Gå til innhold

Spesielle navn til barn

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Gjest mora2

Hehe... Overrasker meg ikke at du ikke likte navnet Kornelius da; jeg synes nemlig det er veldig fint, og vi er nok nesten så ulike som det er mulig å bli ;)

Hehe, akkurat! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

36

• morsan

29

• Colette

27

• Helmi

7

Mest aktive i denne tråden

Det er jo mange eksempler på foreldre blottet for evne til å oppfatte språklige klangfarger som ustraffet får velge dobbeltnavn til sine uskyldige små. I den klubben der er det mye rart som for så vidt hadde fungert helt fint hadde det bare fått stå alene :o)

Av navn som er snåle i seg selv, er jeg minst begeistret for de oppkonstruerte, klissete motenavnene noen får i dag, som Chrisander, Kiara o.l.

Ellers leste mannen gjennom alle Snorresagaene da vi ventet eldstejenta, på jakt etter et dugandes norrønt navn. Det kom noen blomster ut av det også, flest på herresiden:

Teit, Gissur og Svipdag havnet ikke øverst på listen, for å si det sånn :o)

"Møt Teit Hansen, folkens...!" Nei, definitivt ikke navnevalget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...