Gå til innhold

Gress på hageheller

Anbefalte innlegg

Gjest Bartsen
Skrevet

Jeg har anlagt platting med heller og la en slik duk som skal hindre gress å komme gjennom under hellene.

Duken holder unna den, men dessverre kommer det gress fra andre hold. Gresset vokser opp her og der i skjøtene på hellene og i mange tilfelles så sitter røttene godt fast mellom hellesteinene.

Noen tips på hvordan man blir kvitt slik gresset for godt?

Gjest bikku
Skrevet

FOr godt er vel vanskelig, i hvert fall uten å bruke gift. Men om du salter innimellom, så gir det ikke så gode forhold for gressvekst i lengda. Vanning med kokende vann kan også hjelpe, men det er tidkrevende om det dreier seg om et stort område...

Gjest Bartsen
Skrevet

FOr godt er vel vanskelig, i hvert fall uten å bruke gift. Men om du salter innimellom, så gir det ikke så gode forhold for gressvekst i lengda. Vanning med kokende vann kan også hjelpe, men det er tidkrevende om det dreier seg om et stort område...

Takk for tips :) Prøver meg først med litt salt.

Skrevet

Takk for tips :) Prøver meg først med litt salt.

Ja det har jeg sett at folk har gjort med godt hell. Mulig at det over tid etser litt på hellene, så kanskje lurt å løfte de litt opp og salte under,slik at det ikke etses bort der det vises så godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...