Gjest togli Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 For et par år siden fjerna jeg høyre visdomstann nede i munnen og dette gikk helt fint Den venstre visdomstanna nede i munnen har ligget delvis oppe i mange, mange år. Innimellom har jeg vært øm der, men det har alltid gått over av seg selv. Den siste uka har det vært litt ømt ved denne visdomstanna igjen. Samtidig har tannkjøttet vært litt ømt, egentlig hele veien, både oppe og nede. På motsatt side av den ømme visdomstanna, har jeg hatt litt vondt nedover i halsen og opp mot øret. Tunga kjennes også litt øm ut på samme side. Jeg har vært litt forkjøla om det har noe å si. Er det sannsynlig at ømhet i visdomstann kan føre til vondter på motsatt side av munnen/halsen?? 0 Siter
Mirabell Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Jeg tror det er ganske vanlig å få betennelse i forbindelse med visdomstenner som har kommet delvis ut. Jeg hadde det en gang. Da fikk jeg penicillinkur først, før tanna ble trukket. Jeg syns kanskje det er litt rart at du har vondt på motsatt side også, vet ikke hva det skyldes. Øreverk? Halsbetennelse i kombinasjon med betent visdomstann? Har du feber? Ta i så fall en tur til lege og eller tannlege! (Det ville jeg vel gjort uansett, hvis det ikke bedrer seg etter noen få dager.) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Jeg tror det er ganske vanlig å få betennelse i forbindelse med visdomstenner som har kommet delvis ut. Jeg hadde det en gang. Da fikk jeg penicillinkur først, før tanna ble trukket. Jeg syns kanskje det er litt rart at du har vondt på motsatt side også, vet ikke hva det skyldes. Øreverk? Halsbetennelse i kombinasjon med betent visdomstann? Har du feber? Ta i så fall en tur til lege og eller tannlege! (Det ville jeg vel gjort uansett, hvis det ikke bedrer seg etter noen få dager.) Jeg er i toppform ellers, så tror jeg avventer dette litt... Takk for svar 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Vet ikke om det med motsatt side akkurat, men ang at det iblant blir ømt rundt tanna som delvis er kommet frem: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=9055 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Vet ikke om det med motsatt side akkurat, men ang at det iblant blir ømt rundt tanna som delvis er kommet frem: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=9055 Det kjennes bedre ut idag, men rundt visdomstanna er det litt ømt, ja... Har også en hudfold der, så det kan kanskje stemme at det er litt betent :-( Spørs om jeg burde ringe tannlegen likevel... *huff* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.