morsan Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Atika. For meg er det et hundenavn. Jeg synes det samme gjelder Tanja, enda jeg vet om flere menneskejenter som heter det. For meg er det på linje med Passopp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Som candyqueen_83 sier, på den engelske måten. Keee-vin blir bare helt feil. Men sier man Keee-vin på engelsk, da? En brite jeg av og til snakker med på jobb presenterer seg på tlf som "Kevvin". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Men sier man Keee-vin på engelsk, da? En brite jeg av og til snakker med på jobb presenterer seg på tlf som "Kevvin". Jeg kjenner også en amerikaner som heter Kevin, og uttaler det som om det var to v'er. Har vel egentlig aldri hørt uttalt Kevin på annen måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pip the Great Tit Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Så bra jeg kunne være til glede! :-) Veldig fint:) Jeg er glad for alt som lokker fram smilet:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Men sier man Keee-vin på engelsk, da? En brite jeg av og til snakker med på jobb presenterer seg på tlf som "Kevvin". Hun svarte vel at de sier Kevvin, og at Kee-vin er rart? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Men sier man Keee-vin på engelsk, da? En brite jeg av og til snakker med på jobb presenterer seg på tlf som "Kevvin". Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig. Kevin skal uttales Kevvin, ikke Keee-vin (som jeg hørte en bergenser si). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Som candyqueen_83 sier, på den engelske måten. Keee-vin blir bare helt feil. Hva sier dere til den sørnorske kontra den nordnorske uttalen av Vibeke, da...? Nord: [vibeeke] sør: [vibbekke] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig. Kevin skal uttales Kevvin, ikke Keee-vin (som jeg hørte en bergenser si). OK, da skjønner jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinke Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hva sier dere til den sørnorske kontra den nordnorske uttalen av Vibeke, da...? Nord: [vibeeke] sør: [vibbekke] ''Hva sier dere til den sørnorske kontra den nordnorske uttalen av Vibeke, da...? Nord: [vibeeke] sør: [vibbekke]'' Tja, jeg sier vii-bekke, hvor ville du plassere meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinke Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Kevvin- Altså med to v`er ) Jupp, ser forskjellen nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Nesten verre om man hadde uttalt det for "Sjar-less";-) Jeg synes forresten det er kjemperart med engelske navn med norsk uttale, slik som f eks Steve ("da damene dro") - uttales altså ikke stiiv, men ste-ve. Jeg har en forlengst avdød Sharless (Charles) i slekta. ) Alle andre søsken hadde i grunnen veldig norske navn så jeg har aldri helt skjønt akkurat det navnevalget der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg kjenner en som er halvt dansk som heter Bri-an. Ke-vin syns jeg er rart. Kevin er fryktelig uansett hvordan det uttales. Brian med norsk uttalt også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 ''Hva sier dere til den sørnorske kontra den nordnorske uttalen av Vibeke, da...? Nord: [vibeeke] sør: [vibbekke]'' Tja, jeg sier vii-bekke, hvor ville du plassere meg? Sør for Nordland 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hva sier dere til den sørnorske kontra den nordnorske uttalen av Vibeke, da...? Nord: [vibeeke] sør: [vibbekke] Jeg synes den nordnorske uttalen her er litt komisk;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg har en forlengst avdød Sharless (Charles) i slekta. ) Alle andre søsken hadde i grunnen veldig norske navn så jeg har aldri helt skjønt akkurat det navnevalget der. Kanskje moren til Sjarless har hatt en "ungdoms-crush" på en sjarmerende engelskmann med samme navn, som vandret rundt i området iført tweed og knickers? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare å komme på det... Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Rita Peggy og Glenn Kent har jeg hørt om fra fllere hold, og da oftest fortalt som at vedkommende som hørte navnene befant seg på buss eller tog el lignende, og hørte en mor snakke til barna sine som da skulle hett det. Jeg trodde på historien første gangen, men da andre senere har fortalt med samme histroie som om det skulle være "sin" opplevelse, kom jeg til at det bare er en vandrehistorie. I nærheten her er det en gutt som heter Kent Are...når du sier det fort blir det ken tare...som ikke er akkurat vakkert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 I nærheten her er det en gutt som heter Kent Are...når du sier det fort blir det ken tare...som ikke er akkurat vakkert ...kentare.... man kan synge det navnet på samme melodi som "Volare":-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hva sier dere til den sørnorske kontra den nordnorske uttalen av Vibeke, da...? Nord: [vibeeke] sør: [vibbekke] Jeg sier Vibeke som vinke skrev under her. Bestefaren min sa det som i Nord, selv om vi er fra samme sted. Vi er fra midt-norge btw. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Gokart... (det ble søkt om tillatelse, men det ble ikke godkjent). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Ja, veldig langt... Nå har begge mine unger dobbelt navn, så skal ikke rop for høyt der. ;P Uff, nei, jeg likte det ikke.. Men godt noen gjør det! Hehe... Overrasker meg ikke at du ikke likte navnet Kornelius da; jeg synes nemlig det er veldig fint, og vi er nok nesten så ulike som det er mulig å bli 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.