Lotte :o) Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article473595.ece Legg merke til stedsnavn etc i tillegg. *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Mye morsomt der:-) Tissvassklumptjønnin var usedvanlig langt og tungvindt å si - i tillegg til snodig innhold. De hadde forresten ikke med tannlege Røskeland på oversikten over kombinasjonen yrker - navn. Andre ganger er morsomheten ved et navn mer subtil. Husker en mann ved navn Hans Tjønn som var omtalt i pressen for en del år siden. Synes liksom jeg hører presten under vielsen: "Vil du ha Hans Tjønn som hos deg står?" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Mye morsomt der:-) Tissvassklumptjønnin var usedvanlig langt og tungvindt å si - i tillegg til snodig innhold. De hadde forresten ikke med tannlege Røskeland på oversikten over kombinasjonen yrker - navn. Andre ganger er morsomheten ved et navn mer subtil. Husker en mann ved navn Hans Tjønn som var omtalt i pressen for en del år siden. Synes liksom jeg hører presten under vielsen: "Vil du ha Hans Tjønn som hos deg står?" Uff - er det virkelig sant at noen het Hans Tjønn? Grøss... Men min mor hun gikk til tannlege Pine da hun var barn - helt sant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Uff - er det virkelig sant at noen het Hans Tjønn? Grøss... Men min mor hun gikk til tannlege Pine da hun var barn - helt sant! Mye sant i den navneartikkelen. Selv var vi veldig bevisste på IKKE å kalle opp, og IKKE velge navn som vi forbant med noen personer. Jeg hadde fornavn klart på den eldste leeeenge. Min mann bestemte nr. 2. Det foregikk omtrent slik: Mann med nesa ned i navneboka: " Hva med xxx" - så sa jeg nei, nei nei - med forskjellige begrunnelser. Det vi endte opp med hadde jeg ingen insigelser mot, og kjente ingen som het, og syntes egentlig var veldig fint når jeg tenkte over det. Nå 6 år etter er det fremdeles ikke i nærheten av noen navnetopp selvom det visstnok var relativt populært på 70 tallet. Skoletannlegen min het forresten Bro - siden vi er inne på tema. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Uff - er det virkelig sant at noen het Hans Tjønn? Grøss... Men min mor hun gikk til tannlege Pine da hun var barn - helt sant! ....Og her i byen hadde vi en brannmester Svihus. Hehe... Forøvrig faller min eldste datters navn i kategorien "svært vanlig for hennes aldersgruppe." Det ender med a-lyd. I hennes årgang på skolen er det 18 jenter, og kun 3 av dem har navn som ikke ender på A. Stakkars lærer. ;-) Ikke for det forresten, alle hadde navn som sluttet på e da jeg vokste opp. Vi kom da aldri på at det var rart. Det var jo bare helt normalt. Hehe.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 ....Og her i byen hadde vi en brannmester Svihus. Hehe... Forøvrig faller min eldste datters navn i kategorien "svært vanlig for hennes aldersgruppe." Det ender med a-lyd. I hennes årgang på skolen er det 18 jenter, og kun 3 av dem har navn som ikke ender på A. Stakkars lærer. ;-) Ikke for det forresten, alle hadde navn som sluttet på e da jeg vokste opp. Vi kom da aldri på at det var rart. Det var jo bare helt normalt. Hehe.... ''Stakkars lærer. ;-) '' Skal ikke så mye til å forvirre lærere, er min erfaring :-) Da jeg gikk på gymnaset, og satt sammen med min venninne Siri. Da sa en av lærerene" - Kari-Siri - Siri-Kari - nå MÅ dere bestemme dere!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Mye morsomt der:-) Tissvassklumptjønnin var usedvanlig langt og tungvindt å si - i tillegg til snodig innhold. De hadde forresten ikke med tannlege Røskeland på oversikten over kombinasjonen yrker - navn. Andre ganger er morsomheten ved et navn mer subtil. Husker en mann ved navn Hans Tjønn som var omtalt i pressen for en del år siden. Synes liksom jeg hører presten under vielsen: "Vil du ha Hans Tjønn som hos deg står?" *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Tok en liten opptelling og fant at 14 av de 40 navnene på navnetoppen er i bruk blant mine nieser og nevøer! Litt overraskende at det var sååå mange! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Oi, nå skjønte plutselig jeg hvorfor du la ut linken! *ler høyt* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 ''Stakkars lærer. ;-) '' Skal ikke så mye til å forvirre lærere, er min erfaring :-) Da jeg gikk på gymnaset, og satt sammen med min venninne Siri. Da sa en av lærerene" - Kari-Siri - Siri-Kari - nå MÅ dere bestemme dere!" I jenta mi si gruppe (tror de er 23) så finnes følgende navn: Martin, Martine, Maria, Mari, Marie, Malin :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 I jenta mi si gruppe (tror de er 23) så finnes følgende navn: Martin, Martine, Maria, Mari, Marie, Malin :-) Men hvor er Mina og Molly og andre M-navn? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.