Luska Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Veldig pent Jeg har et barn på gang nå, riktignok et som leveres med ferdig navn fra Kina, men navnetankene vandrer likevel. Og jeg lar meg frustrere av at jeg er nødt til å begrense meg til bare ett, i høyden to navn... Ja, men da er jo navnet klart. Ylva, eller Ylva Johanne hvis du skal ha dobbeltnavn. ) Du kan "få" de navnene av meg, siden jeg ikke skal ha flere barn. Ellers hadde jeg holdt de for meg selv. ;o) Ække jeg grei? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Veldig pent Jeg har et barn på gang nå, riktignok et som leveres med ferdig navn fra Kina, men navnetankene vandrer likevel. Og jeg lar meg frustrere av at jeg er nødt til å begrense meg til bare ett, i høyden to navn... Så nå at du skriver at barnet leveres med ferdig navn fra Kina. Pleier man ikke å velge egne navn på adoptivbarn da? Har sett eksempler hvor adoptivbarn har et navn fra opprinnelsesland + et norsk. Kan dere ikke gi et eget navn altså? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Så nå at du skriver at barnet leveres med ferdig navn fra Kina. Pleier man ikke å velge egne navn på adoptivbarn da? Har sett eksempler hvor adoptivbarn har et navn fra opprinnelsesland + et norsk. Kan dere ikke gi et eget navn altså? Joda, selvsagt kan vi velge navn. Men jeg tenker sånn at hvis navnet kan brukes i Norge, evt med mindre tilpasninger, så kan det være et poeng å ta utgangspunkt i det opprinnelige i hvert fall. Særlig hvis barnet er ganske stort. Mange beholder opprinnelig navn som mellomnavn, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Scarlet Johansen da......? Scarlet er jo ikke norsk, så i den sammenhengeng er vel egentlig Johansen det eksotiske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Enig, i hvertfall i utgangspunktet (men har en tendens til å venne meg til selv de mest redselsfulle navn) ''men har en tendens til å venne meg til selv de mest redselsfulle navn'' Sånn er jeg også :-) Og til trådstarter: Dersom du synes at Cederic er vakkert - og mannen din er enig, ja, så velg det- uansett hva "alle andre" måtte mene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 "Men er vel kanskje mange som kaller sine små poder for det om dagen.." Nei, dette navnet er ikke mye brukt på "min kant av byen" ihvertfall! Men nå bor jo heller ikke jeg i tjukkeste Bærum, eller har gate adresse med "riktig" navn... Mulig jeg er litt forutinntatt, men for meg har dette navnet litt klang av "vestkant-snobb" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 ''men har en tendens til å venne meg til selv de mest redselsfulle navn'' Sånn er jeg også :-) Og til trådstarter: Dersom du synes at Cederic er vakkert - og mannen din er enig, ja, så velg det- uansett hva "alle andre" måtte mene. ''så velg det- uansett hva "alle andre" måtte mene.'' Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.