Gå til innhold

å jobbe frivillig i krisetlf

Gjest lyst til å hjelpe,men er ikke kristen

Anbefalte innlegg

Gjest lyst til å hjelpe,men er ikke kristen
Skrevet

har lyst til å jobbe frivillig i en tlf-tjeneste,og har hørt en del om krikens sos og at de trenger frivillige.

problemet er bare det at jeg er ikke kristen.

noen som vet om andre,lignende tjenester? der religion er urelevant?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjenner til noen som bistår frivillig i Kirkens SOS som ikke er aktivt kristne.

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg tror det skal gå bra å jobbe der uten å være kristen, men det forutsetter at du stiller deg positiv til at stiftelsen har et kristent livssyn. Jeg tror ikke at de fleste som ringer inn der har behov for å prate religion, de trenger et medmenneske som kan lytte. Skulle en innringer få behov for å snakke religion og du ikke kan følge opp så går det sikkert ann å overføre vedkommende til en annen medarbeider. Men ring og hør med dem du!

Gjest lyst til å hjelpe...
Skrevet

Jeg tror det skal gå bra å jobbe der uten å være kristen, men det forutsetter at du stiller deg positiv til at stiftelsen har et kristent livssyn. Jeg tror ikke at de fleste som ringer inn der har behov for å prate religion, de trenger et medmenneske som kan lytte. Skulle en innringer få behov for å snakke religion og du ikke kan følge opp så går det sikkert ann å overføre vedkommende til en annen medarbeider. Men ring og hør med dem du!

takk for svar:)

vet forsåvidt om et par som jobber der,uten å være kristne. men det er jo en del tlf som ønsker forbønn. og der vil jeg slite!

skal sjekke ut! er vel mer kriser enn det er bibel,tenker jeg

Skrevet

takk for svar:)

vet forsåvidt om et par som jobber der,uten å være kristne. men det er jo en del tlf som ønsker forbønn. og der vil jeg slite!

skal sjekke ut! er vel mer kriser enn det er bibel,tenker jeg

Etter det jeg vet er det ikke de som svarer i telefonen som går i forbønn for de som ringer, de skriver ned noen stikkord og så går noen andre i forbønn for de som ringer.

Gjest ønsker å hjelpe,men er ikke kristen
Skrevet

Etter det jeg vet er det ikke de som svarer i telefonen som går i forbønn for de som ringer, de skriver ned noen stikkord og så går noen andre i forbønn for de som ringer.

okay... hva vet vel jeg. kan jo alltids spørre ledelsen i mitt fylke.

kirkens sos brukte jeg selv ringe til når jeg var 15-16,så jeg vet de gjør en god jobb uten å blande inn religion,men er redd for at jeg er lite religiøs...:/

Gjest Innringer
Skrevet

Jeg har blitt bedt for i telefonen av den jeg har snakket med - etter at jeg har spurt om det selv. De er nok veldig tilbakeholdende med dette, men hvis innringeren vil snakke om ting som har med troen å gjøre eller hvis en ønsker å bli bedt for, så blir det gjort. Jeg som hjelpesøkende har faktisk en forventning om at når jeg ringer til Kirkens SOS, så har jeg muligheten til å ta opp trosspørsmål med den jeg snakker med....

Skrevet

Jeg har blitt bedt for i telefonen av den jeg har snakket med - etter at jeg har spurt om det selv. De er nok veldig tilbakeholdende med dette, men hvis innringeren vil snakke om ting som har med troen å gjøre eller hvis en ønsker å bli bedt for, så blir det gjort. Jeg som hjelpesøkende har faktisk en forventning om at når jeg ringer til Kirkens SOS, så har jeg muligheten til å ta opp trosspørsmål med den jeg snakker med....

Jeg kjenner en som har vært frivillig der, og hn sa at det ikke er de som går i forbønn for de som ringer inn. Dette er noen år siden så kanskje det er endret. Eller kanskje de som svarer kan gå i forbønn selv hvis de føler seg bekvemme med det.

Gjest Innringer
Skrevet

Jeg kjenner en som har vært frivillig der, og hn sa at det ikke er de som går i forbønn for de som ringer inn. Dette er noen år siden så kanskje det er endret. Eller kanskje de som svarer kan gå i forbønn selv hvis de føler seg bekvemme med det.

''Du må kunne be en bønn for innringer / innskriver dersom du blir bedt om det. I tillegg må du kunne være lojal til Kirkens SOS sitt verdisyn og forankring som diakonal virksomhet.''

https://www.kirkens-sos.no/Bli_frivillig_medarbeider/Sp_rsm_l_og_Svar_om_frivillighet/index.html#faq_2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...