Lotte :o) Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article473595.ece Legg merke til stedsnavn etc i tillegg. *hehe* 0 Siter
morsan Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 Mye morsomt der:-) Tissvassklumptjønnin var usedvanlig langt og tungvindt å si - i tillegg til snodig innhold. De hadde forresten ikke med tannlege Røskeland på oversikten over kombinasjonen yrker - navn. Andre ganger er morsomheten ved et navn mer subtil. Husker en mann ved navn Hans Tjønn som var omtalt i pressen for en del år siden. Synes liksom jeg hører presten under vielsen: "Vil du ha Hans Tjønn som hos deg står?" 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 Mye morsomt der:-) Tissvassklumptjønnin var usedvanlig langt og tungvindt å si - i tillegg til snodig innhold. De hadde forresten ikke med tannlege Røskeland på oversikten over kombinasjonen yrker - navn. Andre ganger er morsomheten ved et navn mer subtil. Husker en mann ved navn Hans Tjønn som var omtalt i pressen for en del år siden. Synes liksom jeg hører presten under vielsen: "Vil du ha Hans Tjønn som hos deg står?" Uff - er det virkelig sant at noen het Hans Tjønn? Grøss... Men min mor hun gikk til tannlege Pine da hun var barn - helt sant! 0 Siter
caprice Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Uff - er det virkelig sant at noen het Hans Tjønn? Grøss... Men min mor hun gikk til tannlege Pine da hun var barn - helt sant! Mye sant i den navneartikkelen. Selv var vi veldig bevisste på IKKE å kalle opp, og IKKE velge navn som vi forbant med noen personer. Jeg hadde fornavn klart på den eldste leeeenge. Min mann bestemte nr. 2. Det foregikk omtrent slik: Mann med nesa ned i navneboka: " Hva med xxx" - så sa jeg nei, nei nei - med forskjellige begrunnelser. Det vi endte opp med hadde jeg ingen insigelser mot, og kjente ingen som het, og syntes egentlig var veldig fint når jeg tenkte over det. Nå 6 år etter er det fremdeles ikke i nærheten av noen navnetopp selvom det visstnok var relativt populært på 70 tallet. Skoletannlegen min het forresten Bro - siden vi er inne på tema. 0 Siter
AAA Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Uff - er det virkelig sant at noen het Hans Tjønn? Grøss... Men min mor hun gikk til tannlege Pine da hun var barn - helt sant! ....Og her i byen hadde vi en brannmester Svihus. Hehe... Forøvrig faller min eldste datters navn i kategorien "svært vanlig for hennes aldersgruppe." Det ender med a-lyd. I hennes årgang på skolen er det 18 jenter, og kun 3 av dem har navn som ikke ender på A. Stakkars lærer. ;-) Ikke for det forresten, alle hadde navn som sluttet på e da jeg vokste opp. Vi kom da aldri på at det var rart. Det var jo bare helt normalt. Hehe.... 0 Siter
KaVa Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 ....Og her i byen hadde vi en brannmester Svihus. Hehe... Forøvrig faller min eldste datters navn i kategorien "svært vanlig for hennes aldersgruppe." Det ender med a-lyd. I hennes årgang på skolen er det 18 jenter, og kun 3 av dem har navn som ikke ender på A. Stakkars lærer. ;-) Ikke for det forresten, alle hadde navn som sluttet på e da jeg vokste opp. Vi kom da aldri på at det var rart. Det var jo bare helt normalt. Hehe.... ''Stakkars lærer. ;-) '' Skal ikke så mye til å forvirre lærere, er min erfaring :-) Da jeg gikk på gymnaset, og satt sammen med min venninne Siri. Da sa en av lærerene" - Kari-Siri - Siri-Kari - nå MÅ dere bestemme dere!" 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Skrevet 22. juni 2009 Mye morsomt der:-) Tissvassklumptjønnin var usedvanlig langt og tungvindt å si - i tillegg til snodig innhold. De hadde forresten ikke med tannlege Røskeland på oversikten over kombinasjonen yrker - navn. Andre ganger er morsomheten ved et navn mer subtil. Husker en mann ved navn Hans Tjønn som var omtalt i pressen for en del år siden. Synes liksom jeg hører presten under vielsen: "Vil du ha Hans Tjønn som hos deg står?" *hehe* 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Tok en liten opptelling og fant at 14 av de 40 navnene på navnetoppen er i bruk blant mine nieser og nevøer! Litt overraskende at det var sååå mange! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Oi, nå skjønte plutselig jeg hvorfor du la ut linken! *ler høyt* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 ''Stakkars lærer. ;-) '' Skal ikke så mye til å forvirre lærere, er min erfaring :-) Da jeg gikk på gymnaset, og satt sammen med min venninne Siri. Da sa en av lærerene" - Kari-Siri - Siri-Kari - nå MÅ dere bestemme dere!" I jenta mi si gruppe (tror de er 23) så finnes følgende navn: Martin, Martine, Maria, Mari, Marie, Malin :-) 0 Siter
morsan Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 I jenta mi si gruppe (tror de er 23) så finnes følgende navn: Martin, Martine, Maria, Mari, Marie, Malin :-) Men hvor er Mina og Molly og andre M-navn? :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.