Gå til innhold

Spesielle navn til barn

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma

Ja, navnet er nok mer vanlig på Island enn her. Jeg tror ikke jeg har hørt om noen andre som heter Hildur.

min pappas tante hette Hildur, en hyggelig dame

, men et ordentlig rivjern. Der vasket man gulvet HVER DAG, ja. He, he. Har ikke hørt de navnet på lenge. Men jeg stusset litt da jeg i en korridor fikk høre en mamma rope på sønnen sin. Gutten hette Hilmar. Oppkalt etter en bestefar var min første tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

36

• morsan

29

• Colette

27

• Helmi

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest majas mamma

Charlotte er fint, altså. Selv om det er jålette.

Syns Charlotte er et nydelig navn jeg da. Lå blant min topp fem på navn til frøkna her. Min daværende var ikke enig for å si det slik , så hun heter noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, navnet er nok mer vanlig på Island enn her. Jeg tror ikke jeg har hørt om noen andre som heter Hildur.

Onkelen min pleide å kalle meg Hildur (jeg har et navn som slutter på -hild). Kan tro jeg ble sint som liten...og kan tro det var morsomt å erte meg da ;)

Egentlig synes jeg Hildur er litt søtt også jeg... Kaspara er kuult , men Ingvarda kan jeg styre meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

min pappas tante hette Hildur, en hyggelig dame

, men et ordentlig rivjern. Der vasket man gulvet HVER DAG, ja. He, he. Har ikke hørt de navnet på lenge. Men jeg stusset litt da jeg i en korridor fikk høre en mamma rope på sønnen sin. Gutten hette Hilmar. Oppkalt etter en bestefar var min første tanke.

Hildur er iallefall et sterkt navn, og det skulle ikke forundre meg om det kommer noen små Hildur'er etterhvert også :)

Min farmor Hildur gledet seg voldsomt til å få sitt første oldebarn når jeg gikk med eldstejenta i magen. Hun strikket masse klær til henne og kunne nesten ikke vente på fødsel :-) Femten dager før hun ble oldemor, døde hun.... Jeg begynner nesten å gråte når jeg skriver dette nå, selv om det er tolv år siden...

Hadde farmor hett noe annet, og litt mer vanlig, så skal du ikke se bort ifra at jenta mi hadde blitt oppkalt etter henne :) Jeg tror derimot at farmor hadde nekta meg å bruke Hildur-navnet på babyen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Onkelen min pleide å kalle meg Hildur (jeg har et navn som slutter på -hild). Kan tro jeg ble sint som liten...og kan tro det var morsomt å erte meg da ;)

Egentlig synes jeg Hildur er litt søtt også jeg... Kaspara er kuult , men Ingvarda kan jeg styre meg for.

Hehe, samme som søstra mi. Ville jeg få henne sint, så kalte jeg henne Berta. Det ligna nemlig litt på hennes navn ;)

Jeg er enig i at Hildur er litt søtt. Jeg begynner faktisk å like det bedre og bedre. Skal ikke se bort ifra at jeg får et barnebarn med det navnet, siden navnepopularitet gjerne går i hundreårsbølger ;)

Også helt enig med deg i dine assosiasjoner til Kaspara og Ingvarda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og det er jo veldig merkelig at en norsk gutt med norske foreldre heter Charles - uttalt "shals". Har truffet to slike, en ung og en gammel...

Nesten verre om man hadde uttalt det for "Sjar-less";-)

Jeg synes forresten det er kjemperart med engelske navn med norsk uttale, slik som f eks Steve ("da damene dro") - uttales altså ikke stiiv, men ste-ve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pip the Great Tit

Nesten verre om man hadde uttalt det for "Sjar-less";-)

Jeg synes forresten det er kjemperart med engelske navn med norsk uttale, slik som f eks Steve ("da damene dro") - uttales altså ikke stiiv, men ste-ve.

Paul også? Og Caroline?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul også? Og Caroline?:)

Det er jo mange eksempler på navn som finnes både i engelsktalende land og i Norge med ulik uttale, som f eks Anne, Tom, Jon osv. Synes ikke det er i samme kategori som Ste-ve og Bri-an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pip the Great Tit

Det er jo mange eksempler på navn som finnes både i engelsktalende land og i Norge med ulik uttale, som f eks Anne, Tom, Jon osv. Synes ikke det er i samme kategori som Ste-ve og Bri-an.

Jeg tror nå at det bare er fordi noen av dem er mer brukt enn de andre og at vi derfor har vennet oss til dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nå at det bare er fordi noen av dem er mer brukt enn de andre og at vi derfor har vennet oss til dem:)

Venne-seg-til-argumentet kan jo benyttes på de fleste navn som folk nevner i ddenne tråden, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min datter

Jeg kjenner en Yrjar. Synes det er litt sært.

Den dagen Yrja og Yrjar møtte hverandre i samme butikk, uten å ha kjent hverandre fra før, syntes vi det var ganske statistisk usansynlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min datter

Jeg kjenner en Yrjar. Synes det er litt sært.

Nei når jeg tenker meg om var det faktisk Yrja og Yrjan.

Jaja :-) Samme greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...