Gå til innhold

Visdomstann -vondt i tannkj., motsatt side?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

For et par år siden fjerna jeg høyre visdomstann nede i munnen og dette gikk helt fint :)

Den venstre visdomstanna nede i munnen har ligget delvis oppe i mange, mange år. Innimellom har jeg vært øm der, men det har alltid gått over av seg selv. Den siste uka har det vært litt ømt ved denne visdomstanna igjen. Samtidig har tannkjøttet vært litt ømt, egentlig hele veien, både oppe og nede. På motsatt side av den ømme visdomstanna, har jeg hatt litt vondt nedover i halsen og opp mot øret. Tunga kjennes også litt øm ut på samme side.

Jeg har vært litt forkjøla om det har noe å si.

Er det sannsynlig at ømhet i visdomstann kan føre til vondter på motsatt side av munnen/halsen??

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig å få betennelse i forbindelse med visdomstenner som har kommet delvis ut. Jeg hadde det en gang. Da fikk jeg penicillinkur først, før tanna ble trukket. Jeg syns kanskje det er litt rart at du har vondt på motsatt side også, vet ikke hva det skyldes. Øreverk? Halsbetennelse i kombinasjon med betent visdomstann? Har du feber? Ta i så fall en tur til lege og eller tannlege! (Det ville jeg vel gjort uansett, hvis det ikke bedrer seg etter noen få dager.)

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig å få betennelse i forbindelse med visdomstenner som har kommet delvis ut. Jeg hadde det en gang. Da fikk jeg penicillinkur først, før tanna ble trukket. Jeg syns kanskje det er litt rart at du har vondt på motsatt side også, vet ikke hva det skyldes. Øreverk? Halsbetennelse i kombinasjon med betent visdomstann? Har du feber? Ta i så fall en tur til lege og eller tannlege! (Det ville jeg vel gjort uansett, hvis det ikke bedrer seg etter noen få dager.)

Jeg er i toppform ellers, så tror jeg avventer dette litt... Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...