Gå til innhold

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
  Colette skrev (På 26.6.2009 den 18.18):

Det skjønner ikke jeg heller. Og det er vel nettopp hysteri det er. Som med så mye annet i dagens samfunn:-) Når en fastlege kan anbefale en hel familie + katter/hunder å ta markkur fordi det er observert bendelorm på en katt...da synes jeg det er mye som minner om hysteri.

Folk har hatt katter og hunder til alle tider, og det er først de siste årene det har vært vanlig å gi ormekurer regelmessig. Så hvis det var så forferelig smittsomt - hvor mange av oss skulle da ikke gå rundt fulle av innvollsormer?

Ja, ikke sant. Vi skulle vel vært tynne og avmagra alle sammen etter all ormen :o)

Kan skjønne at man gir kur til valper, for de spiser jo det de finner. Har selv gitt to kurer på disse 5 mnd. Men til voksne hunder syns jeg det bare er merkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330740-bendelorm/page/3/#findComment-2770872
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

14

• waxo

12

• candyqueen_83

7

• brilleslangen

1

candyqueen_83 skrev (På 26.6.2009 den 18.26):

Ja, ikke sant. Vi skulle vel vært tynne og avmagra alle sammen etter all ormen :o)

Kan skjønne at man gir kur til valper, for de spiser jo det de finner. Har selv gitt to kurer på disse 5 mnd. Men til voksne hunder syns jeg det bare er merkelig.

Veldig enig med deg. Jeg var også nøye med å gi ormekur til mine katter da de var kattunger. Fordi egg fra ormer kan følge med fra moren gjennom morsmelken.

Jeg kan heller ikke skjønne at en lege kan anbefale kurer uten å undersøke om det finnes i menneskene først. Var ikke hensikten nå å redusere bruken av slike kurer for å unngå resistens? Og så bare pøser de ut på den måten der? Skjønner ingenting, jeg:-(

Det er nok viktig å beholde bakkekontakten på dette området, som på alle andre:-) Hyster er og blir bare hysteri:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330740-bendelorm/page/3/#findComment-2770876
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...