morsan Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Og her bor en som heter Trygve Jan..... Hørte om en som het Tor Geir. Hva er poenget, liksom? Han kunne jo hett Torgeir! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ja, det kan hende, ja. Han er en gsnake kjent stylist fra bla. "Skal vi danse". Og han har etter all sannsynlighet skrevet om navnet sitt fra Kåre Johnny til cårejonni. Etternavnet hans er forresten Enderud:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Han er en gsnake kjent stylist fra bla. "Skal vi danse". Og han har etter all sannsynlighet skrevet om navnet sitt fra Kåre Johnny til cårejonni. Etternavnet hans er forresten Enderud:-) Som jeg noen ganger irriterer meg over de manglende mulighetene til å redigere innlegg her inne- siden jeg ikke ser skrivefeilene før de er online.....:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Som jeg noen ganger irriterer meg over de manglende mulighetene til å redigere innlegg her inne- siden jeg ikke ser skrivefeilene før de er online.....:-( Åh, blås! :-) Gjør ikke noe:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hva med tvillingene som heter Arne Willy og Willy Arne? De vant tredjeplassen i konkurransen im Norges rarerste navn;-) Hehe.. Snakk om å ha dårlig fantasi Jeg kjenner en eldre mann med to fornavn. Han har en sønn med det første fornavnet og en sønn med det andre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hørte om en som het Tor Geir. Hva er poenget, liksom? Han kunne jo hett Torgeir! Ja, enig i at Torgeir er mye bedre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hva med tvillingene som heter Arne Willy og Willy Arne? De vant tredjeplassen i konkurransen im Norges rarerste navn;-) I den konkurransen var vel Kaj Jack og Dan Mark også? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hørte om en som het Tor Geir. Hva er poenget, liksom? Han kunne jo hett Torgeir! *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1245611462' post='4169398] I den konkurransen var vel Kaj Jack og Dan Mark også? ;-) Ha ha! reneste KLM-navn, ala Ulla Norak og Marie Kjeks;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Ha ha! reneste KLM-navn, ala Ulla Norak og Marie Kjeks;-) For ikke å snakke om Atle Tisk ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1245614595' post='4169437] For ikke å snakke om Atle Tisk ;-) LOL, den hadde jeg glemt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Ha ha! reneste KLM-navn, ala Ulla Norak og Marie Kjeks;-) For ikke å snakke om lille norsk-vietnamesiske Hong Olav. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 For ikke å snakke om lille norsk-vietnamesiske Hong Olav. Hahaha ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 For ikke å snakke om lille norsk-vietnamesiske Hong Olav. he he... Husker også han som het Adol Fitler... Men det er da dem som har latt seg inspirere av slike varianter ala Hong Olav i virkeligheten også, ref Edvard Blunck;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg synes de er mange navn som kan være fine i utlandet, men som ikke alltid lar seg overføre til mer hjemlige forhold med hell. Det er en grunn til at Thorstein Bugge Høverstad oversatte Rowlings Cedrik til Fredrik. En gang i tida syntes jo enkeltte at det var kult å importere navn som Roger og Kent og Hary også. Når det gjelder import...Fant en side om dette: http://www.ssb.no/ssp/utg/200201/03/ - hilsen importerte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Syns helt omvendt jeg da. Generelt er ikke glad i typisk norske navn, det verste er norrøne navn a la Storm, Loke, Ylva osv. Syns det er viktig å gi barna internasjonale navn. Ylva er ikke norrønt, det er finsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ylva er ikke norrønt, det er finsk. Norrønt iflg denne: http://www.norskenavn.no/navn.php?id=760 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Norrønt iflg denne: http://www.norskenavn.no/navn.php?id=760 Ok, jeg leste et annet sted at det hadde finsk opprinnelse. Pent navn, forresten. Synd jeg ikke får flere barn... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ok på engelsk, redselsfullt på norsk, synes Enig, i hvertfall i utgangspunktet (men har en tendens til å venne meg til selv de mest redselsfulle navn) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Ok, jeg leste et annet sted at det hadde finsk opprinnelse. Pent navn, forresten. Synd jeg ikke får flere barn... ) Veldig pent Jeg har et barn på gang nå, riktignok et som leveres med ferdig navn fra Kina, men navnetankene vandrer likevel. Og jeg lar meg frustrere av at jeg er nødt til å begrense meg til bare ett, i høyden to navn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.