morsan Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Javisst. Men jeg synes likevel du er vel kategorisk når du sier at engelske navn med norsk uttale er kjemperart. Da måtte jeg le litt:) Så bra jeg kunne være til glede! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Åh, nå kom jeg på det også: Jeg vet om ei jente som heter Lene Stohl. *humre* *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 En unge i barnehagen til poden heter Sanne. Merkelig navn. Navnet Sanne har jeg hørt flere ganger. Hørt flere ganger = normalt - er det ikke rart? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Der jeg er fra (som ikke er så langt fra der du bor...) kjenner jeg til to Hildur'er. Den ene er kanskje død, når jeg tenker meg om. Da er det kanskje ikke så uvanlig allikevel Kanskje den ene var farmora mi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinke Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg kjenner en som er halvt dansk som heter Bri-an. Ke-vin syns jeg er rart. Hvordan kan man ellers uttale Kevin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvordan kan man ellers uttale Kevin? Kevvin- Altså med to v`er ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest historikern Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Analius ville vel ikke vært førstevalget mitt om jeg fikk en gutt... Det er faktisk et navn! Riktignok et gammelt navn og neppe i bruk nå lengre (forhåpentligvis). ;o) Navnet "Analius" blir alltid trukket fram som det rareste navnet. Noen får det til å høres ut som dette var et navn som faktisk var i bruk i "gamle dager" Sannheten er at det var noen få gutter i to bygder i Lofoten (nærmere bestemt Borge og Buksnes) som i en kort periode omkring 1890 ble kalt Analius. Et svært lokalt fenomen, altså Ellers har navnet ikke vært i bruk i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1245615332' post='4169453] Matheo og Mathea er mer og mer vanlig. Førstnevnte er vanlig i Italia. Durdei *hehe* Mathea er jo et ganske vanlig navn, masse gamle damer som heter det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Der jeg er fra (som ikke er så langt fra der du bor...) kjenner jeg til to Hildur'er. Den ene er kanskje død, når jeg tenker meg om. Kjnete to Hildur i min oppvekst. De er døde nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 En unge i barnehagen til poden heter Sanne. Merkelig navn. Det er flere hundre Sanne i landet, og enda flere Sanna. Ikke spesielt uvanlig. Synes det er pent. Hadde en gammeltante som het Sanna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 I min slekt var dte mange Bolette/Boletta. Ikke videre pent i våre dager... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Navnet "Analius" blir alltid trukket fram som det rareste navnet. Noen får det til å høres ut som dette var et navn som faktisk var i bruk i "gamle dager" Sannheten er at det var noen få gutter i to bygder i Lofoten (nærmere bestemt Borge og Buksnes) som i en kort periode omkring 1890 ble kalt Analius. Et svært lokalt fenomen, altså Ellers har navnet ikke vært i bruk i Norge. Da må jeg nok gripe inn med en liten nyansering: Vi har to stk Analius i slekta, begge var født på 1910-tallet og selv om de riktignok var hjemmehørende i Nord-Norge, kom de ikke fra de to nevnte bygdene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest historikern Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Da må jeg nok gripe inn med en liten nyansering: Vi har to stk Analius i slekta, begge var født på 1910-tallet og selv om de riktignok var hjemmehørende i Nord-Norge, kom de ikke fra de to nevnte bygdene. Som første offisielle fornavn? Har jeg egentlig vondt for å tro... Ja, ja, navnetellingene er vel ikke alltid komplette. Uansett er svært uvanlig navn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Som første offisielle fornavn? Har jeg egentlig vondt for å tro... Ja, ja, navnetellingene er vel ikke alltid komplette. Uansett er svært uvanlig navn... Du må gjerne tvile på det, men det blir ikke mindre sant av den grunn. Den ene hadde det som eneste fornavn, den andre som andre fornavn av to, og begge var i høyeste grad offisielle. En av dem var født i Bodø, så vidt jeg vet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tveita1365380780 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Amanda Paprika er vel relativt sært. Trude Ludt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er flere hundre Sanne i landet, og enda flere Sanna. Ikke spesielt uvanlig. Synes det er pent. Hadde en gammeltante som het Sanna. Sanna er utrolig fint! Hadde det ikke vært for at min eldste datter har et navn som blir litt for likt Sanna, så hadde den ene lillesøsteren hett det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 I min slekt var dte mange Bolette/Boletta. Ikke videre pent i våre dager... Lurer på om Bolette var navnet på kokka til Fiinbeck? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Felin - et vakkert, men sjeldent jentenavn ..... syns jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Hvordan kan man ellers uttale Kevin? Som candyqueen_83 sier, på den engelske måten. Keee-vin blir bare helt feil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Urd (jente) Glitre (jente). Det er egentlig litt fint. :-) Urd er på en merkelig måte litt fint - tenkte litt på varianten Urda som et muliug jentenavn da jeg gikk gravid. Vet ikke om mannen hadde godtatt det, da;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.