Gjest diesel hansen Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Statens vegvesen "reklamerer" for at man skal stopp og sove i 15 minutter dersom man er trøtt når man kjører bil. "– Blir man trett, skal man stoppe og ta en energidupp. Et kvarter er nok til å bli uthvilt", sier Elisabeth Sagedal, kommunikasjonssjef i NAF Jeg har forsøkt dette, men er langt trøttere etter ett kvarter. Er det bare meg som er blir "verre" av å sove, eller er det flere av oss? 0 Siter
Gjest Meegan Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Tror det hjelper godt. Men kan anbefale en avslapningscd, som man kun hører på mens man ikke kjører bilen. Ellers synes jeg det hjelper å prate. Eks ta en telefon til noen. Jeg stoppet en gang for å sove, men jeg fikk absolutt ikke sove utenfor en bensinstasjon, og følte meg ikke trygg nok til å sove på landeveien. Men vet av erfaring at en 20 minutters sovepause kan være meget oppkvikkende. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 For min del hjelper det. Først en dupp eller bare dyp hvile i 10-15 minutt, så et par minutters rask gange utenfor/rundt bilen. Det gjør underverker. Men er jeg skikkelig trøtt, som i søvnunderskudd, da kan behovet for en timeout komme ofte. 0 Siter
Orio Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Jeg kjører ikke bil, men jeg har jo vært sliten og ukonsentrert noen ganger, og da har det hjulpet å sove/døse i 15-20 minutter. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 For meg hjelper en powernap veldig, jeg gjør det ofte i hverdagen. Men den må ikke bli for lang, da blir jeg trøttere. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Man kan holde et nøkleknippe i hånden. Når det detter i gulvet da har du fått nok hvile ) 0 Siter
ecbole Skrevet 27. juni 2009 Skrevet 27. juni 2009 ''Jeg har forsøkt dette, men er langt trøttere etter ett kvarter. Er det bare meg som er blir "verre" av å sove, eller er det flere av oss?'' Nettopp. Vet ikke hvor den dama har påstanden fra. Stemmer det at man sover i sykluser på ca. 1,5 timer, burde en blund på like lang tid være nødvendig. Da er første rasteplass med hørselvern i ørene å foretrekke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.