Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt en Landmann gassgrill med 2 brennere og 7,8 KW effekt. Den har ikke lavasteiner men en sånn varmefordeler. Problemet er at grillen ikke blir skikkelig varm. Vi lot den stå på i minst 20 min før vi starta og det tok 45-50 min å grille 2 små biffer. Da lå de midt på grillen. Men med en gang vi flytta dem helt ytterst ble det mye mer fart på dem. Da lå de utafor den varmefordelingsplata så flammene kom mer på skrå direkte mot kjøttet. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre for å få opp futten i grillen. Det finnes da gassgriller med langt mindre effekt enn vår. Greit nok at det ikke er den dyreste grillen, men den burde jo klare elementære oppgaver.

Er dette heving-av-kjøpet grunn?

Yeah_Right!
Skrevet

Har dere hatt full guffe på alle brennerne og lokket lukket en stund før grilling? Er flasken full/halvtom/nesten tom?

Det er viktig at grillen blir gjennomvarm før grilling.

Jeg synes effekten dabber av hvis det er veldig lite gass igjen.

Hvis du ikke kan grille en biff på 10-15 minutter med full guffe vil jeg tro det er noe galt og i hvert fall krav på ny grill/service. Det er ikke en heve kjøpet grunn før selger har fått mulighet til å rette opp i problemet..

Skrevet

Har dere hatt full guffe på alle brennerne og lokket lukket en stund før grilling? Er flasken full/halvtom/nesten tom?

Det er viktig at grillen blir gjennomvarm før grilling.

Jeg synes effekten dabber av hvis det er veldig lite gass igjen.

Hvis du ikke kan grille en biff på 10-15 minutter med full guffe vil jeg tro det er noe galt og i hvert fall krav på ny grill/service. Det er ikke en heve kjøpet grunn før selger har fått mulighet til å rette opp i problemet..

Grillen og gasstanken er helt nye begge to, så det er iallefall ikke lite gass på tanken.

Hadde gassen på full guffe hele tida ja.

Idag grilla vi med lokket igjen og det ble kanskje litt bedre, men fortsatt ikke bra på midten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...