole i bygda, og alle kom unntatt en. Det ble litt mer enn vi hadde regnet med ja :-).

Her vi bor er det umulig å spå hvor mange som kommer. Hvis det er viktig for deg at det blir et skikkelig selskap bør du enten invitere veldig mange (men husk, du risikerer at alle kommer også!), eller arrangere bursdagen i slutten av juni/ midten av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du inviterer til bursdag i ferien, er det sikkert lurt å be om svar også fra de som kommer. Da risikerer du ikke at invitasjonen blir liggende i postkassa mens de er på ferie.

Du kan jo prøve, og heller flytte bursdagen hvis det er mange som ikke kan komme.

Det blir nok hektisk med bursdager i august også, men vårt julibarn skal få feire rundt skolestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta feiringa før ferien, det gjør de aller fleste juli-barn jeg kjenner.

Min gutt har bursdag uka etter skoleslutt, og vi hadde feiring for ham for 2 dager siden.

''Ta feiringa før ferien, det gjør de aller fleste juli-barn jeg kjenner.''

Det gjør vi her også, så nå de siste 2 ukene før ferien er det 7 burdager som feires :-)

Litt hektisk, men godt å være ferdig med, da kan man nyte ferien uten å tenke mer på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp at den ene dattera mi hadde med seg bursdagsinvitasjon fra den ene gutten i klassa.

Han har bursdag midt i juli, men feirer neste uke.

Kjempegreit synes jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...