Gå til innhold

Facebook er for fjortiser og single

Anbefalte innlegg

Gjest KrølleKrus
Skrevet

Nei det er ikke noen sjekkeside. Men det er ikke alle som synes det er så veldig ok at det strømmer bilder inn av gamlekjærester på facebook til partneren. Selv om mange vil påstå at de er ferdige med gamlekjærester så er det ikke sikkert det stemmer når det kommer til stykket. Det har vært føleser en gang der også, kanskje sterkere enn de en har for den en er sammen med nå. I respekt for den man er sammen med så bør en ikke oppsøke slike gamle venner og kjærester.

Her er det forholdet det er problemer med, ikke facebook.

Du må klare å skille.

Gjest prust
Skrevet

Rull inn!

Hei!!!!!

Hvor har du vært den siste måneden?

Skrevet

Jeg kjenner ingen fjortiser som er på facebook, men veldig mange fra 20-60 år..... Min erfaring er at de som aldri selv har prøvd Facebook er svært negative, og at de ikke nødvendigvis helt vet hva de snakker om ;-)

Forøvrig er det ikke slik at alle på Facebook er like eller legger inn de samme tingene. Man kan godt velge å ikke legge ut bilder i det hele tatt. Dette handler ikke om Facebook, men om at folk har ulike terskler for hva de synes offentligheten trenger å vite ;)

Helt enig. FB er hva man gjør det til selv - det er veldig ålreit å ha kontakt på den måten med gamle venner som man ellers ikke ville ha skrevet mer enn et julekort til - og dem man nesten hadde glemt fantes... Har funnet mange gamle venner og bekjente igjen,- og det er koselig.

Gjest togli
Skrevet

Helt enig. FB er hva man gjør det til selv - det er veldig ålreit å ha kontakt på den måten med gamle venner som man ellers ikke ville ha skrevet mer enn et julekort til - og dem man nesten hadde glemt fantes... Har funnet mange gamle venner og bekjente igjen,- og det er koselig.

Ja, uten Facebook hadde jeg ikke fått kontakt med ganske mange tidligere skolevenner etc. Kjempekoselig :)

Skrevet

Jaja, det er selvfølgelig lov å holde seg unna facebook, bare gjør som du vil. :-)

Men du er kanskje litt rask til å trekke konklusjoner, når du ikke har prøvd det? Selv mener jeg det passer for alle, og man velger jo selv hvor mye man vil gjøre ut av det. Man trenger ikke legge ut masse bilder og informasjon.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''En av de tingene som jeg har hatt glede av på FaceBook, er å oppspore gamle kjærester og finne ut hvor de har havnet i verden. Det har ikke falt meg inn at det skulle være noe galt i det. ''

Hvorfor har du en glede av det? Det kunne ikke brydd meg mindre.

Naturlig nysgjerrighet? Jeg har glede av å se hvordan det har gått med dem, de har tross alt stått meg veldig nær en gang i tiden, og det gleder meg når jeg ser at de har endt ut godt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

I starten hadde også jeg det slik med FB. Fant ikke helt ut hva som var moro med det. Etterhvert begynte jeg å skrive noe på statusen min og kommentere andres status, og da begynte det å ramle inn med kommentarer og diskusjoner etc. Mye artigere nå :)

Jeg får gi FacBook noen sjangser til, skjønner jeg :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg får gi FacBook noen sjangser til, skjønner jeg :)

Det synes jeg ;)

(og samme her mht Twitter ;-))

Skrevet

Facebook har for dårlig personvern og er for navlebeskuende til at det er interessant for meg.

Gjest togli
Skrevet

Facebook har for dårlig personvern og er for navlebeskuende til at det er interessant for meg.

Hvorfor er det navlebeskuende å prate med gamle venner man ikke har møtt på årevis?

Skrevet

Hvorfor er det navlebeskuende å prate med gamle venner man ikke har møtt på årevis?

Det var ikke prat med gamle venner jeg siktet til med navlebeskuende, men til det noen bruker facebook til: dagbok i mer eller mindre offentlighet. Vil ikke bli draddd inn i slike samtaler.

Gjest togli
Skrevet

Det var ikke prat med gamle venner jeg siktet til med navlebeskuende, men til det noen bruker facebook til: dagbok i mer eller mindre offentlighet. Vil ikke bli draddd inn i slike samtaler.

Man blir ikke dratt inn i slike samtaler med mindre man selv skriver noe på statusen sin eller kommenterer andres status. Man kan velge å skrive skjulte meldinger som kun er mellom to personer. Facebook kan brukes akkurat som man selv ønsker det.

Skrevet

Man blir ikke dratt inn i slike samtaler med mindre man selv skriver noe på statusen sin eller kommenterer andres status. Man kan velge å skrive skjulte meldinger som kun er mellom to personer. Facebook kan brukes akkurat som man selv ønsker det.

''Man blir ikke dratt inn i slike samtaler med mindre man selv skriver noe på statusen sin eller kommenterer andres status. Man kan velge å skrive skjulte meldinger som kun er mellom to personer. Facebook kan brukes akkurat som man selv ønsker det.''

Jada, nekter ikke for det. Fikk for ikke lenge siden mail med invitasjon fra ei dame. Hun ville ha meg med på Facebook. Hun er av den der lokk-og-lur-typen. Veldig nysgjerrig på sånne private ting, vet akkurat hvordan hun skal få vridd ting til egen fordel. Vil bare ikke inn i klisteret hennes eller venninnene hennes (vet det er en hel rad av dem akkurat som henne.) Stoler ikke på Facebook sitt personvern, like lite som jeg vil eksponere private anliggender for slarvefolk.

Gjest togli
Skrevet

''Man blir ikke dratt inn i slike samtaler med mindre man selv skriver noe på statusen sin eller kommenterer andres status. Man kan velge å skrive skjulte meldinger som kun er mellom to personer. Facebook kan brukes akkurat som man selv ønsker det.''

Jada, nekter ikke for det. Fikk for ikke lenge siden mail med invitasjon fra ei dame. Hun ville ha meg med på Facebook. Hun er av den der lokk-og-lur-typen. Veldig nysgjerrig på sånne private ting, vet akkurat hvordan hun skal få vridd ting til egen fordel. Vil bare ikke inn i klisteret hennes eller venninnene hennes (vet det er en hel rad av dem akkurat som henne.) Stoler ikke på Facebook sitt personvern, like lite som jeg vil eksponere private anliggender for slarvefolk.

Det er heldigvis frivillig å være med på Facebook eller ikke, og for min del har jeg aldri opplevd noe som helst negativt ved å være der. Har kun hatt mange positive opplevelser med det :)

Skrevet

Du har tydeligvis ikke satt deg godt nok inn i "Facebook-

konseptet"

For det du skriver er altfor generaliserende.

Facebook er helt typisk noe som "blir hva man gjør det til", og det er svært varierende hvordan folk bruker det.

Ytterlighetene er de som nærmest "bor" der, og legger ut hele livet sitt med bilder, dagbok, og samtaler med venner - til de som bare har en profil med basic informasjon i den hensikt å kunne finne igjen, og bli funnet, av gamle venner og kjente.

Jeg er enig med deg at fjortisene antagelig er over-representert blant de førstnevnte - men det finnes selvsagt unntak.

Selv tilhører jeg vel nærmest de sistnevnte. Jeg er ikke særlig aktiv, men har likevel hatt glede av å finne igjen og få kontakt med folk jeg ikke har sett på årevis, og som jeg antagelig ikke ville ha fått kontakt med igjen hvis det ikke var for Facebook.

Jeg synes derfor konseptet med Facebook er veldig bra. Men det blir selvsagt opp til hver enkelt å bruke det på en måte som føles riktig og fornuftig for akkurat dem..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!!!!!

Hvor har du vært den siste måneden?

På Facebook vel! :-)

Og mye i RL (fotografering osv...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...