Gå til innhold

Barn alene på stranda

Speak

Anbefalte innlegg

Minn gutt blir 10 år i år, og tok 1000 meteren på svømming. Han går på livredning heter det vist. Men jeg har ikke tenkt på når han skal få gå på stranda alene. Jeg har sommertid på jobben, og hvis jeg er flink til å komme meg avgårde tidlig, kan jeg muligens være hjemme kl 1500. Da får vi dra på stranda da. Men jeg tror kanksje han vil få dra alene når han er 12 iallefall. Kanskje også 11. Men det blir vel sånn at man starter med at de får dra en stund før de voksne, så man får sett litt hvordan de takler det.

Foreløpig er krabbefisking vel så morsomt som alt annet, så han er ikke mest i vannet.

Tror forresten ellers at jeg har litt mer avslappet forhold til en del ting. I dag er det nesten sånn at man kan bli anmeldt til barnevernet for ting som var helt normalt for en generasjon siden. Iallefall hvis man setter det på spissen ;)

Ja, tidene forandrer seg:-) Men vi kjenner vel våre egne barn best, og må stole på våre egne avgjørelser.

Snuppa klarer nok ikke å svømme 1000 meter enda, men er veldig trygg i vannet. (Over/under/hopper osv)

Men jeg lar nok ikke henne dra alene enda. Føler meg ikke sikker på det. Vi får se hva sommeren bringer eller vente til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

13

• morsan

7

• Lillemus

2

• Mrs. Wallace

1

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...