Gå til innhold

Spesielle navn til barn

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

36

• morsan

29

• Colette

27

• Helmi

7

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245533721' post='4169014]

Lotte er nydelig :-) Dattera skulle hett det, men mannen var ikke enig... Hun fikk et annet navn.

Jeg syns også Lotte er fint. Minner forresten om Lotta (fra bråkmakergata).

Kommer det ikke av Charlotte mon tro. Jeg syns Charlotte er fint også, selv om det er storslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, navnet er nok mer vanlig på Island enn her. Jeg tror ikke jeg har hørt om noen andre som heter Hildur.

Jeg kjente en Hildur en gang. Bestemoren til en bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to ganger siste par mnd hørt navnet Weolinde. Dessuten har jeg hørt Rita Peggy og Glenn Kent og Harry Arthur. Min bestemor var forøvrig beæret med ikke mindre enn 4 fornavn. To av dem va Rasmine og Abeline!! Ikke store sjansene for å oppkalle min datter etter henne, nei.

Rita Peggy og Glenn Kent har jeg hørt om fra fllere hold, og da oftest fortalt som at vedkommende som hørte navnene befant seg på buss eller tog el lignende, og hørte en mor snakke til barna sine som da skulle hett det. Jeg trodde på historien første gangen, men da andre senere har fortalt med samme histroie som om det skulle være "sin" opplevelse, kom jeg til at det bare er en vandrehistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hørte en gang en mor som ropte på sønnen, han het Kornelius... Det syns jeg var stygt...

Jeg synes det er fint jeg. Men litt langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlotte er fint, altså. Selv om det er jålette.

Ja, jo..det er på en måte et prinsessenavn. Jeg liker bedre Lotte jeg. Men det kommer vel av at en av kattene mine heter det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Jeg synes det er fint jeg. Men litt langt.

Ja, veldig langt... Nå har begge mine unger dobbelt navn, så skal ikke rop for høyt der. ;P

Uff, nei, jeg likte det ikke.. Men godt noen gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rita Peggy og Glenn Kent har jeg hørt om fra fllere hold, og da oftest fortalt som at vedkommende som hørte navnene befant seg på buss eller tog el lignende, og hørte en mor snakke til barna sine som da skulle hett det. Jeg trodde på historien første gangen, men da andre senere har fortalt med samme histroie som om det skulle være "sin" opplevelse, kom jeg til at det bare er en vandrehistorie.

http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=rita+peggy&x=0&y=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er jo veldig merkelig at en norsk gutt med norske foreldre heter Charles - uttalt "shals". Har truffet to slike, en ung og en gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245523607' post='4168847]

Regn er kanskje gutt, da? ;-)

Rein med " i " er i alle fall gutt... Jeg kjenner to, en ung gutt og en voksen mann som heter Rein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Er det mulig? Så artig :-))) Da kommer du selvfølgelig alltid til å ha en spesiell plass i hjertet mitt. Slik er det bare :-)

Uansett hvor mye vi krangler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg kjente en Hildur en gang. Bestemoren til en bekjent.

Kanskje ikke så helt uvanlig før midten av 1900-tallet allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...