Gå til innhold

Uvedkommende inne på min PC?

Anbefalte innlegg

Gjest alibox
Skrevet

Da jeg skulle slå av PC-en i kveld, kom følgende melding opp:

''Windows

Andre er logget på denne datamaskinen. Hvis du avslutter Windows, kan det føre til at du mister data.

Vil du slå av maskinen?''

Deretter svaralternativene Ja og Nei.

Jeg hadde drevet med bilderevidering, og plutslig løp det hele løpsk, dvs. at bildene bare "flagret" over skjermen. Litt før det var noen bilder blitt søkk borte, uten at jeg, i hvert fall bevisst, hadde slettet dem.

Når jeg i den senere tid har startet PC-en, har det gjerne stått en opplysning om at et program er innkoplet. Jeg har gått ut fra at det dreide seg om automatiske oppdateringer eller skanninger, men nå begynner jeg å lure.

Jeg kjører følgende "sikringsprogam": Ad-Aware, AVG, Malwarebytes' Anti-Malware og SuperAntiSpyware. De anbefaler av og til at "noe" settes i karantene eller slettes, men det er ikke avslørt noen inntrengere.

Men dette var skremmende. Har noen virkelig tatt kontrollen over PC-en min (som f.ø. er nesten helt ny).

Jeg håper virkelig at det er noen som kan fortelle meg hva dette kan være, og forhåpentlig også hva som må gjøres.

Gjest Fioletta
Skrevet

Har du andre "brukere" på maskinen din?

Jeg har f.eks en bruker på meg og en på min samboer. Så hvis min samboer har vært inne på maskinen og ikke logget seg skikkelig ut, og når jeg da vil slå av maskinen, kommer den meldingen du beskriver. At det er andre brukere på maskinen..

Det med bilder er jeg veldig usikker på. Det kan ikke være bildeprogrammet dtt som har hengt seg opp?

Gjest alibox
Skrevet

Har du andre "brukere" på maskinen din?

Jeg har f.eks en bruker på meg og en på min samboer. Så hvis min samboer har vært inne på maskinen og ikke logget seg skikkelig ut, og når jeg da vil slå av maskinen, kommer den meldingen du beskriver. At det er andre brukere på maskinen..

Det med bilder er jeg veldig usikker på. Det kan ikke være bildeprogrammet dtt som har hengt seg opp?

Vi er to som bruker maskinen, og har f.eks. hver vår e-mailadresse, men vi har felles "brukerkonto". Så dessverre, tanken din er god, men det må være andre årsaker i dette tilfellet.

Mht. bildeproblemene så kan det godt tenkes at det er i programmet feilen ligger. Jeg har såvidt vært inne på det i dag, og da fungerte det tilsynelatende O.K.

Takk for at du svarte!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi er to som bruker maskinen, og har f.eks. hver vår e-mailadresse, men vi har felles "brukerkonto". Så dessverre, tanken din er god, men det må være andre årsaker i dette tilfellet.

Mht. bildeproblemene så kan det godt tenkes at det er i programmet feilen ligger. Jeg har såvidt vært inne på det i dag, og da fungerte det tilsynelatende O.K.

Takk for at du svarte!

Meldingen du får fra Windows om at andre er logget inn har ikke noe med at Uvedkommende er inne på din PC. Kanskje du har en "admin" bruker og en "vanlig" bruker? - Uansett så er det kun brukere LOKALT på din PC som er logget inn når denne meldingen kommer.

Gjest alibox
Skrevet

Meldingen du får fra Windows om at andre er logget inn har ikke noe med at Uvedkommende er inne på din PC. Kanskje du har en "admin" bruker og en "vanlig" bruker? - Uansett så er det kun brukere LOKALT på din PC som er logget inn når denne meldingen kommer.

Takk skal du ha for opplysningen, det var beroligende å høre.

Jeg kan ikke tro at det er noen "admin"-bruker på maskinen, det er i hvert fall ikke bevisst innført. Men er det noen måte å sjekke dette på? Og hva er alternativet til denne forklaringen, egentlig?

F.ø. dukket meldingen (om at andre brukere er innlogget på maskinen) opp igjen da jeg startet PC-en i dag, dette for første gang på over en uke. Merkelig, spør du meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...