Gå til innhold

Bikinihelvete igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest Bikinisologsommer
Skrevet

Våren starter som et boblende eventyr av bjørkesprett, lyse kvelder og massevis av overskudd. Men selvsagt varer det ikke, i alle fall ikke for oss kvinner. En eller annen gang i mai eller juni må vi nemlig kjøpe BIKINI! Det utløser en viss depresjon.

For også i fjor fant vi ut at vi uansett var så stygge i bikini at det ikke var noen vits i å bruke penger på den, så vi endte opp med en 70 kroners sak.

I år er fargen borte og strikken råtten, så da er det på'n igjen.

Bitter erfaring fra prøverommet viser at bikini er et nådeløst og avslørende plagg, uansett hvilken modell man velger. Bukser med høy skjæring passer kanskje for syltynne damer helt uten ridelår og kjønnshår, men ikke for oss andre.

Stroppeløse overdeler får puppene til å se ut som en bilring som har havnet for langt opp. Og 50-talls moten som skulle skjule alt, i realiteten ikke er annet enn en krysning av en håndballshorts fra et tidligere østblokkland og en gammeldags sloggi-underbukse. Resultatet er at det strammer og buler ut på alle de gale stedene.

I år krever moten overdeler med innlegg og bikinibukser som hviler på hoftene. Yppige modeller får oss til å tro at bikinimoten er mer kledelig i år. Om ikke annet ser innleggene ut til å gi oss sprettpupper som forhåpentligvis drar oppmerksomheten bort fra resten av kroppen, så det er ikke uten en viss optimisme at vi tar med oss et 20-talls bikinier inn i prøverommet.

Kroppen er lyseblå etter vinteren og sokkemerkene sitter som støpt etter en lang dag på jobb. Ennå har ikke hårene på leggene veket for voksen, og i speilet surmuler en rund marsipangris med busta på.

Lysstoffrørene sørger for at man oppdager appelsinhuden som aldri synes på badet hjemme, og alle fem helfigurspeilene avslører ryggflesk hittil bare sett på Rembrandts kvinne.

Med senket hode rusler vi hjem.

I posen ligger byens billigste bikini, buksen er fire størrelser større enn overdelen. Løpet er kjørt......Kroppen har forfalt, så vi kjøper likegodt en sjokolade på veien hjem. Angeren får vi på kjøpet.

Hjemme i sofaen forsøker vi å overbevise oss selv om at det er det indre som teller og at kroppsslaveriet ble avskaffet på 70-tallet. Etter et par glass vin, mer sjokolade og intens lobbyvirksomhet fra gubben (de som har en sånn), begynner vi å tro det selv også. Tar man løgnene fra gjennomsnittskvinnen, tar man som kjent lykken fra henne! Snart starter vi å klage over at vi nesten ikke har fått brukt bikinien på grunn av den våte sommeren.........

Ha en fin bikinisommer!

Skrevet

Herlig skrevet om sannheter.

God bikinisommer ;)

Skrevet

Jeg har venta på denne. Den ble postet ca. 30 ganger i fjor, til stor frustrasjon for de som følger med på den slags.

Sånn sett så er den verdt det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er nødvendig å kjøpe ny bikini hvert år. Jeg har en bikini, den kjøpte jeg i Kroatia for 5 år siden. Den funker som bare det.

Gjest Hvem er oss kvinner?
Skrevet

Morsomt innlegg, men hvem er "oss kvinner" ? Snakker du for alle du?

Hvis det var i januar jeg skulle prøve bikinien, ville jeg nok kjent meg igjen litt ja. Men noen av oss planlegger bikinsesongen i god tid og slipper dermed dette helvete:-)

candyqueen_83
Skrevet

Eller så kan man gjøre som meg, og bare godta at det ikke blir noen bikini i år ;O) Da slipper man alle de ekle opplevelsene.

Gjest trise
Skrevet

Morsom skrevet :0))) men jeg vil tro..at det bare er de unge jentene,samt single Damer som...som overdriver sånn.

Selv har jeg to Badedrakter,som passer perfekt til min Kropp og som jeg føler meg vel i.

Er slank og har en topp Figur, men p.g.a av mange ,operasjonsarr over hele magen ..så foretrekker jeg Badedrakt! Også er det pent uansett.

Gjest togli
Skrevet

*vræææææææl*

Deprimerende - men artig innlegg ;-)))

Gjest togli
Skrevet

Morsomt innlegg, men hvem er "oss kvinner" ? Snakker du for alle du?

Hvis det var i januar jeg skulle prøve bikinien, ville jeg nok kjent meg igjen litt ja. Men noen av oss planlegger bikinsesongen i god tid og slipper dermed dette helvete:-)

Kan du fortelle hva denne planleggingen går ut på? ;)

Gjest togli
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er nødvendig å kjøpe ny bikini hvert år. Jeg har en bikini, den kjøpte jeg i Kroatia for 5 år siden. Den funker som bare det.

Hæ?! Du er verre enn mora mi, jo ;)

Skrevet

Kan du fortelle hva denne planleggingen går ut på? ;)

Antar det menes slankekur og trimming?

Men hvis man kjenner seg igjen i hovedinnlegget HVER januar, men ikke i juni pga denne planleggingen, lurer jeg på hva slags fråtsing og slappfiskerier man utsetter seg for hver eneste høst...;-)

Skrevet

Jeg sleper ogsà pà en "gammel" bikini fra noen àr tilbake... Hater à gà i butikker! Ogsà funker den jo fremdeles helt fint.

Gjest togli
Skrevet

Antar det menes slankekur og trimming?

Men hvis man kjenner seg igjen i hovedinnlegget HVER januar, men ikke i juni pga denne planleggingen, lurer jeg på hva slags fråtsing og slappfiskerier man utsetter seg for hver eneste høst...;-)

Det kan du godt si ;)

Dessuten mistenker jeg folk som sier slike ting for å være rimelig slanke i utgangspunktet ;)

Skrevet

Det kan du godt si ;)

Dessuten mistenker jeg folk som sier slike ting for å være rimelig slanke i utgangspunktet ;)

...tanken slo meg også;-)

Gjest mistenkelig likt
Skrevet

Dette innlegget skrev vel flisa for noen år siden?

Skrevet

Tviler på at flisa fant på det selv - er ikke dette en sånn gjenganger på epost, da?

Skrevet

Det er vel ingen av dem som er opprinnelig forfatter til dette, det er nok mange år gammelt. :o)

Gjest ikke super glad i bikini, men må jo ha
Skrevet

Jeg sleper ogsà pà en "gammel" bikini fra noen àr tilbake... Hater à gà i butikker! Ogsà funker den jo fremdeles helt fint.

Bestiller på nettet. Overdelen er i samme str. som BH så da er det 80 B, og buksen er i 40, så da vet ejg at den sitter så pent den kan på min kropp :-) River av lappene før jeg prøver for da VET jeg at jeg ikke kan sende tilbake (forresten så kan man kanskje ikke sende tilbake bikinitruser??) ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...