Gå til innhold

Meninger om navnet Fredrik?

Gjest en anonym gravid doler

Anbefalte innlegg

Mannen er begeistret for navnet Fredrik. Jeg er litt i tvil om hva jeg syns - og ikke minst om navnet er sossete eller ikke. Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv.

Hva assosierer dere med navnet? Like eller ikke like?

Bare for å avklare:

Jeg spør for å få litt luft i egne tanker og innspill fra andre. Jeg er ikke avhengig av andres meninger for å gi babyen navn. Jeg har lest alt for mange doltråder til å ikke understreke nettopp dette ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredrik er nydelig. Det er maskulint, ikke dillete, kongenavn, passer på liten gutt, ungdom og voksen. I tillegg har navnet litt "trøkk" :-)

I like! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg assosierer navnet Fredrik med verdens skjønneste og vakreste 3,5-åring, som jeg er utrolig glad i:-) Jeg synes det er et flott navn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange trivelige Fredrik'er!

I tillegg synes jeg det er et fint navn, som passer både på små barn og voksne menn. Det synes jeg er viktig når man velger navn - å huske på at den lille babyen skal bli stort barn, tenåring og voksen, og ikke alle navn er like "stilige" på voksne som på barn (dette gjelder selvfølgelig omvendt også, at enkelte navn på en måte er "forbeholdt" de gamle ;) )

Fredrik er ikke sossete i det hele tatt i mine ører. Et velklingende, fint navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det ikke så godt, synes det er tungt å si.

Det er jeg faktisk enig med deg i. Spesielt når vi skarrer. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder det mest med han i Knoll og Tott, selv om han vel skriver det "Frederik".

Er det han med gult hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg faktisk enig med deg i. Spesielt når vi skarrer. Hm..

I skarreland bør dere unngå r-er, ja. Men i alle andre dialekter, klinger det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han med gult hår?

Ja, han som alltid smisker for hun strenge, tynne dama med briller og topp - er det frk Spjåk hun heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredrik er en økonom.

Så tenker jeg også på Finland, masse skog, og kanskje en liten sauna.

Hvordan fikk du assosiasjonene til sauna og Finland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du assosiasjonene til sauna og Finland?

Fordi når han er ca 45 år og er lei av bankjobben, kjører han ut på et eventyr eller som et resultat av en slags krise, for å finne seg selv. Og det gjør han i Finland, midt i en stor skog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi når han er ca 45 år og er lei av bankjobben, kjører han ut på et eventyr eller som et resultat av en slags krise, for å finne seg selv. Og det gjør han i Finland, midt i en stor skog.

Hmmm... tror du må begynne å lage film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Fredrik er et nøytralt navn, hverken liker eller misliker det. Helt greit.

Men det er litt tungt å uttale (jeg skarrer ikke!). Jeg kjenner bare en Fredrik, og han blir kalt for Freddie, antagelig fordi det er lettere å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... tror du må begynne å lage film.

Ja. Gi meg penger. Jeg må ha space, et lite hus ved havet, så kan jeg skrive manus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik er et nøytralt navn, hverken liker eller misliker det. Helt greit.

Men det er litt tungt å uttale (jeg skarrer ikke!). Jeg kjenner bare en Fredrik, og han blir kalt for Freddie, antagelig fordi det er lettere å si.

Det er helt tydelig at det kan være litt vrient å uttale. Min lille gullklump på 3,5 år kaller seg selv for Sindik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg liker det godt. Da jeg var ung hadde jeg bestemt meg for at om jeg fikk en sønn en gang skulle han hete Fredrik. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...