Gå til innhold

Se denne navneartikkelen

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mye morsomt der:-) Tissvassklumptjønnin var usedvanlig langt og tungvindt å si - i tillegg til snodig innhold.

De hadde forresten ikke med tannlege Røskeland på oversikten over kombinasjonen yrker - navn.

Andre ganger er morsomheten ved et navn mer subtil. Husker en mann ved navn Hans Tjønn som var omtalt i pressen for en del år siden. Synes liksom jeg hører presten under vielsen: "Vil du ha Hans Tjønn som hos deg står?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Mye morsomt der:-) Tissvassklumptjønnin var usedvanlig langt og tungvindt å si - i tillegg til snodig innhold.

De hadde forresten ikke med tannlege Røskeland på oversikten over kombinasjonen yrker - navn.

Andre ganger er morsomheten ved et navn mer subtil. Husker en mann ved navn Hans Tjønn som var omtalt i pressen for en del år siden. Synes liksom jeg hører presten under vielsen: "Vil du ha Hans Tjønn som hos deg står?"

Uff - er det virkelig sant at noen het Hans Tjønn? Grøss...

Men min mor hun gikk til tannlege Pine da hun var barn - helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sant i den navneartikkelen. Selv var vi veldig bevisste på IKKE å kalle opp, og IKKE velge navn som vi forbant med noen personer. Jeg hadde fornavn klart på den eldste leeeenge. Min mann bestemte nr. 2. Det foregikk omtrent slik: Mann med nesa ned i navneboka: " Hva med xxx" - så sa jeg nei, nei nei - med forskjellige begrunnelser. Det vi endte opp med hadde jeg ingen insigelser mot, og kjente ingen som het, og syntes egentlig var veldig fint når jeg tenkte over det. Nå 6 år etter er det fremdeles ikke i nærheten av noen navnetopp selvom det visstnok var relativt populært på 70 tallet.

Skoletannlegen min het forresten Bro - siden vi er inne på tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Og her i byen hadde vi en brannmester Svihus. Hehe...

Forøvrig faller min eldste datters navn i kategorien "svært vanlig for hennes aldersgruppe." Det ender med a-lyd. I hennes årgang på skolen er det 18 jenter, og kun 3 av dem har navn som ikke ender på A.

Stakkars lærer. ;-) Ikke for det forresten, alle hadde navn som sluttet på e da jeg vokste opp. Vi kom da aldri på at det var rart. Det var jo bare helt normalt. Hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Og her i byen hadde vi en brannmester Svihus. Hehe...

Forøvrig faller min eldste datters navn i kategorien "svært vanlig for hennes aldersgruppe." Det ender med a-lyd. I hennes årgang på skolen er det 18 jenter, og kun 3 av dem har navn som ikke ender på A.

Stakkars lærer. ;-) Ikke for det forresten, alle hadde navn som sluttet på e da jeg vokste opp. Vi kom da aldri på at det var rart. Det var jo bare helt normalt. Hehe....

''Stakkars lærer. ;-) ''

Skal ikke så mye til å forvirre lærere, er min erfaring :-) Da jeg gikk på gymnaset, og satt sammen med min venninne Siri. Da sa en av lærerene" - Kari-Siri - Siri-Kari - nå MÅ dere bestemme dere!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten opptelling og fant at 14 av de 40 navnene på navnetoppen er i bruk blant mine nieser og nevøer! Litt overraskende at det var sååå mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Stakkars lærer. ;-) ''

Skal ikke så mye til å forvirre lærere, er min erfaring :-) Da jeg gikk på gymnaset, og satt sammen med min venninne Siri. Da sa en av lærerene" - Kari-Siri - Siri-Kari - nå MÅ dere bestemme dere!"

I jenta mi si gruppe (tror de er 23) så finnes følgende navn:

Martin, Martine, Maria, Mari, Marie, Malin

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jenta mi si gruppe (tror de er 23) så finnes følgende navn:

Martin, Martine, Maria, Mari, Marie, Malin

:-)

Men hvor er Mina og Molly og andre M-navn? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...