jubalong70 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jentene på 8 og 9 leser selv hver kveld - og kanskje litt i løpet av dagen også. Minsten på 3 blir lest for hver kveld. Matte og engelsk har vi ikke noe systematikk på i sommerferien. Men det betyr ikke at vi ikke har det i tankene. De får leke seg med regning når vi er i butikken, og vi synger og snakker engelsk rett om det er her hjemme. Men jeg synes ungene skal få fri i sommerferien, jeg, og slippe å tenke på at de må holde noe ved like. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulkert Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Akkurat så mye som barna synes er gøy. Intet mer. Ferie er ferie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Ligger barnets eget ambisjonsnivå så høyt? At hun ønsker seg mattebøker til sommerferien?? Jeg var også slik. Elsket matte. Så disse merksnodige menneskene finnes:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 WOW - 2 mnd ttilbakee i lesehastighet - ja - lærerne sa at barna absolutt burde lese for å holde oppe lesehastigheta, og jeg synes liksom at det er ok å gjøre praktisk bruk av matematiken og engelsken som hun har lært i løpet av skole-året. Nå i sommer spurte hun om hun kunne få MULTI sine mattebøker, istedet for å kjøpe sånne aktivitetsbøker - vi pleier å kjøpe slike aktivitetsbøker som man får i bokhandelen når vi skal på reise, men i år ville hun altså ha matteboka til MULTI (de har abakus på skolen, men hun synes multi ser spennende ut fordi den har så gode nett-sider) - så da gjorde jeg det da - kjøpte mattebøkene - er spennt på om hun virkelig engasjerer seg.... Lesing er jo noe man kan gjøre og kose seg med. Enten om barna leser på egenhånd eller om vi leser sammen med dem. Da unngår vi å "miste" 2 mnd. Lykke til med matta i sommer. Jeg tror ikke det gjør noe om man oppfordrer barna til å gjøre litt. Bare det ikke blir tvang. Voksen entusiasme holder ofte lenge:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Min snart 4-klassing trenger å få opp lesehastigheten så vi leser sammen hver kveld, også i sommerferien. Vi leser en bok, jeg leser noen sider og han leser noen sider. Veldig hyggelig for begge to og vi har merket store fremskritt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.