Gå til innhold

Gullfisk i bolle

Anbefalte innlegg

Gjest Gullgirl
Skrevet

Hva koster det sånn ca? Tenkt som bursdagsgave til voksen person.

Skrevet

Gullfisk har ingenting i en bolle å gjøre....

Skal man kjøpe levende dyr i gave, skal det for øvrig alltid være avklart med mottager først, etter min mening.

Skrevet

Avklar for guds skyld om vedkommende vil ha en gullfisk først!!!! Jeg hadde nektet å ta imot om jeg hadde fått det.

Skrevet

Om du skal ha en bolle som fisken ikke har direkte vondt av å være i, så koster den fra 600-1000 kroner et sted. På den annen side så skal gullfisk helst ikke være i boller, da de lett svømmer bare ene veien og får ødelagt svømmeblære. Jeg ville heller gått for en Betta splendens (kampfisk) og en noen lunde tett plante om jeg på død og liv skulle kjøpt fisk i bolle til noen. Jeg er absolutt enig med de to andre her i at du må være 100% sikker på at fiskebolle er noe mottaker virkelig ønsker seg før du kjøper noe sånt i presang.

Skrevet

Enig med de andre svarene.

I utgangspunktet bør ikke gullfisk være i "små" boller - de vokser faktisk og blir veldig store!

Vær også klar over at en gullfisk-bolle ikke er er en "pyntegjenstand," Men den krever masse jobb i form av stell og vedlikehold for å fungere og holde seg frisk og pen!

I tillegg til å fore fiskene daglig, helst flere ganger, så må man skifte deler av vannet og fjerne avfall og alger 2-3 ganger i uka.

Du bør derfor være rimelig sikker på at mottageren er innstillt på å ta denne jobben..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...