Gå til innhold

Erik Naggum er død

Anbefalte innlegg

Gjest dejavu eller noe sånt.
Skrevet

Jeg er innom der en gang i blant, og det er ikke som det var, nei. Jeg er helt sjokkert over alle de usympatiske krangefantene som holder på der inne nå. Spesielt på no.alt. frustrasjoner. Jøje meg...sier jeg:-(

''Jeg er innom der en gang i blant, og det er ikke som det var, nei. Jeg er helt sjokkert over alle de usympatiske krangefantene som holder på der inne nå. Spesielt på no.alt. frustrasjoner. Jøje meg...sier jeg:-(''

Akkurat.Det er lenge siden jeg har lest noe på usenet. Dengang var det noen få grupper som var ille. Så ille at det forekom beskyldninger som førte til injuriesøkmål. Disse hendelsen ble omtalt i et fagtidskrift. 4 personener (av dem ei dame) med navns nevnelse ble omtalt på grunn av sin spesielt sterke aggressivitet. I fjor kom jeg over et innlegg med tydelig alvorlig ment oppfordring til drap på kristne. Om det har blitt enda verre der nå, så kan man virkelig lure på hva skjer.

Erik Naggum tror jeg var knallblå, men han var ikke av disse aggressive. Pinlig nøye med å begrunne påstander.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

19

• trampetroll

10

• candyqueen_83

4

• Lillemus

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg er innom der en gang i blant, og det er ikke som det var, nei. Jeg er helt sjokkert over alle de usympatiske krangefantene som holder på der inne nå. Spesielt på no.alt. frustrasjoner. Jøje meg...sier jeg:-(''

Akkurat.Det er lenge siden jeg har lest noe på usenet. Dengang var det noen få grupper som var ille. Så ille at det forekom beskyldninger som førte til injuriesøkmål. Disse hendelsen ble omtalt i et fagtidskrift. 4 personener (av dem ei dame) med navns nevnelse ble omtalt på grunn av sin spesielt sterke aggressivitet. I fjor kom jeg over et innlegg med tydelig alvorlig ment oppfordring til drap på kristne. Om det har blitt enda verre der nå, så kan man virkelig lure på hva skjer.

Erik Naggum tror jeg var knallblå, men han var ikke av disse aggressive. Pinlig nøye med å begrunne påstander.

Jeg husker den gjengen ja:-) De ble vel kalt firerbanden, med en pykolog i spissen. Etter at psykologen ble syk, så roet det seg ned, og det begynner jo å bli noen år siden nå.

Jeg har vært der inne i forbindelse med at jeg kan spørre om ting jeg lurer på. Det er veldig mye kunnskap å hente der inne på forskjellige fagområder. Nå i det siste så har jeg vært innom nettopp for å lese hva som skrives om Erik Naggum. Det er ikke bråk på den måten det var før, men 5-10 faste brukere som elsker å sitte å fornærme hverandre på det groveste, og krangle om hvem som sa hva. Helt utrolig å sitte og lese hva voksne menn kan få seg til å skrive til hverandre. Før i tiden så var news ispedd en del artige og hyggelige brukere, men disse har nok forsvunnet med årene.

Erik Naggum var i en klasse for seg, hadde sine egne meninger og lot seg aldri friste til å være med i grupper som hetset andre brukere. Jeg måtte bare beundre den mannen, og jeg ble derfor trist da jeg så at han var funnet død i sitt hjem den 20.6.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg er innom der en gang i blant, og det er ikke som det var, nei. Jeg er helt sjokkert over alle de usympatiske krangefantene som holder på der inne nå. Spesielt på no.alt. frustrasjoner. Jøje meg...sier jeg:-(

Hvordan kommer man inn dit? jeg var på no.alt.hunder for mange år siden, men nå finner jeg ikke frem.

Skrevet

Hvordan kommer man inn dit? jeg var på no.alt.hunder for mange år siden, men nå finner jeg ikke frem.

Jeg tror du må ha Telenorabonnement for å kunne bruke nyhetsgruppene. Er ikke helt sikker - for jeg har aldri hatt noe annet enn Telenor. Jeg finner nyhetsgrupper i Outlook Express under "verktøy". Du må også opprette en konto under "kontoer". Så laster man bare ned nyhetsgruppene (og dem er det tusenvis av..) og abonnerer på de gruppene man har interesse av. Og no.alt.hunder er jo en av dem, ja:-)

Erik Naggum er stort sett bare kjent for oss som brukte disse nyhetsgruppene (news) for 5-10 år siden. De siste årene skrev han ikke så mye der lenger. Men det var fantastisk å lese innleggene hans:-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror du må ha Telenorabonnement for å kunne bruke nyhetsgruppene. Er ikke helt sikker - for jeg har aldri hatt noe annet enn Telenor. Jeg finner nyhetsgrupper i Outlook Express under "verktøy". Du må også opprette en konto under "kontoer". Så laster man bare ned nyhetsgruppene (og dem er det tusenvis av..) og abonnerer på de gruppene man har interesse av. Og no.alt.hunder er jo en av dem, ja:-)

Erik Naggum er stort sett bare kjent for oss som brukte disse nyhetsgruppene (news) for 5-10 år siden. De siste årene skrev han ikke så mye der lenger. Men det var fantastisk å lese innleggene hans:-)

Vi har fra Get vi.. Så da går det ikke da? Hadde vært moro å sjekke ut no.alt.hunder igjen :o)

trampetroll
Skrevet

Jeg vet hvem han var. Jeg synes det er veldig trist at han er gått bort. Han var en av de virklig bra personene på Usenet. Det var ikke noe særlig kontakt vi hadde de siste årene, men jeg husker ham godt fra naf's storhetstid. Trodde dog ikke det var så mange her inne på dol som hadde kjennskap til ham, nei...

trampetroll
Skrevet

Husker ham godt fra news-tiden, er det noen som er på news lenger i det hele tatt?

Hehe, jada, non av oss er innom der iblant :) Det har vært en kondolansetråd der siden han gikk bort.

trampetroll
Skrevet

''Jeg tror du må ha Telenorabonnement for å kunne bruke nyhetsgruppene.''

Neineineinei, det må man da ikke. Men man må ha en newsleser av et slag.

Skrevet

Vi har fra Get vi.. Så da går det ikke da? Hadde vært moro å sjekke ut no.alt.hunder igjen :o)

Nå ser du at trampetroll sier at jeg bare prater tull om dette med Telenor:-) Kanskje hun kan forklare deg hvordan du finner fram til det? Jeg skjønner ikke noe annet enn det jeg har selv:-)

Skrevet

Hehe, jada, non av oss er innom der iblant :) Det har vært en kondolansetråd der siden han gikk bort.

Ja, det er den tråden jeg også har fulgt med på. Og det var faktisk der jeg oppdaget sjokkbeskjeden om at han var død....

Selv i denne kondolansetråden klarer de å krangle så busta fyker, noen av gutta der inne. Makan:-( Men tar jeg ikke helt feil så er det nok en god del av dem som misunte Erik Naggum og hans evne til formulering:-)

trampetroll
Skrevet

Nå ser du at trampetroll sier at jeg bare prater tull om dette med Telenor:-) Kanskje hun kan forklare deg hvordan du finner fram til det? Jeg skjønner ikke noe annet enn det jeg har selv:-)

Tja, nei, jeg kan egentlig ikke forklare det. Selv bruker jeg slrn når jeg leser news.

Jeg lurer på om du faktisk kan komme dit via "google groups" også. Når jeg søker på navnet mitt i google får jeg beklageligvis opp gamle innlegg på naf osv der. Det er jo imidlertid forfredelig tungvint, så jeg ville nok ikke anbefale den løsningen. Hehe.

Skrevet

Tja, nei, jeg kan egentlig ikke forklare det. Selv bruker jeg slrn når jeg leser news.

Jeg lurer på om du faktisk kan komme dit via "google groups" også. Når jeg søker på navnet mitt i google får jeg beklageligvis opp gamle innlegg på naf osv der. Det er jo imidlertid forfredelig tungvint, så jeg ville nok ikke anbefale den løsningen. Hehe.

Man må i hvert fall bruke e-postprogrammet sitt, og finne nyhetsgruppene der. Og opprette en konto på samme sted som andre e-postkontoer, men under nyhetsgrupper.

Skrevet

Jeg vet hvem han var. Jeg synes det er veldig trist at han er gått bort. Han var en av de virklig bra personene på Usenet. Det var ikke noe særlig kontakt vi hadde de siste årene, men jeg husker ham godt fra naf's storhetstid. Trodde dog ikke det var så mange her inne på dol som hadde kjennskap til ham, nei...

Jeg hadde lyst til å lage en tråd her inne om hans død, da jeg oppdaget det. Men jeg tenkte at det sikkert bare var dumt, fordi det etter all sannsynlighet ikke var noen her inne som visste hvem han var. Så feil kan man ta:-)

candyqueen_83
Skrevet

Ja, tusen takk. Jeg tror jeg kom inn dit via google :o)

trampetroll
Skrevet

Jeg hadde lyst til å lage en tråd her inne om hans død, da jeg oppdaget det. Men jeg tenkte at det sikkert bare var dumt, fordi det etter all sannsynlighet ikke var noen her inne som visste hvem han var. Så feil kan man ta:-)

Hehe, jeg trodde heller ikke det var noen her inne fra den tiden, nei. Så feil kan man ta, ja.

Og så blir jeg jo ørlittegranne nysgjerrig på hvem dere er alle sammen. Hehe, Usenet var mye greiere sånn sett :)

Skrevet

Hehe, jeg trodde heller ikke det var noen her inne fra den tiden, nei. Så feil kan man ta, ja.

Og så blir jeg jo ørlittegranne nysgjerrig på hvem dere er alle sammen. Hehe, Usenet var mye greiere sånn sett :)

Du sier noe der:-) Nei, der inne var det jo ikke lov til å være anonym. Fullt navn, ellers ble man kalt en "anonym pudding" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...