Gå til innhold

Samsung U900 - 2 spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Ellers kjempefornøyd :-)
Skrevet

1. Nøyaktig samme meldingen blir sendt som 4 meldinger på denne tlf, på min gamle SE G502 ble den kun 2 meldinger. 2 meldinger nå tilsvarer 1 melding på den gamle. Det utgjør noen kroner det. Hva skjer, er noe feil, er ikke dette standard?

2. Hvordan legger jeg inn i bursdager på mine kontakter

Persille1365381127
Skrevet

1 Det er 160 tegn i en melding, uansett hvilken telefon du sender med.

2 Du velger opprett og årsdag inne på kalenderen.

Skrevet

''1 Det er 160 tegn i en melding, uansett hvilken telefon du sender med.''

Det er riktig. Men noen telefoner sender meldinger på over 160 tegn sånn at det ser ut som om det bare er en melding mens en del eldre telefoner sendte dem som to. Det man kanskje ikke tenker over da er at man likevel betaler for to meldinger, ikke en.

161 tegn er to meldinger, 321 tegn er tre meldinger osv. Som du sier, helt uavhengig av telefontype.

Persille1365381127
Skrevet

''1 Det er 160 tegn i en melding, uansett hvilken telefon du sender med.''

Det er riktig. Men noen telefoner sender meldinger på over 160 tegn sånn at det ser ut som om det bare er en melding mens en del eldre telefoner sendte dem som to. Det man kanskje ikke tenker over da er at man likevel betaler for to meldinger, ikke en.

161 tegn er to meldinger, 321 tegn er tre meldinger osv. Som du sier, helt uavhengig av telefontype.

Ja, det er klart :)

Men det jeg mente var at man betaler per 160 tegn da, uansett hva slags telefon man har :)

Skrevet

Ja, det er klart :)

Men det jeg mente var at man betaler per 160 tegn da, uansett hva slags telefon man har :)

Ja, men jeg er bare ikke sikker på at trådstarter skjønte det, derfor utdyping fra min side. ;-)

Gjest Ellers kjempefornøyd :-)
Skrevet

Jeg trodde også det, men sitter her med denne telefonen og den begynner på melding nr 2 fra 71 tegn.

?????

Persille1365381127
Skrevet

Jeg trodde også det, men sitter her med denne telefonen og den begynner på melding nr 2 fra 71 tegn.

?????

Da er det noe med innstillingene dine, for min gjør ikke det...

Sikker på at du sender sms og ikke mms? (uten bilde da)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...