Gå til innhold

Hvor ble det av heldagsskolen?

mumitrollet

Anbefalte innlegg

mumitrollet

Fy fader! På siste skoledag får tredjeklassingen med et skriv hjem der det fremgår at timeantallet for neste år REDUSERES med 1,5 timer. Fra 2. til 3. klasse økt det tilsvarende, men nå går det altså NED igjen.

Hurra for heldagsskolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

3

• Sofline

3

• mumitrollet

2

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Så rart! Her har de økt i timetall nesten hvert år - mulig de hadde det samme i 1. og 2. - så ble det mer. Eldstemann som skal opp i 5. kom hjem og sa at de skulle ha enda en time mer neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færre timer??? Det har ikke skjedd her. Nå skal snuppa opp i 5. og fikk beskjed om at det blir 2 timer mer til neste år. Da mangler de 3 timer for å få fulle dager hver dag (8:30 - 14:00)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest samme sum

Da har de nok hatt flere timer lagt til trinnet før, ev. trinnet etter. Man skal ha det samme timeantallet rundt om i landet summa summarum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært så få timer at dersom vesla skal ha den lovpålagte økningen blir det bare 7-timersdager hele neste år.

Vet ikke hvor de timene ble av ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Ærlig talt, hvem tenker du mest på når du ønsker at heldagsskolen skal bli en realitet?

Det kan iallefall ikke være barna... De trenger å ha fri og mulighet til å gjøre som de vil.

Innrømm det, det er deg selv du tenker på når du ønsker dette. Det er da beleielig å få gratis "barnevakt" til ungene hele dagen...

Nei, la unger få være unger så lenge som mulig. Alvoret kommer fort nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Vi skjønner vel nå hvorfor de inkorporerte SFO i skolesystemet og døpte den om til Aktivitetsskolen :P

Når skal ungene få leike fritt og bruke fantasien sin da, slik vi gjorde? De blir så sinnsykt aktiviserte at de snart ikke aner hvordan de skal sysselsette seg selv mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Når skal ungene få leike fritt og bruke fantasien sin da, slik vi gjorde? De blir så sinnsykt aktiviserte at de snart ikke aner hvordan de skal sysselsette seg selv mer.

Du er inne på noe der.

Men den hjemmeværende husmor, som alltid tar i mot barna og passer på dem i hjemlige omgivelser, er nok en saga blott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kyss meg bak

Du er inne på noe der.

Men den hjemmeværende husmor, som alltid tar i mot barna og passer på dem i hjemlige omgivelser, er nok en saga blott.

''Men den hjemmeværende husmor, som alltid tar i mot barna og passer på dem i hjemlige omgivelser, er nok en saga blott.''

Snakk for deg selv. Det har gått for langt, når det eneste livet dreier seg om i det daglige, er å få unga "ut av ligninga". Det er ikke mye heltidsjobbende, trenende, må-på-spa-og-digge-meg-selv-og-venninnene-og-gå-på-cafe-foreldre ser til avkommet i løpet av uken. Dere hører til skal-ha-generasjonen. Skal ha alt, men det barna trenger er TID. Tid med foreldrene, ikke å bli satt bort til alle aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Men den hjemmeværende husmor, som alltid tar i mot barna og passer på dem i hjemlige omgivelser, er nok en saga blott.''

Snakk for deg selv. Det har gått for langt, når det eneste livet dreier seg om i det daglige, er å få unga "ut av ligninga". Det er ikke mye heltidsjobbende, trenende, må-på-spa-og-digge-meg-selv-og-venninnene-og-gå-på-cafe-foreldre ser til avkommet i løpet av uken. Dere hører til skal-ha-generasjonen. Skal ha alt, men det barna trenger er TID. Tid med foreldrene, ikke å bli satt bort til alle aktiviteter.

Hehe, du tror heltidsjobbende mødre har tid til å gå på spa og digge seg selv?

Denne hetidjobbende har aldri forsøkt Spa. Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Oj, det var da voldsomt til generalisering ;)

Jeg har vært på Spa en gang, og da var hele familien på hotell ;) Dessuten tar jeg meg ikke tid til å trene på helsestudio siden jeg vil være mest mulig tilgjengelig når jeg har fri fra jobb. Jeg tror ikke jeg kjenner noen utearbeidende mødre som tar seg tid til masse "luksus" framfor å være sammen med ungene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Jeg jobber heltid. Men jeg verken trener eller går på spa, og om jeg er på cafe med venninner er det etter ungene uansett er i seng, og pappaen er hjemme med dem. Ingen av de fulltidsjobbende foreldrene jeg kjenner (og det er mange!) prioriterer trening og venner framfor barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Snakk for deg selv, sier du, og bruker betegnelsen "dere" om meg og likesinnede(?), men eget nick tør du ikke bruke?

Kjente meg forøvrig ikke igjen i fremstillingen din, selv om jeg nok er blant dem som jobber litt mer enn ideelt er med små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hehe, du tror heltidsjobbende mødre har tid til å gå på spa og digge seg selv?

Denne hetidjobbende har aldri forsøkt Spa. Har du?

Jeg tror hun sikter til at vi heltidsjobbende også er "trenende, må-på-spa-og-digge-meg-selv-og-venninnene-og-gå-på-cafe-foreldre''. Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Oj, det var da voldsomt til generalisering ;)

Jeg har vært på Spa en gang, og da var hele familien på hotell ;) Dessuten tar jeg meg ikke tid til å trene på helsestudio siden jeg vil være mest mulig tilgjengelig når jeg har fri fra jobb. Jeg tror ikke jeg kjenner noen utearbeidende mødre som tar seg tid til masse "luksus" framfor å være sammen med ungene ;)

'' Jeg tror ikke jeg kjenner noen utearbeidende mødre som tar seg tid til masse "luksus" framfor å være sammen med ungene''

Ikke jeg heller. De jeg kjenner som går på spa og trener masse i helsestudio er gjerne i full jobb, men uten barn. Og det er dem vel unt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke-mor selv

undrer meg noen ganger over hva som får folk til å få barn når de bare synes det er slit... ikke ment til noen av dere her,men lurer på det...

kjenner til folk som får barn pga at de vil holde på mannen, for å få ett års pause(gå hjemme ett år),for å få oppholdstillatelse for mannen/dama,for at de ikke vil ha enebarn etc etc... Min mor som d avar i 40 åra,valgte å få barn med sin nye mann for hans del. Men hun sier rett ut at det stort sett bare er et ork!! Så hun er en som gjerne reiser på venninne-turer eller spa,"alt" for å slippe unna hverdagens utfordringer.

Til slutt vil jeg ta med at det finnes selvfølgelig mange gode foreldre,som prioriterer barna:)

dette var ikke kritikk,bare noe jeg har lurt på i det siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

'' Jeg tror ikke jeg kjenner noen utearbeidende mødre som tar seg tid til masse "luksus" framfor å være sammen med ungene''

Ikke jeg heller. De jeg kjenner som går på spa og trener masse i helsestudio er gjerne i full jobb, men uten barn. Og det er dem vel unt.

Og vestkantdamer som er hjemmeværende og med mannen i full jobb ;) *fordomsfull*

Jeg hadde sikkert gjort det samme om jeg var dem ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

undrer meg noen ganger over hva som får folk til å få barn når de bare synes det er slit... ikke ment til noen av dere her,men lurer på det...

kjenner til folk som får barn pga at de vil holde på mannen, for å få ett års pause(gå hjemme ett år),for å få oppholdstillatelse for mannen/dama,for at de ikke vil ha enebarn etc etc... Min mor som d avar i 40 åra,valgte å få barn med sin nye mann for hans del. Men hun sier rett ut at det stort sett bare er et ork!! Så hun er en som gjerne reiser på venninne-turer eller spa,"alt" for å slippe unna hverdagens utfordringer.

Til slutt vil jeg ta med at det finnes selvfølgelig mange gode foreldre,som prioriterer barna:)

dette var ikke kritikk,bare noe jeg har lurt på i det siste

Antar dette innlegget var feilplassert?

Forøvrig er jeg blant dem som synes det i mellom er et slit å ha små barn, sammenlignet med å være uten barn (var barnløs voksen i mange år først).

Men uansett gir det mer enn det koster :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Og vestkantdamer som er hjemmeværende og med mannen i full jobb ;) *fordomsfull*

Jeg hadde sikkert gjort det samme om jeg var dem ;-P

''Jeg hadde sikkert gjort det samme om jeg var dem ;-P''

Spørs jo helt hvordan man trives med jobben og å være ute i arbeidslivet.

En utfordring for mange er jo at de interessante jobbene fordrer full innsats og finnes ikke som deltidsjobb. Med andre ord føler nok mange at du må satse alt eller kan like godt la være. Og har du en mann som tjener uhorvelig godt kan det jo da være fristende å la være noen år, det skjønner jeg godt :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...