Gå til innhold

Hjelp!! Pakker til Kreta-turen

puttelulle

Anbefalte innlegg

-og vi har aldri hatt badeferie sammen, vi 5.. Hva søren MÅ man ha med? Altså, hvor mye av shortser, bikinier, badedrakter, sandaler osv? Er det bra å ha med gummisandaler til å bade med, f.eks?

Hvor mye fin-tøy må mor ha? Holder det med et skjørt og en topp? Må man ha flere langerma-gensere, eller holder det med en? Sukk....... Hjelp meg, om dere kan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det holder med 1 stk badeklær til hver. De tørker fort på snora på verandaen.

For en ukes ferie kan du ta med:

1-2 penere bukser/skjørt/shortser/kjoler og 2-4 greie topper til kvelds.

1-2 "dagligdagse" solkjoler/shortser/T-skjorter.

1 par sandaler, 1 par gode gåsko, 1 par slippers/crocks evt 1 par pensko.

Truser til så mange dager som trengs (evt Bio-tex til å vaske opp noen).

Min erfaring er at man ikke "bruker opp" så mange klær på sydenferie. Vi "bor" i badeklær hele dagen, har bare noe å slenge utenpå på vei til og fra leiligheten og spising.

Så kler vi heller på oss litt til kvelden. Men slike klær kan jo da godt brukes opp igjen.

Og de fleste steder har man også litt klær hvis det skulle vise seg at man har tatt med for lite (noe sjansen er liten for at man har gjort) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man ikke "bruker opp" så mange klær på sydenferie. Vi "bor" i badeklær hele dagen, har bare noe å slenge utenpå på vei til og fra leiligheten og spising.

Så kler vi heller på oss litt til kvelden. Men slike klær kan jo da godt brukes opp igjen.

Og de fleste steder har man også litt klær hvis det skulle vise seg at man har tatt med for lite (noe sjansen er liten for at man har gjort) :)

Tusen takk, Jubalong!!! Det er slik jeg tenker, også: Man bor vel strengt tatt i badeklær/shorts. Men, (jeg er helt grønn, altså!:-)) Holder det med 2 stk badehåndklær på hver? Må vel ha et til å legge på solsengene, og 1 til å tørke seg med? Jeg tar med biotex til håndvask, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Jubalong!!! Det er slik jeg tenker, også: Man bor vel strengt tatt i badeklær/shorts. Men, (jeg er helt grønn, altså!:-)) Holder det med 2 stk badehåndklær på hver? Må vel ha et til å legge på solsengene, og 1 til å tørke seg med? Jeg tar med biotex til håndvask, altså...

Håndklær får du vel strengt tatt tak i på hotellet vel?? Tror ikke jeg ville drasset med meg en haug med håndklær til hele familien... Pakk lett, og kjøp heller noe der om du trenger. :)

God ferie! Heldiggris... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare vært på steder der vi har fått deponert på/lånt badehåndklær. Vi har aldri hatt med håndklær selv.

Må dere det så holder det nok med 1 til hver. Kan jo skylles av og henges til tørk i kveldssola ;)

Vi har aldri tørket oss på noe annet enn det håndkleet vi har på solsengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Vi har aldri med oss håndklær når vi reiser. De kjøper vi der nede. Store, tykke, deilige frottehåndkær til en billig penge. Her hjemme er vi så eksklusive at vi kjører med håndklær fra Versace og Bulberry, til 50 kr stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp håndklær der du er - ikke ta med mer enn maks 1 til hver! Det finnes bedre ting å dra på ;)

Håndklær er billige og ungene synes det er stas å få velge seg hvert sitt i souvenir-sjappa - som de senere omtaler som "håndkleet fra Kreta" ;) (sånn er det ihvertfall her!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det spørs jo hvor lenge dere skal være. Langermet genser hadde jeg bare tatt med en av. Vi var 14 dager i Hellas i fjor, og jeg brukte vel ikke langermet en eneste gang. Bikini hadde jeg med en av (har kun en). Vasket og hang den opp etter hver gang. Jeg hadde kanskje tatt med to skjørt, eller et skjørt og en kjole. Og et par forskjellige topper til skjørtet. Sånn ellers så har man jo regel med seg altfor mye :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi har med et lite håndkle hver, og kjøper hvert vårt badehåndkle der vi er. Jeg liker å ha et lite til å ha under hodet i solsenga, tørke svetten i ansiktet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

''1 par sandaler, 1 par gode gåsko, 1 par slippers/crocks evt 1 par pensko.

''

Hmm, hadde nok kuttet ned på antall par med sko jeg da. 4 par ganger 5 familiemedlemmer er 20 par sko!

Nå har vel ikke barna med finsko og denslags, men jeg ser likevel for meg alle de skoene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt rådene deres, og ingen håndklær er med i bagasjen:-) Har studert værmeldinga for den neste uka, og mener det skal holde med badeklær, ja:-))

Har også pakka og renske ut 3 ganger for hver av oss.. Snuppa vil jo ha med ALT av finkjoler, sko osv, så der var det litt å ta av...

Har nå endt opp med 2 store kofferter og en stor sekk. Ingenting er helt fullt, så det er plass for innkjøp av ymse slag der nede. Tar med et par sandaler og et par Crocs til hver av oss. 10 par, det!!

Skal bli deeeeilliiiig med sol og varme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi "bor" i badeklær hele dagen''

Hvilket er en god grunn for å ta med mer enn ett sett badeklær:-) Ikke tar det mye plass eller veier mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

serendipity

''Vi "bor" i badeklær hele dagen''

Hvilket er en god grunn for å ta med mer enn ett sett badeklær:-) Ikke tar det mye plass eller veier mye heller.

Jeg har med 3 bikinier for en 14 dagers tur :-) jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

''1 par sandaler, 1 par gode gåsko, 1 par slippers/crocks evt 1 par pensko.

''

Hmm, hadde nok kuttet ned på antall par med sko jeg da. 4 par ganger 5 familiemedlemmer er 20 par sko!

Nå har vel ikke barna med finsko og denslags, men jeg ser likevel for meg alle de skoene...

Crocs/slippers + gode sandaler til barna. Til meg selv plusser jeg på med et par ballerina sko :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Dette hadde jeg kjøpt der ned og lagt igjen. De er tunge og tar mye plass. Det negative er at man jo ikke akkurat kan tørke seg med nye håndklær. Men det tar solen seg av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt rådene deres, og ingen håndklær er med i bagasjen:-) Har studert værmeldinga for den neste uka, og mener det skal holde med badeklær, ja:-))

Har også pakka og renske ut 3 ganger for hver av oss.. Snuppa vil jo ha med ALT av finkjoler, sko osv, så der var det litt å ta av...

Har nå endt opp med 2 store kofferter og en stor sekk. Ingenting er helt fullt, så det er plass for innkjøp av ymse slag der nede. Tar med et par sandaler og et par Crocs til hver av oss. 10 par, det!!

Skal bli deeeeilliiiig med sol og varme!!

Jeg har ALLTID med badehåndklær som er godt vasket på forhånd. Det nytter ikke å tørke seg på nye sydenhåndklær. De suger ikke vann før de er kokvasket.... og loer gjør de også. Ta med hjemmefra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med 3 bikinier for en 14 dagers tur :-) jeg.

Jeg har allerede funnet fram det samme for en ukestur...;-)

Men nå er det søren meg meldt bedre vær i oslo enn i Nord-Italia neste uke... ja ja,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Da jeg var i varmere strøk for noen år siden, sa alle det var så varmt. Men på kveldene frøs jeg..

Vi skal til Tyrkia i sommer. Da pakker jeg badetøy, undertøy, sokker, toalettsaker, skift til en dag. Resten kjøper vi bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Dette hadde jeg kjøpt der ned og lagt igjen. De er tunge og tar mye plass. Det negative er at man jo ikke akkurat kan tørke seg med nye håndklær. Men det tar solen seg av :-)

Jeg tørka meg helt fint med nytt håndkle hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...