Gjest ikke-samiske Ingas søster Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Da er navnet helt riktig Ta vare på den tradisjonen! For meg blir det litt feil (selvsagt subjektivt) når noen som ikke har samisk opphav bruker det, fordi jeg forbinder navnet med samer. Jeg er oppvokst i Finnmark, men har bare norske aner selv. Betydning: av gudenavnet Ing, som er = Frøy. Betyr 'høyættet, barn av en høvding' (fins faktisk også som arab.navn 'kraftig') Virket ikke så veldig samisk, mest norrønt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Kjempefint:-) Et av de få "vanlige" navnene jeg virkelig liker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kverulantinnen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ingrid er ett nydelig navn Du har helt rett. Det er ett navn, ikke to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mimitrollet Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg liker det ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg synes det er fint, jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Et pent navn som vel har holdt seg ganske populært i mange år. Litt for vanlig til at vi ville brukt det, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg synes det er et helt nydelig navn,og hadde det høyt oppe på lista da Datra skulle få et navn for 6 år sida. Hadde jeg skullet hatt en datter til, tror jeg kanskje det hadde blitt en Ingrid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg synes det er et helt nydelig navn,og hadde det høyt oppe på lista da Datra skulle få et navn for 6 år sida. Hadde jeg skullet hatt en datter til, tror jeg kanskje det hadde blitt en Ingrid. ''Hadde jeg skullet hatt en datter til, tror jeg kanskje det hadde blitt en Ingrid. :)'' Harru lagt opp? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1245507663' post='4168755] ''Hadde jeg skullet hatt en datter til, tror jeg kanskje det hadde blitt en Ingrid. :)'' Harru lagt opp? ;-) ''Harru lagt opp? ;-)'' Tror nok det, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 ''Harru lagt opp? ;-)'' Tror nok det, ja. Her også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1245508439' post='4168760] Her også... Det viktigste er ikke å bli mor, men å delta! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Et pent navn som vel har holdt seg ganske populært i mange år. Litt for vanlig til at vi ville brukt det, tror jeg. ''Litt for vanlig til at vi ville brukt det, tror jeg.'' Det ville vært min hovedinnvending også, først og fremst fordi det er upraktisk å ha mange andre med samme navn i samme klasse osv. Litt slik som navnet Anne i min generasjon og navnet Astrrid i min mors generasjon. Men samtidig føler jeg at navnet Ingrid blir adskillig mindre "motepreget" enn en del av de andre navnene som er supervanlige nå, nettopp fordi det "alltid" har vært nokså vanlig. Det står dermed ikke i fare for å føles "oppbrukt" eller "forslitt" på noen måte, synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 ''Litt for vanlig til at vi ville brukt det, tror jeg.'' Det ville vært min hovedinnvending også, først og fremst fordi det er upraktisk å ha mange andre med samme navn i samme klasse osv. Litt slik som navnet Anne i min generasjon og navnet Astrrid i min mors generasjon. Men samtidig føler jeg at navnet Ingrid blir adskillig mindre "motepreget" enn en del av de andre navnene som er supervanlige nå, nettopp fordi det "alltid" har vært nokså vanlig. Det står dermed ikke i fare for å føles "oppbrukt" eller "forslitt" på noen måte, synes ''Men samtidig føler jeg at navnet Ingrid blir adskillig mindre "motepreget" enn en del av de andre navnene som er supervanlige nå, nettopp fordi det "alltid" har vært nokså vanlig. Det står dermed ikke i fare for å føles "oppbrukt" eller "forslitt" på noen måte'' Enig i dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingerid2 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Men Ingerid er ikke så fint som Ingrid. Ingerid blir tungt og gammeltantete. ) Neida:-)) Det uttales akkurat som Ingrid (ihvertfalll gjør jeg det.... Og jeg heter det.....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ingrid er et nydelig navn! Litt mye brukt kanskje, men nydelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ingrid er kjempefint Jeg har nemlig ei på 3 1/2 år som heter det! Oppkalt etter oldemor som fyller 100 til høsten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 ''Litt for vanlig til at vi ville brukt det, tror jeg.'' Det ville vært min hovedinnvending også, først og fremst fordi det er upraktisk å ha mange andre med samme navn i samme klasse osv. Litt slik som navnet Anne i min generasjon og navnet Astrrid i min mors generasjon. Men samtidig føler jeg at navnet Ingrid blir adskillig mindre "motepreget" enn en del av de andre navnene som er supervanlige nå, nettopp fordi det "alltid" har vært nokså vanlig. Det står dermed ikke i fare for å føles "oppbrukt" eller "forslitt" på noen måte, synes Akkurat sånn vi føler det også. I tillegg fikk hun et fornavn nr 2, og kalles ved begge i barnehagen f.eks. - sånn at hun kan skilles fra evt andre Ingrid'er senere ved å bruke begge fornavnene istedenfor å måtte bruke etternavnet eller første bokstav i etternavnet, for eksempel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det viktigste er ikke å bli mor, men å delta! Hi, hi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Nydelig navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Neida:-)) Det uttales akkurat som Ingrid (ihvertfalll gjør jeg det.... Og jeg heter det.....) Jeg skjønner ikke helt poenget med stumme bokstaver og synes i grunnen at e'en i Ingerid bare er i veien. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.