Gjest Ulvinnen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Betydning: av gudenavnet Ing, som er = Frøy. Betyr 'høyættet, barn av en høvding' (fins faktisk også som arab.navn 'kraftig') Virket ikke så veldig samisk, mest norrønt :-) Som jeg skrev, så var det subjektivt at jeg føler at Inga er et samisk navn. De Inga-ene jeg kjenner (gjerne med dobbelt navn som Berit-Inga, Inga-Marit) er alle samer. Men det kan selvsagt være andre som også har det navnet, uten samisk tilknytning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rafens Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Helt greit. Litt kjedelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ingrid er pent. Tidløst og flott. Det var navnealternativ til våre jenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Nydelig. Jeg har Inga på førsteplass på lista når vi venter smått i hus i løpet av høsten. Men vurderer å velge Ingrid. Inga er et kjempefint navn, det sto høyt på jentenavnlista vår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenn Elvis Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Ufattelig kjedelig navn.....litt sånn Synnøve Solbakken aktig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg skjønner ikke helt poenget med stumme bokstaver og synes i grunnen at e'en i Ingerid bare er i veien. ) Det blir sånn "velkommen til å stave navnet ditt hele livet.." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Ufattelig kjedelig navn.....litt sånn Synnøve Solbakken aktig! Antar De heller foretrekker Priscilla, Glenn Elvis? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.