Gjest en anonym gravid doler Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Mannen er begeistret for navnet Fredrik. Jeg er litt i tvil om hva jeg syns - og ikke minst om navnet er sossete eller ikke. Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv. Hva assosierer dere med navnet? Like eller ikke like? Bare for å avklare: Jeg spør for å få litt luft i egne tanker og innspill fra andre. Jeg er ikke avhengig av andres meninger for å gi babyen navn. Jeg har lest alt for mange doltråder til å ikke understreke nettopp dette ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Fredrik er nydelig. Det er maskulint, ikke dillete, kongenavn, passer på liten gutt, ungdom og voksen. I tillegg har navnet litt "trøkk" :-) I like! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg assosierer navnet Fredrik med verdens skjønneste og vakreste 3,5-åring, som jeg er utrolig glad i:-) Jeg synes det er et flott navn:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg kjenner mange trivelige Fredrik'er! I tillegg synes jeg det er et fint navn, som passer både på små barn og voksne menn. Det synes jeg er viktig når man velger navn - å huske på at den lille babyen skal bli stort barn, tenåring og voksen, og ikke alle navn er like "stilige" på voksne som på barn (dette gjelder selvfølgelig omvendt også, at enkelte navn på en måte er "forbeholdt" de gamle ) Fredrik er ikke sossete i det hele tatt i mine ører. Et velklingende, fint navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg liker det ikke så godt, synes det er tungt å si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg forbinder det mest med han i Knoll og Tott, selv om han vel skriver det "Frederik". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en anonym gravid doler Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg liker det ikke så godt, synes det er tungt å si. Det er jeg faktisk enig med deg i. Spesielt når vi skarrer. Hm.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 kjempefint navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg forbinder det mest med han i Knoll og Tott, selv om han vel skriver det "Frederik". Er det han med gult hår? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Det er jeg faktisk enig med deg i. Spesielt når vi skarrer. Hm.. I skarreland bør dere unngå r-er, ja. Men i alle andre dialekter, klinger det godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det han med gult hår? Ja, han som alltid smisker for hun strenge, tynne dama med briller og topp - er det frk Spjåk hun heter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Synes det er et flott, mandig navn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Fredrik er en økonom. Så tenker jeg også på Finland, masse skog, og kanskje en liten sauna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Fredrik er en økonom. Så tenker jeg også på Finland, masse skog, og kanskje en liten sauna. Hvordan fikk du assosiasjonene til sauna og Finland? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hvordan fikk du assosiasjonene til sauna og Finland? Fordi når han er ca 45 år og er lei av bankjobben, kjører han ut på et eventyr eller som et resultat av en slags krise, for å finne seg selv. Og det gjør han i Finland, midt i en stor skog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Fordi når han er ca 45 år og er lei av bankjobben, kjører han ut på et eventyr eller som et resultat av en slags krise, for å finne seg selv. Og det gjør han i Finland, midt i en stor skog. Hmmm... tror du må begynne å lage film. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Fredrik er et nøytralt navn, hverken liker eller misliker det. Helt greit. Men det er litt tungt å uttale (jeg skarrer ikke!). Jeg kjenner bare en Fredrik, og han blir kalt for Freddie, antagelig fordi det er lettere å si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hmmm... tror du må begynne å lage film. Ja. Gi meg penger. Jeg må ha space, et lite hus ved havet, så kan jeg skrive manus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Fredrik er et nøytralt navn, hverken liker eller misliker det. Helt greit. Men det er litt tungt å uttale (jeg skarrer ikke!). Jeg kjenner bare en Fredrik, og han blir kalt for Freddie, antagelig fordi det er lettere å si. Det er helt tydelig at det kan være litt vrient å uttale. Min lille gullklump på 3,5 år kaller seg selv for Sindik :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg liker det godt. Da jeg var ung hadde jeg bestemt meg for at om jeg fikk en sønn en gang skulle han hete Fredrik. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.