Gjest Er i tvil Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Vi har forsikring på gutten vår gjennom forsikringselskapet. Betaler da nesten 2000 kr i året. NÅ har vi en baby og vist vi også skal ha samme forsikring blir det dyrt. Bataler 1 gang i året så det blir mye å betale 1 mnd. Nå er mannen min syk og jobber ikke og det merkes på økonomien. Er i tvil om hva jeg skal gjøre men dette?. Skal jeg si opp forsikring? VIl gjerne betale en liten sum hver mnd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Be om å få delt opp forsikringen i fler rater da vel, om du egentlig vil ha forsikringen, men syns det blir mye 1 gang i året. Før, når ikke vi hadde så mye og forsikre, kun innbo og reiseforsikringer hadde vi avdrag kun 1 gang i året. Nå når vi har, hus, båt, barn, innbo (mye høyere), smykker, bil, reise, livs- og uføreforsikring, ja, og mulig mer, jeg husker ikke, så har vi avdrag en gang i måneden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Det skulle ikke være noe problem å få delt opp regningen i flere avdrag. Vi har fast trekk på bilforsikring, den går automatisk en gang i mnd uten at vi tenker noe mer over det. Hvis du føler at barneforsikringen er noe du vil ha, forsikrer du også den nye babyen. Personlig har jeg mistet all tro på såkalte barneforsikringer og har sagt opp alle våre, for vi fant ut at barneforsikringene på våre barn ikke engang var verd papiret det var skrevet på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Først må du jo ta stilling til om du faktisk skal ha denne forsikringen. Det finnes mye på markedet, så det kan jo være greit å sjekke litt. Ang. å betale litt hver mnd. De fleste forsikringsselskap tilbyr dette mot en ofte ganske høy rente. Hvorfor kan dere ikke heller sette av noen kroner på en regningskonto hver mnd. Så blir utgiftene de samme hver mnd. hele året? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Først må du jo ta stilling til om du faktisk skal ha denne forsikringen. Det finnes mye på markedet, så det kan jo være greit å sjekke litt. Ang. å betale litt hver mnd. De fleste forsikringsselskap tilbyr dette mot en ofte ganske høy rente. Hvorfor kan dere ikke heller sette av noen kroner på en regningskonto hver mnd. Så blir utgiftene de samme hver mnd. hele året? Gjensidige forsikring gir tilbd om å dele opp forsikringssummen i 12 like store deler, uten tillegg i prisen, hvis man betaler via autogiro. Jeg mener at If forsikring har samme praksis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Det skulle ikke være noe problem å få delt opp regningen i flere avdrag. Vi har fast trekk på bilforsikring, den går automatisk en gang i mnd uten at vi tenker noe mer over det. Hvis du føler at barneforsikringen er noe du vil ha, forsikrer du også den nye babyen. Personlig har jeg mistet all tro på såkalte barneforsikringer og har sagt opp alle våre, for vi fant ut at barneforsikringene på våre barn ikke engang var verd papiret det var skrevet på. Kan du utdype? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Først må du jo ta stilling til om du faktisk skal ha denne forsikringen. Det finnes mye på markedet, så det kan jo være greit å sjekke litt. Ang. å betale litt hver mnd. De fleste forsikringsselskap tilbyr dette mot en ofte ganske høy rente. Hvorfor kan dere ikke heller sette av noen kroner på en regningskonto hver mnd. Så blir utgiftene de samme hver mnd. hele året? Vår forsikring gikk ikke opp selvom vi delte den i tolv. I så fall hadde vi ikke gjort det. Beløpet var akuratt likt :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Kan du utdype? Gjerne det. Vi har en sønn, akkurat hva som skjedde vil jeg ikke gå inn på da det er ganske kjent. Men i allefall skjedde det en ulykke, og forsikringsselskapet overser glatt TRE legeerklæringer som sier at dette er en meget alvorlig skade. De viser til sin egen leges uttalelse i saken, som ikke engang har sett vår sønn. Sønnen vår fikk ingenting av sin forsikring. Det er i dag 8 år siden, og gutten vår er i dag 100% ufør, men er ifølge forsikringsselskapet ikke dårlig nok til å få forsikringen vi betalte dyrt for i 15 år. Derfor har jeg ingen tro på de såkalte forsikringene som lover deg dyrt og hellig at alt skal bli så bra hvis uhellet først er ute. Det er bare ord på ett papir, og ingeting verd. Men hvis andre allikevel vil velge å forsikre sine barn må de jo gjøre det. Og hvis (håper jo ikke det for noen, selvfølgelig) det skulle bli nødvendig håper jeg jo at de møter et litt mer humant syn en det vi gjorde., og få det man har krav på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ser ikkepoenget med barneforsikring Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Gjerne det. Vi har en sønn, akkurat hva som skjedde vil jeg ikke gå inn på da det er ganske kjent. Men i allefall skjedde det en ulykke, og forsikringsselskapet overser glatt TRE legeerklæringer som sier at dette er en meget alvorlig skade. De viser til sin egen leges uttalelse i saken, som ikke engang har sett vår sønn. Sønnen vår fikk ingenting av sin forsikring. Det er i dag 8 år siden, og gutten vår er i dag 100% ufør, men er ifølge forsikringsselskapet ikke dårlig nok til å få forsikringen vi betalte dyrt for i 15 år. Derfor har jeg ingen tro på de såkalte forsikringene som lover deg dyrt og hellig at alt skal bli så bra hvis uhellet først er ute. Det er bare ord på ett papir, og ingeting verd. Men hvis andre allikevel vil velge å forsikre sine barn må de jo gjøre det. Og hvis (håper jo ikke det for noen, selvfølgelig) det skulle bli nødvendig håper jeg jo at de møter et litt mer humant syn en det vi gjorde., og få det man har krav på. Dersom dere fikk disse pengene som dere kanskje har krav på, hva skulle dere brukt de til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Dersom dere fikk disse pengene som dere kanskje har krav på, hva skulle dere brukt de til? Det kan jo være mange behov som kommer frem hvis en har vært i en ulykke og blitt ufør - f.eks. ombygginger av huset for å tilpasse rullestol, eller avlastninger for foreldre, eller som tapt arbeidsfortjeneste dersom foreldrene har vært mye borte fra jobb? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Dersom dere fikk disse pengene som dere kanskje har krav på, hva skulle dere brukt de til? Pengene hadde ikke vært våre, men vår sønns. Pengene kunne bl.a gått til en mer hensiktsmessig bopel enn den han har i dag. Han kunne hatt en mer romslig økonomi enn i dag hvor han må snu på hver krone han bruker. Med en sum penger i bakhånd kunne det også hende man kunne funnet beandlingsmetoder man kunne prøvd ut, men som ikke dekkes av det offentlige. Penger er ikke alt, men i en situasjon hvor du trenger hjelp til mye er det en god trygghet å vite at du har noe i bakhånd om nødvendig. Noe han ikke har nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herminegrang Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Det kan jo være mange behov som kommer frem hvis en har vært i en ulykke og blitt ufør - f.eks. ombygginger av huset for å tilpasse rullestol, eller avlastninger for foreldre, eller som tapt arbeidsfortjeneste dersom foreldrene har vært mye borte fra jobb? Jeg har selv forsikring på mine to barn i sr-bank. Betaler 250 kr pr mnd til sammen. Men jeg er også skeptisk til forsikringene, pga historier vi hører om. Er dere f.eks. klar over at hvis deres barn er utsatt for en ulykke f.eks. og blir invalid, og i tillegg er under 18 år, så er det barnet, og dermed dens overformynder som får disponere beløpet som blir utbetalt? Husker dere i media for et par år siden at de hadde et innlegg om en familie der barnet var blitt invalid. Hun var under 18, og foreldrene hadde betalt forsikring i alle år. Da hun fikk utbetalt forsikringen, barnet altså, så fikk hun formynder. Foreldrene ville brukt pengene til å utvide hovedetasjen slik at barnet kunne få rom i den etasjen, så slapp de å bære henne opp på loftet hver dag. Formynder sa nei, pengene skulle spares til noe annet(?) Det får en til å tenke. Er forsikringen til for å hjelpe oss foreldre i en vanskelig tid, eller er det for barnet og dens formynder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg har selv forsikring på mine to barn i sr-bank. Betaler 250 kr pr mnd til sammen. Men jeg er også skeptisk til forsikringene, pga historier vi hører om. Er dere f.eks. klar over at hvis deres barn er utsatt for en ulykke f.eks. og blir invalid, og i tillegg er under 18 år, så er det barnet, og dermed dens overformynder som får disponere beløpet som blir utbetalt? Husker dere i media for et par år siden at de hadde et innlegg om en familie der barnet var blitt invalid. Hun var under 18, og foreldrene hadde betalt forsikring i alle år. Da hun fikk utbetalt forsikringen, barnet altså, så fikk hun formynder. Foreldrene ville brukt pengene til å utvide hovedetasjen slik at barnet kunne få rom i den etasjen, så slapp de å bære henne opp på loftet hver dag. Formynder sa nei, pengene skulle spares til noe annet(?) Det får en til å tenke. Er forsikringen til for å hjelpe oss foreldre i en vanskelig tid, eller er det for barnet og dens formynder? Hmmmm - dette har jeg ikke tenkt på. Vi har forsikret alle våre tre barn fra de var spedbarn (mulig eldstemann var 1 år eller 2) - og jeg har tenkt det som en hjelp i den vanskelige tiden hvis noe skulle skje. men det med tapt inntekt for barnet hvis det ikke kan fullføre utdanning eller få et inntektsgivende arbeid, er selvsagt også viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke helt enig Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg har selv forsikring på mine to barn i sr-bank. Betaler 250 kr pr mnd til sammen. Men jeg er også skeptisk til forsikringene, pga historier vi hører om. Er dere f.eks. klar over at hvis deres barn er utsatt for en ulykke f.eks. og blir invalid, og i tillegg er under 18 år, så er det barnet, og dermed dens overformynder som får disponere beløpet som blir utbetalt? Husker dere i media for et par år siden at de hadde et innlegg om en familie der barnet var blitt invalid. Hun var under 18, og foreldrene hadde betalt forsikring i alle år. Da hun fikk utbetalt forsikringen, barnet altså, så fikk hun formynder. Foreldrene ville brukt pengene til å utvide hovedetasjen slik at barnet kunne få rom i den etasjen, så slapp de å bære henne opp på loftet hver dag. Formynder sa nei, pengene skulle spares til noe annet(?) Det får en til å tenke. Er forsikringen til for å hjelpe oss foreldre i en vanskelig tid, eller er det for barnet og dens formynder? Jeg synes ikke det der er så hakkendes gale som du. Jeg synes det er greit at noen ser til at dette går til barnet, og det er ikke foreldrenes penger. Kanskje kunne de heller flyttet og lagt til rette omgivelser for barnet på den måten, og barnet kunne hatt penger som voksen til å disponere slik hun selv ville det da. Kanskje trenger barnet mer de pengene på en assistent dom voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke helt enig Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Det kan jo være mange behov som kommer frem hvis en har vært i en ulykke og blitt ufør - f.eks. ombygginger av huset for å tilpasse rullestol, eller avlastninger for foreldre, eller som tapt arbeidsfortjeneste dersom foreldrene har vært mye borte fra jobb? . eller som tapt arbeidsfortjeneste dersom foreldrene har vært mye borte fra jobb?" Det der er vel ikke slikt barnets penger burde gått til, synes jeg. Barnet har et langt liv, og så sant ikke foreldrene tar seg av det etter det er voksent, synes jeg det bør gå til barnet direkte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 . eller som tapt arbeidsfortjeneste dersom foreldrene har vært mye borte fra jobb?" Det der er vel ikke slikt barnets penger burde gått til, synes jeg. Barnet har et langt liv, og så sant ikke foreldrene tar seg av det etter det er voksent, synes jeg det bør gå til barnet direkte. Kjenner tilfelle der forsikring som dekket tapt arbeidsfortjeneste gjorde det mulig å følge barnet på lange sykehusbesøk. Tipper jenta satte pris på å ha foreldre der under en utrolig tøff behandlingsperiode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Kjenner tilfelle der forsikring som dekket tapt arbeidsfortjeneste gjorde det mulig å følge barnet på lange sykehusbesøk. Tipper jenta satte pris på å ha foreldre der under en utrolig tøff behandlingsperiode. Man får vel gjerne pleiepenger eller sykemelding på grunnlag av alvorlig sykt barn i slike tilfeller? I alle fall har vi fått det alle gangene poden har vært operert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Det skulle ikke være noe problem å få delt opp regningen i flere avdrag. Vi har fast trekk på bilforsikring, den går automatisk en gang i mnd uten at vi tenker noe mer over det. Hvis du føler at barneforsikringen er noe du vil ha, forsikrer du også den nye babyen. Personlig har jeg mistet all tro på såkalte barneforsikringer og har sagt opp alle våre, for vi fant ut at barneforsikringene på våre barn ikke engang var verd papiret det var skrevet på. Huff så trist. Naboene her fik veldig bruk for sin forsikring, så godt den virker noen ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg synes ikke det der er så hakkendes gale som du. Jeg synes det er greit at noen ser til at dette går til barnet, og det er ikke foreldrenes penger. Kanskje kunne de heller flyttet og lagt til rette omgivelser for barnet på den måten, og barnet kunne hatt penger som voksen til å disponere slik hun selv ville det da. Kanskje trenger barnet mer de pengene på en assistent dom voksen. Assisent tror jeg du har krav på gjennom det offentlige. Det som er underlig med forsikringen, er at det er foreldrene som har tegnet den og betalt hvert eneste øre på den, men de har ingen råderett over den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 . eller som tapt arbeidsfortjeneste dersom foreldrene har vært mye borte fra jobb?" Det der er vel ikke slikt barnets penger burde gått til, synes jeg. Barnet har et langt liv, og så sant ikke foreldrene tar seg av det etter det er voksent, synes jeg det bør gå til barnet direkte. Jeg tenkte at det sikkert er tilfeller der foreldre kan ha problemer med å betale husleie hvis de ikke kan være på jobb - og at det da kunne forsvares å bruke noen av forsikringspengene til dette? Men dette har jeg ikke tenkt nøye over.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.