Gjest Ulvinnen Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Betydning: av gudenavnet Ing, som er = Frøy. Betyr 'høyættet, barn av en høvding' (fins faktisk også som arab.navn 'kraftig') Virket ikke så veldig samisk, mest norrønt :-) Som jeg skrev, så var det subjektivt at jeg føler at Inga er et samisk navn. De Inga-ene jeg kjenner (gjerne med dobbelt navn som Berit-Inga, Inga-Marit) er alle samer. Men det kan selvsagt være andre som også har det navnet, uten samisk tilknytning. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Ingrid er pent. Tidløst og flott. Det var navnealternativ til våre jenter. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Nydelig. Jeg har Inga på førsteplass på lista når vi venter smått i hus i løpet av høsten. Men vurderer å velge Ingrid. Inga er et kjempefint navn, det sto høyt på jentenavnlista vår. 0 Siter
Gjest Glenn Elvis Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 Ufattelig kjedelig navn.....litt sånn Synnøve Solbakken aktig! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 Jeg skjønner ikke helt poenget med stumme bokstaver og synes i grunnen at e'en i Ingerid bare er i veien. ) Det blir sånn "velkommen til å stave navnet ditt hele livet.." 0 Siter
morsan Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 Ufattelig kjedelig navn.....litt sånn Synnøve Solbakken aktig! Antar De heller foretrekker Priscilla, Glenn Elvis? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.