Gå til innhold

UVI - hva gjør jeg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha en hastetime bare pga UVI!

Det er ikke noe problem å vente et par uker. Sett deg i en bøtte yoghurt, det trikset vet da alle om?

Makan!

Har du hatt nyrebekkenbetenlse noen gang? Eller UVI for den saks skyld.

SKjønner at her må det ligge noe annet bak.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

14

• nick

6

• morsan

3

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jada, du hadde sikkert gått i to uker og pissa blod og piggtråd du. Tøff kar du vet du.

Tja, jeg har hatt nick jr. på legevakten et par ganger pga ørebetennelse. Da er det ikke snakk om å behandle det fordi "vi er så redde for antibiotikaresistente bakterier". Så da skal vi bare la det gå til øret eksploderer, og dersom han er døden nær etterpå, så kan det muligens behandles.

Kommer det en voksen inn med en eller annen infeksjon, så doses det ut antibiotika uten spørsmål.

Jeg er sikker på at det er ubehagelig, men øyeblikkelig hjelp?

Skrevet

Tja, jeg har hatt nick jr. på legevakten et par ganger pga ørebetennelse. Da er det ikke snakk om å behandle det fordi "vi er så redde for antibiotikaresistente bakterier". Så da skal vi bare la det gå til øret eksploderer, og dersom han er døden nær etterpå, så kan det muligens behandles.

Kommer det en voksen inn med en eller annen infeksjon, så doses det ut antibiotika uten spørsmål.

Ørebetennelse går over. Uvi går over til å bli nyrebekkenbetennelse med sykehusinnleggelse og full pakke. Og det kan skje temmelig raskt.

Skrevet

Her i England har de en fin regel angående antibiotika og ørebetennelse. Hvis ibux + paracet ikke git smertefrihet, så får man antibiotika.

Skrevet

Går det bedre nå? Auau, dette hørtes ekkelt og vondt ut :-(

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245766591' post='4170074]

Går det bedre nå? Auau, dette hørtes ekkelt og vondt ut :-(

Har fått i meg to doser medisin nå så det er ikke så vondt å tisse lenger og det er ikke blod i urinen, ikke synlig i alle fall.

Men jeg har selvfølgelig den versten mensendagen i tillegg og er helt utslått. Har sovet to ganger i dag og tuslet ut med en søppelpose i sted og var helt utkjørt da jeg kom inn igjen. *Sukk*

candyqueen_83
Skrevet

Ørebetennelse går over. Uvi går over til å bli nyrebekkenbetennelse med sykehusinnleggelse og full pakke. Og det kan skje temmelig raskt.

Det må nødvendigvis ikke gå over til nyrebekkenbetennelse da.

Gjest choco
Skrevet

Det er sant, men det kan gå over til blodforgiftning også sa legen på legevakten til meg da jeg kom og tisset blod og hadde en skyhøy senkning. I tillegg er det ekstremt smertefullt hvis du har en kraftig infeksjon, så det er lite fristende å sitte i timer med det h' hvis man ikke er nødt.

Skrevet

Jeg får raskt feber ved uvi og da er i alle fall det første legen sjekker smerter i korsryggen med tanke på nyrebekkenbetennelse.

Gjest tisteline
Skrevet

UVI går da ikke alltid over til nyrebekkenbetennelse! De aller fleste uvi´ene går gradvis over av seg selv, men smertefullt er det. Jeg har bare fått behabndling for det én gang.

hidi, the scorpion
Skrevet

UVI går da ikke alltid over til nyrebekkenbetennelse! De aller fleste uvi´ene går gradvis over av seg selv, men smertefullt er det. Jeg har bare fått behabndling for det én gang.

Helt korrekt!

Skrevet

Det går ikke nødvendigvis over til nyrebekkenbetennelse nei, men så styggdårlig som jeg blir i løpet av ett døgn med uvi så ser jeg absolutt ingen grunn til at jeg ikke skal få medisiner mot det. :o)

Det er i slutten av juni og var ikke så veldig kaldt i natt, allikevel måtte jeg ha dundyne, ullteppe og ullsokker for å holde varmen i natt... Ikke helt frisk nei.

Skrevet

Har fått i meg to doser medisin nå så det er ikke så vondt å tisse lenger og det er ikke blod i urinen, ikke synlig i alle fall.

Men jeg har selvfølgelig den versten mensendagen i tillegg og er helt utslått. Har sovet to ganger i dag og tuslet ut med en søppelpose i sted og var helt utkjørt da jeg kom inn igjen. *Sukk*

Aiai... God bedring i alle fall! Verdens beste tidsfordriv, er Bejeweled Blitz på facebook *hehe* Hekta på første forsøk (og jeg er anti-spill ;-))

Gjest minnah
Skrevet

Trodde du viste litt humoristisk sans for en gangs skyld jeg, men neida. Edder og galle som vanlig. Slitsomt.

Gjest Snart alenemor
Skrevet

Kansje vi har samme legekontor :-) Tror at vi bor på samme side av byen :-)

Gjest er det mulig, sier jeg ???
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha en hastetime bare pga UVI!

Det er ikke noe problem å vente et par uker. Sett deg i en bøtte yoghurt, det trikset vet da alle om?

Makan!

Så du synes det er greit med hastetime for å fjerne en føflekk, men ikke for å behandle en UVI?

Får si som deg, MAKAN!

Skrevet

Kansje vi har samme legekontor :-) Tror at vi bor på samme side av byen :-)

Kanskje det. :o)

candyqueen_83
Skrevet

Det er sant, men det kan gå over til blodforgiftning også sa legen på legevakten til meg da jeg kom og tisset blod og hadde en skyhøy senkning. I tillegg er det ekstremt smertefullt hvis du har en kraftig infeksjon, så det er lite fristende å sitte i timer med det h' hvis man ikke er nødt.

Jeg vet det er ekstremt smertefullt. Jeg ville bare si at man MÅ ikke nødvendigvis få nyrebekkenbetennelse. Det kan også gå over av seg selv, men er jo ikke noe behagelig da.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg får raskt feber ved uvi og da er i alle fall det første legen sjekker smerter i korsryggen med tanke på nyrebekkenbetennelse.

Jeg kom på legevakta etter å ha grått meg gjennom en hel natt, og sov på varmekablene i badegulvet pga smerter i korsryggen. Var overbevist om at jeg hadde fått nyrebekkenbetennelse etter å ha gått med UVI til og fra. Men neida, det var det visst ikke. Og ikke virka antibiotikaen ordentlig heller :o((( Jeg vet det er ekstremt vondt!!! Men man trenger ikke få nyrebekkenbetennelse heller.

Skrevet

Trodde du viste litt humoristisk sans for en gangs skyld jeg, men neida. Edder og galle som vanlig. Slitsomt.

Hva mener du, ikke humoristisk? Jeg var vitterlig humoristisk her på DOL en gang i 2003, så ikke kom her!

Jeg tror er litt betatt av nick. Det er OK, jeg har en anelse om at du ser bra ut i RL selv om du fremstår som ei pissesur kjerring her på DOL. Jeg tror du er OK.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...