Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg soler meg og det er veldig kjedelig. Og i den anledning ligger jeg å tenker på forskjellige ting som f.eks:

*hvor lang tid tar det egentlig å bli brun, og når på dagen er sola sterkest. er det noe poeng i å ligge i sola etter kl 15, f.eks?

*blir man fortere brun uten solkrem?

*hvordan i alledager klarer folk å ligge på rygg og sole seg, for man får jo sola rett inn i øynene, det hjelper heller ikke med solbriller. alternativt må jeg legge noe over øynene, men da skygger jeg jo samtidig for store deler av ansiktet slik at jeg ikke blir brun der.

*solhatt hadde vært kjekt å ha. hvorfor kjøpte jeg ikke det.

*går det an å bli brun under fotsålene? og hva med innsiden av hendene. men det er jo egnetlig ingen vits i, eller..

*tenk om klorofyllet hadde absorbert lyset i et helt annet spekter enn det rød og blå, da hadde alt det grønne kanskje vært rosa i stedet. hadde det vært kult? eller hvem bryr seg, egentlig.

*hvordan kan man få seg litt magemuskler raskest mulig?

*hvorfor har vi ikke hår mellom tærne, når vi har hår under armene? hm.

*skal jeg avsløre for dolerne at det er jeg som er morten r. kveim, på plastisk kirurgforumet, og at dette bare er mitt anonyme nick? vet ikke om tiden er moden.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''skal jeg avsløre for dolerne at det er jeg som er morten r. kveim, på plastisk kirurgforumet, og at dette bare er mitt anonyme nick? vet ikke om tiden er moden.''

Du kan heller avsløre at det er du som er NHD's anonyme nick, og så ta det der i fra.

Gjest togli
Skrevet

''*hvor lang tid tar det egentlig å bli brun, og når på dagen er sola sterkest. er det noe poeng i å ligge i sola etter kl 15, f.eks?''

Det kommer an på hudtypen. Noen blir brun etter en halvtime i sola. Andre blir aldri brune.

Sola er vel sterkest ved 11-12-tida tror jeg?

Man kan fortsatt bli brun etter klokka 15, ja - men sola er ikke fullt så sterk da.

''*blir man fortere brun uten solkrem?''

Man får kjappere farge, men fargen blir nok mer rød enn brun ;)

''*hvordan i alledager klarer folk å ligge på rygg og sole seg, for man får jo sola rett inn i øynene, det hjelper heller ikke med solbriller. alternativt må jeg legge noe over øynene, men da skygger jeg jo samtidig for store deler av ansiktet slik at jeg ikke blir brun der.''

Det er ikke noe problem for meg iallefall... Sikker på at øynene dine klarer å lukke seg helt? ;)

''*solhatt hadde vært kjekt å ha. hvorfor kjøpte jeg ikke det.''

Fordi sommersola kom som julekvelden på kjerringa?

''*går det an å bli brun under fotsålene? og hva med innsiden av hendene. men det er jo egnetlig ingen vits i, eller..''

Legg merke til fotsålene (kanskje litt komplisert ;-)) og innsiden av hendene til afrikanere. Der er de omtrent like hvite som oss. Vi har ikke pigmenter under føttene og på innsiden av hendene.

''*tenk om klorofyllet hadde absorbert lyset i et helt annet spekter enn det rød og blå, da hadde alt det grønne kanskje vært rosa i stedet. hadde det vært kult? eller hvem bryr seg, egentlig.''

Da hadde vi sikkert lurt på det motsatte ;-)

''*hvordan kan man få seg litt magemuskler raskest mulig?''

Trene og spise sunt slik at man får bort fettet som stenger for vaskebrettmusklene som ligger der inne et sted ;-)

''*hvorfor har vi ikke hår mellom tærne, når vi har hår under armene? hm.''

Fordi man skal se forskjell på oss og apene kanskje?

''*skal jeg avsløre for dolerne at det er jeg som er morten r. kveim, på plastisk kirurgforumet, og at dette bare er mitt anonyme nick? vet ikke om tiden er moden.''

Nei, jeg synes ikke du skal avsløre dette ennå. Kan bli et for stort sjokk for oss å ta inn over oss :-/

Skrevet

''skal jeg avsløre for dolerne at det er jeg som er morten r. kveim, på plastisk kirurgforumet, og at dette bare er mitt anonyme nick? vet ikke om tiden er moden.''

Du kan heller avsløre at det er du som er NHD's anonyme nick, og så ta det der i fra.

Det spørs hvor populært det ville blitt:-)

Skrevet

''*hvor lang tid tar det egentlig å bli brun, og når på dagen er sola sterkest. er det noe poeng i å ligge i sola etter kl 15, f.eks?''

Det kommer an på hudtypen. Noen blir brun etter en halvtime i sola. Andre blir aldri brune.

Sola er vel sterkest ved 11-12-tida tror jeg?

Man kan fortsatt bli brun etter klokka 15, ja - men sola er ikke fullt så sterk da.

''*blir man fortere brun uten solkrem?''

Man får kjappere farge, men fargen blir nok mer rød enn brun ;)

''*hvordan i alledager klarer folk å ligge på rygg og sole seg, for man får jo sola rett inn i øynene, det hjelper heller ikke med solbriller. alternativt må jeg legge noe over øynene, men da skygger jeg jo samtidig for store deler av ansiktet slik at jeg ikke blir brun der.''

Det er ikke noe problem for meg iallefall... Sikker på at øynene dine klarer å lukke seg helt? ;)

''*solhatt hadde vært kjekt å ha. hvorfor kjøpte jeg ikke det.''

Fordi sommersola kom som julekvelden på kjerringa?

''*går det an å bli brun under fotsålene? og hva med innsiden av hendene. men det er jo egnetlig ingen vits i, eller..''

Legg merke til fotsålene (kanskje litt komplisert ;-)) og innsiden av hendene til afrikanere. Der er de omtrent like hvite som oss. Vi har ikke pigmenter under føttene og på innsiden av hendene.

''*tenk om klorofyllet hadde absorbert lyset i et helt annet spekter enn det rød og blå, da hadde alt det grønne kanskje vært rosa i stedet. hadde det vært kult? eller hvem bryr seg, egentlig.''

Da hadde vi sikkert lurt på det motsatte ;-)

''*hvordan kan man få seg litt magemuskler raskest mulig?''

Trene og spise sunt slik at man får bort fettet som stenger for vaskebrettmusklene som ligger der inne et sted ;-)

''*hvorfor har vi ikke hår mellom tærne, når vi har hår under armene? hm.''

Fordi man skal se forskjell på oss og apene kanskje?

''*skal jeg avsløre for dolerne at det er jeg som er morten r. kveim, på plastisk kirurgforumet, og at dette bare er mitt anonyme nick? vet ikke om tiden er moden.''

Nei, jeg synes ikke du skal avsløre dette ennå. Kan bli et for stort sjokk for oss å ta inn over oss :-/

Da får det holdes hemmelig en stund til;-)

Jeg har blitt rød på ryggen. Det var ikke helt heldig. Lurer på om den går over til å bli brun i morgen.

Går det bra å sole seg i morgen selv om man har blitt rød, hvis jeg bruker solkrem med høy faktor?

Hilsen nybegynner i soling.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har blitt rød på ryggen. Det var ikke helt heldig. Lurer på om den går over til å bli brun i morgen.

Går det bra å sole seg i morgen selv om man har blitt rød, hvis jeg bruker solkrem med høy faktor?

Jeg ville vært veldig forsiktig med soling av ryggen imorgen. La ryggen være og sol deg heller foran. Skaff deg solariumbriller, så går det nok fint ;)

Rødfargen du har på ryggen kan gå over til å bli litt brunfarge etterhvert, men det kan like gjerne begynne å flasse av. Viktig å smøre seg veldig godt med fuktighetskrem for å unngå flassing!

Gjest prust
Skrevet

Hvis du har blitt rød på ryggen i dag, så smør deg inn så godt du klarer, med en feit krem (jeg bruker en rund flat boks fra Body shop, oliven) i kveld og i morgen tidlig.

Ikke sol ryggen i morgen, men vent til søndag - og ikke sol deg mye - så vil du trolig bli brun da :-)

Skrevet

Hvis du har blitt rød på ryggen i dag, så smør deg inn så godt du klarer, med en feit krem (jeg bruker en rund flat boks fra Body shop, oliven) i kveld og i morgen tidlig.

Ikke sol ryggen i morgen, men vent til søndag - og ikke sol deg mye - så vil du trolig bli brun da :-)

Jeg har smurt og smurt.

Er fremdeles rød. Kanskje jeg blir brun til i morgen.

Skrevet

Jeg ville vært veldig forsiktig med soling av ryggen imorgen. La ryggen være og sol deg heller foran. Skaff deg solariumbriller, så går det nok fint ;)

Rødfargen du har på ryggen kan gå over til å bli litt brunfarge etterhvert, men det kan like gjerne begynne å flasse av. Viktig å smøre seg veldig godt med fuktighetskrem for å unngå flassing!

Jeg smører og smører...

Gjest togli
Skrevet

Jeg smører og smører...

Overlevde du dagen idag da? ;-)

Gjest mitt råd
Skrevet

Jeg har smurt og smurt.

Er fremdeles rød. Kanskje jeg blir brun til i morgen.

Er du rød i dag bør du nok kle på deg og holde deg unna solen i morgen. Og husk å smøre med aftersun eller fuktighetslotion i dagene som kommer.

Skrevet

Overlevde du dagen idag da? ;-)

Jeg overlevde.

Kjøpte meg solhatt gjorde jeg også. -Begynner å bli proff.

Skrevet

Er du rød i dag bør du nok kle på deg og holde deg unna solen i morgen. Og husk å smøre med aftersun eller fuktighetslotion i dagene som kommer.

Jupp.

Gjest togli
Skrevet

Jeg overlevde.

Kjøpte meg solhatt gjorde jeg også. -Begynner å bli proff.

Grattis ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...