Gå til innhold

Mens vi snakker om navn..

Gjest morisommer

Anbefalte innlegg

Gjest togli

''En gang i tida syntes jo enkeltte at det var kult å importere navn som Roger og Kent og Hary også.''

Her hvor jeg bor så er det en utrolig rar bruk av navn - spesielt på gutter, som jeg bare må riste på hodet av: Glenn, Tony, Kim Andre, Kent Inge, Odd Finn osv. En merkelig blanding av navn som bare lyder rett og slett umusikalsk :-(

Jeg kjenner til en som heter Arne Bjørn. Fikk latterkrampe første gang jeg hørte navnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lotte :o)

12

• Colette

9

• Luska

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjenner til en som heter Arne Bjørn. Fikk latterkrampe første gang jeg hørte navnet ;)

He...he....ja. det er litt umusikalsk, for å si det sånn:-) Her i bygda bor det en som heter Tore Harald:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

He...he....ja. det er litt umusikalsk, for å si det sånn:-) Her i bygda bor det en som heter Tore Harald:-)

Og her bor en som heter Trygve Jan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her bor en som heter Trygve Jan.....

Huff da....Det er ikke pent å le av /latterliggjøre andres navn. Men noen ganger et det umulig å la være. Jeg nevnte en gang her inne at moren mit het Klara. Men hun het til og med Klara Alvhilda, stakkar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børt Are, da? Eller Augstein... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Huff da....Det er ikke pent å le av /latterliggjøre andres navn. Men noen ganger et det umulig å la være. Jeg nevnte en gang her inne at moren mit het Klara. Men hun het til og med Klara Alvhilda, stakkar...

Klara Alvhilda er ikke stygt, men litt artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245533482' post='4169006]

Børt Are, da? Eller Augstein... ;-)

Aldri hørt dem før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klara Alvhilda er ikke stygt, men litt artig :)

Huff....Hun lo jo av navnet sitt selv også da:-) Alvhilda brukte hun bare når hun var helt nødt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....Hun lo jo av navnet sitt selv også da:-) Alvhilda brukte hun bare når hun var helt nødt:-)

Jeg visste ikke om min beste venninnes andre fornavn, før vi laget visittkort til konfirmasjonen ;-)

Det var så ille, at jeg lo så jeg grein, hvorpå hun sa; "ja.., det er jo en _grunn_ til at jeg har unngått å nevne det i 15 år, da" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245534166' post='4169021]

Jeg visste ikke om min beste venninnes andre fornavn, før vi laget visittkort til konfirmasjonen ;-)

Det var så ille, at jeg lo så jeg grein, hvorpå hun sa; "ja.., det er jo en _grunn_ til at jeg har unngått å nevne det i 15 år, da" ;-)

LOL:-) Det er faktisk dårlig gjort av foreldre å gi barna rare navn. Mora mi pleide å si at det ikke var hun som hadde så dårlig smak- i og med at det ikke var hun som hadde funnet på navnet sitt:-) Men tenk...faren min ønsket at jeg skulle hete Herdis:-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL:-) Det er faktisk dårlig gjort av foreldre å gi barna rare navn. Mora mi pleide å si at det ikke var hun som hadde så dårlig smak- i og med at det ikke var hun som hadde funnet på navnet sitt:-) Men tenk...faren min ønsket at jeg skulle hete Herdis:-((

Bra at faren din ikke fikk viljen sin. Du passer bedre til å hete Colette ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245534415' post='4169029]

Bra at faren din ikke fikk viljen sin. Du passer bedre til å hete Colette ;-)

Jeg heter jo ikke Colette - og heldigvis for det:-) Det virker kanskje litt vel overambisiøst, for å si det sånn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245533785' post='4169016]

Ikke rart. Jeg tenkte bare å slå ihjel ditt noe tafatte forslag til snålt navn ;-)

Høh.... Så ungen din heter kanskje Arne Bjørn??? ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh.... Så ungen din heter kanskje Arne Bjørn??? ;-P

No! ;-)

Du kan alltids få vite det, men det blir ikke publisert her inne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245534960' post='4169047]

No! ;-)

Du kan alltids få vite det, men det blir ikke publisert her inne ;-)

Hehe ;)

(så lenge han ikke heter Arne Bjørn, så skal jeg være fornøyd ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og John. Som uttales Jånn. Ikke (dz-ånn)

Jeg så et navn på en rulletekst forleden, som var så spesielt at jeg undres om ikke mannen har valgt navnet selv i voksne alder for å være spesiell?

Han het Cårejånni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et navn på en rulletekst forleden, som var så spesielt at jeg undres om ikke mannen har valgt navnet selv i voksne alder for å være spesiell?

Han het Cårejånni!

Det vil jeg tro er av av gutta rundt Great Garlic Girls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med tvillingene som heter Arne Willy og Willy Arne?

De vant tredjeplassen i konkurransen im Norges rarerste navn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...