Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesket er nå slik laget at de har lettere for å sørge over noe de selv opplever som et tap. Akkurat som vi lettere identifiserer oss med ulykker som like gjerne kunne ha rammet oss selv. Og dermed føler sterkere. Eks.: 1-åringen som døde i en bil i går.

Det er begrenset hvor mye kapasitet vi har til å ta innover oss det som kan oppfattes som vondt, og det blir vanskeligere når det er snakk om en "gruppe" som ikke inneholder enkeltindivider vi kan relatere følelser til.

Men uansett - akkurat i dag må alle de menneskene som sørger over Micheal Jackson, få lov til å gjøre akkurat det!

Nettopp - synes det er feil å prøve å gi mennesker dårlig samvittighet fordi de sørger over en død person, mens man ikke tenker stort på andre...

• Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Bookworm

14

• Mrs D

12

• ShitDiddelyDo

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nettopp - synes det er feil å prøve å gi mennesker dårlig samvittighet fordi de sørger over en død person, mens man ikke tenker stort på andre...

Alt til sin tid, sier nå jeg da:-) Og akkurat i dag er det MJ som står i fokus i en samlet mediaverden og millioner av folks bevisshet, og det er jo bare som det skal være! Det skulle nå bare mangle:-(

Gjest togli
Skrevet

Mennesket er nå slik laget at de har lettere for å sørge over noe de selv opplever som et tap. Akkurat som vi lettere identifiserer oss med ulykker som like gjerne kunne ha rammet oss selv. Og dermed føler sterkere. Eks.: 1-åringen som døde i en bil i går.

Det er begrenset hvor mye kapasitet vi har til å ta innover oss det som kan oppfattes som vondt, og det blir vanskeligere når det er snakk om en "gruppe" som ikke inneholder enkeltindivider vi kan relatere følelser til.

Men uansett - akkurat i dag må alle de menneskene som sørger over Micheal Jackson, få lov til å gjøre akkurat det!

Jøss, for en gangs skyld er jeg enig med deg ;-)

Skrevet

Jøss, for en gangs skyld er jeg enig med deg ;-)

:-)) Ikke til å tro :-)

Gjest Pavlova
Skrevet

Jeg synes også det er trasig å lese, og jeg skjønner rett og slett ikke vitsen med den slags kommentarer. Det gjør det bare ekstra vondt for de som er veldig lei seg i dag - i tillegg til at det er respektløst overfor en artist som tross alt er genierklært - uansett hva vi selv måtte synes om han.

Ingen av oss kjente Michael Jackson som privatperson, så den biten burde vi la ligge nå som han er død.

Jeg har selv opplevd å miste min favorittartist på den samme uventede og sjokkartede måten, og kommentarer om at andre ikke brydde seg om det og det som verre var...ja, det sved faktisk å lese når man var på det mest sorgtunge og sårbare.

Når noen dør, kjendis eller ikke, er det ikke rett tidspunkt for å komme med smålige kommentarer. Det synes jeg er dårlig folkeskikk, og det får meg til å lure på hva slags mennesker jeg egentlig har med å gjøre. Hvis man ikke kommer på noe noenlunde pent å si kan en holde nebbet sitt og la den døde og de som sørger få fred.

Skrevet

Når noen dør, kjendis eller ikke, er det ikke rett tidspunkt for å komme med smålige kommentarer. Det synes jeg er dårlig folkeskikk, og det får meg til å lure på hva slags mennesker jeg egentlig har med å gjøre. Hvis man ikke kommer på noe noenlunde pent å si kan en holde nebbet sitt og la den døde og de som sørger få fred.

Amen.

Skrevet

Ja, det samme har jeg lurt på....jeg har til og med lurt på om det noen ganger kan være ren ondskapsfullhet. Man kan til og med overføre det til andre sammenhenger, hvor det ikke direkte går på død, men å absolutt måtte presisere at "det du liker - er det verste jeg vet"

Et eksempel fra min lille hverdag:-): Jeg er jo en kjent dyre/katte-elsker her inne. For en tid siden møtte jeg en gammel bekjent som jeg ikke hadde snakket med på flere år. Jeg fortalte at jeg har 5 katter bl.a. Da så han på meg med sinte øyne, og sa: "Katter er det verste jeg veit!!" Hva er vitsen med slike kommentarer? Jeg må bare lure enkelte ganger. Han måtte jo skjønne at det ikke er det verste jeg vet :-)

Gjest minnah
Skrevet

Godt sagt.

Gjest minnah
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246004942' post='4170979]

Musikken hans er udødelig. Som person må han da toppe idiotlista? I don't care.

Tja, idiot og idiot, tror han ble mer eller mindre ødelagt av barndommen. Og det å leve som en av verdens mest kjente mennesker gjør udiskutabelt fundamentale ting med et menneske..

Gjest minnah
Skrevet

For meg er det tristere å lese at Farrah Fawsett er død enn at Michael Jackson er det. Men det er klart, en litt trist måte å få rett på ettersom jeg hele tida har sagt at de konsertene i London aldri kom til å bli noe av.

"ettersom jeg hele tida har sagt at de konsertene i London aldri kom til å bli noe av."

det har jeg også sagt :-) Ikke fullt så drastisk, men klinkende overbevist om at det kom til å bli en haug avlyste konserter. Vet det er stygt å spekulere, men det virket som han var litt "høy på adrenalin" da han begynte å annonsere den ene konserten etter den andre.

Herlig musikk han etterlater seg, uansett,

Gjest minnah
Skrevet

Jeg anser ikke Christer Falck for å sitte med fasit over hva som er bra (pop-)musikk.

Christer Falch sier hva som helst, man kan aldri vite hva han egentlig mener. Ærlig talt er det ikke mange mennesker jeg driter mer i enn Falch.

Skrevet

Christer Falch sier hva som helst, man kan aldri vite hva han egentlig mener. Ærlig talt er det ikke mange mennesker jeg driter mer i enn Falch.

Enig med deg:-) Finnes knapt en person jeg bryr meg mindre om hva mener og ikke mener. Han er bare en drittsekk med en enormt svær og arrogant kjeft:-)

Gjest Elextra
Skrevet

"Hele verden sørger over Michael Jacksons død", leser jeg i mediene i dag. Hva med å sørge bittelitt for alle barna som hver dag dør av sult eller sykdommer det faktisk finnes medisiner mot?

Det går ikke an på la være å bry seg med små og store ting som skjer fordi det alltid sultne og syke barn i deler av verden.

Skrevet

Tja, idiot og idiot, tror han ble mer eller mindre ødelagt av barndommen. Og det å leve som en av verdens mest kjente mennesker gjør udiskutabelt fundamentale ting med et menneske..

Hvis han hadde blitt ødelagt av barndommen, og sett at alt som hadde blitt skrevet om den var sant - da hadde han vel ikke oppkalt to av barna sine etter foreldrene sine..?

Han hadde nok en uvanlig barndom, ja. Idiotfaktene kom etter min mening, etter at han ble voksen. Bl.a. når det gjelder å sette seg i en halv milliard dollar i gjeld?!

Jaja, får inderlig håpe at hans barn får en god oppvekst og at de føler seg vel.

hidi, the scorpion
Skrevet

"Hele verden sørger over Michael Jacksons død", leser jeg i mediene i dag. Hva med å sørge bittelitt for alle barna som hver dag dør av sult eller sykdommer det faktisk finnes medisiner mot?

Velsigne deg, mariaflyfly;)

Trist at en stor popstjerne dør, men enda tristere at barn dør som fluer.....Ikke mange bryr seg om dem, dessverre:(

Som Øverland sier;

"Dere har ikke lov til å gå der å glemme!"

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246044845' post='4171263]

Hvis han hadde blitt ødelagt av barndommen, og sett at alt som hadde blitt skrevet om den var sant - da hadde han vel ikke oppkalt to av barna sine etter foreldrene sine..?

Han hadde nok en uvanlig barndom, ja. Idiotfaktene kom etter min mening, etter at han ble voksen. Bl.a. når det gjelder å sette seg i en halv milliard dollar i gjeld?!

Jaja, får inderlig håpe at hans barn får en god oppvekst og at de føler seg vel.

Det var en voldsom forenkling av et menneskes psyke, synes jeg, Lotte.....

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246044845' post='4171263]

''da hadde han vel ikke oppkalt to av barna sine etter foreldrene sine..?''

??? Guttene het jo noe så originalt som Prince Michael og Prince Michael den andre?

Skrevet

Velsigne deg, mariaflyfly;)

Trist at en stor popstjerne dør, men enda tristere at barn dør som fluer.....Ikke mange bryr seg om dem, dessverre:(

Som Øverland sier;

"Dere har ikke lov til å gå der å glemme!"

Det er trist at barn dør og lider. Ingen tvil om det. Men hvorfor dra dette inn i Michael Jackson's dødsdag? Er det mulig for folk å få lov til å ha irrasjonelle følelser - som ikke er optimalt moralsk riktige?

Skrevet

''da hadde han vel ikke oppkalt to av barna sine etter foreldrene sine..?''

??? Guttene het jo noe så originalt som Prince Michael og Prince Michael den andre?

''Michael Jackson etterlater seg tre barn: Michael Joseph Jackson Jr., Paris Michael Katherine Jackson og Prince «Blanket» Michael Jackson II.''

Dette er sakset fra Aftenposten.

Eldstesønnen heter Joseph som andre fornavn, og datteren heter Katherine som tredje fornavn. :-)

Skrevet

Det var en voldsom forenkling av et menneskes psyke, synes jeg, Lotte.....

Det enkle er ofte det beste. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...