Gå til innhold

hjelp meg, haster!

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg, haster!
Skrevet

Mannen har fått brev fra Toll at de ikke har mottatt betaling av årsavgift og at kjøretøyet derfor er vedtatt avskiltet og nektet omregistrering. Betyr dette at uansett om jeg betaler regningen nå så kan vi ikke kjøre med bilen? Har prøvd å ringe dem men kontoret er stengt. Det hele er grusomt, han unngått alle regninger siste halvåret og nå må jeg rydde opp.

Skrevet

vil tru dere ikke er alene om å ikke ha betalt den. uten at jeg vet, vil jeg tro at det ordner seg hvis du betaler den så fort som mulig. du får nok noe gebyr å betale ekstra.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ring dem i morgen, det lar seg sikkert ordne;)

Gjest høstløv
Skrevet

Betal regningen med en gang. Registreringen hos tollvesenet skjer ganske kjapt.

At du ikke kan få bilen omregistrert betyr bare, at hvis du selger bilen må årsavgiften betales, før omregistrering til ny eier vil bli fortetatt.

Gjest majas mamma
Skrevet

Betal med en gang. Og betal på Posten/Banken slik at du kan få stempel på at det er betalt. Oppbevar kvitteringen i bilen sammen med vognkortet. Skulle du bli stoppet vil kan du vise kvitteringen, så blir du ikke avskiltet. Men du må regne med ett gebyr på 250,- tror jeg.

Gjest been there, done that
Skrevet

Denne situasjonen har jeg selv vært i.

Dere må betale regningen + purregebyret. Kvitteringen legger du i bilen.

Dere vil da få de gule lappene i posten etterhvert.

Å ha kvitteringen i bilen, hjelper kun om dere blir stoppet.

Hvis han f.eks parkerer og går fra bilen et sted, kan han risikere å bli avskiltet i mellomtiden.

Dere bør derfor gå direkte til biltilsynet og få lappene med en gang. Når man betaler sent, blir det påskrevet skiltnr. for hånd på lappene og de utstedes umiddelbart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...