Gå til innhold

Say no more...

Gjest Alle varme tanker til barna..

Anbefalte innlegg

Gjest Alle varme tanker til barna..
Skrevet

I dag har verden en pedofil mindre....

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

15

• Bookworm

5

• Mrs D

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Går ut fra at det er Michael Jackson du refererer til? Ble han dømt for pedofili, eller ble han ikke? Han ble frikjent.

mariaflyfly
Skrevet

Går ut fra at det er Michael Jackson du refererer til? Ble han dømt for pedofili, eller ble han ikke? Han ble frikjent.

Han blei ikke frikjent, han inngikk forlik med guttens familie og betalte dem et beløp i størrelsesorden 20 millioner dollar.

Skrevet

Han blei ikke frikjent, han inngikk forlik med guttens familie og betalte dem et beløp i størrelsesorden 20 millioner dollar.

Jo, han ble frikjent, men betalte allikevel familien til gutten en kjempesum. Det står det på massevis av nettsteder i alle fall.

mariaflyfly
Skrevet

Jo, han ble frikjent, men betalte allikevel familien til gutten en kjempesum. Det står det på massevis av nettsteder i alle fall.

"Det har gjennom nesten hele Michael Jacksons karriere sirkulert en rekke forskjellige rykter om hans person. Men hans rykte fikk ikke noen skikkelig skrape før i 1993, da han ble beskyldt for å ha forgrepet seg på en tenåringsgutt. Media gikk berserk, mens Jackson hele tiden benektet det hele.

I 1995 ble anklagene mot Jackson droppet, etter at han og guttens familie inngikk et forlik i størrelsesorden 18-20 millioner dollar. Selv om Jacksons skyld aldri ble bevist og han selv konsekvent tilbakeviste anklagene, ble forliket av mange likevel tolket som en slags innrømmelse."

http://www.nrk.no/musikk/1.6670686

Skrevet

Denne linken har jo vært lagt ut før i dag. Men se hva som står under "Rettssak":

http://no.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson

Han gjorde en bommert ved å inngå forlik, fordi han uansett ikke ville ha blitt funnet skyldig, ifg. media. Men det var jo denne saken som var begynnelsen til slutten for MJ.

Så du forresten "The Street" på NRK på mandag? Om den stakkars skolelæreren som var så uheldig å tisse i parken under en joggetur?

Skrevet

"Det har gjennom nesten hele Michael Jacksons karriere sirkulert en rekke forskjellige rykter om hans person. Men hans rykte fikk ikke noen skikkelig skrape før i 1993, da han ble beskyldt for å ha forgrepet seg på en tenåringsgutt. Media gikk berserk, mens Jackson hele tiden benektet det hele.

I 1995 ble anklagene mot Jackson droppet, etter at han og guttens familie inngikk et forlik i størrelsesorden 18-20 millioner dollar. Selv om Jacksons skyld aldri ble bevist og han selv konsekvent tilbakeviste anklagene, ble forliket av mange likevel tolket som en slags innrømmelse."

''Og i 2003 ble han igjen satt under etterforskning for pedofili. Etter en rettssak med enorm mediaoppmerksomhet ble han frikjent i 2005.''

Fra Store Norske leksikon.

Skrevet

Nå skal jeg servere min egen, høyst personlige tolkning av MJ. Jeg klarte aldri å se på han som en mann eller en gutt. Men en blanding av begge deler. Han var et forvirret og selvdestruktivt menneske, som ikke en gang klarte å innfinne seg med at han var svart - og ikke hvit. Jeg klarte aldri å se på han som et seksuelt vesen, og det at han har fått 3 barn er noe jeg kan ha vanskelig for å forstå. Når han da hadde barn rundt seg- om det til og med var i sin egen seng - så tror jeg det var for å omgås barn- som det barnet han selv var mange ganger innerst inne. Han hadde jo knapt noen barndom....

Skrevet

Nå skal jeg servere min egen, høyst personlige tolkning av MJ. Jeg klarte aldri å se på han som en mann eller en gutt. Men en blanding av begge deler. Han var et forvirret og selvdestruktivt menneske, som ikke en gang klarte å innfinne seg med at han var svart - og ikke hvit. Jeg klarte aldri å se på han som et seksuelt vesen, og det at han har fått 3 barn er noe jeg kan ha vanskelig for å forstå. Når han da hadde barn rundt seg- om det til og med var i sin egen seng - så tror jeg det var for å omgås barn- som det barnet han selv var mange ganger innerst inne. Han hadde jo knapt noen barndom....

''og det at han har fått 3 barn er noe jeg kan ha vanskelig for å forstå.''

De ungene har nok ikke en dråpe av hans blod i seg gitt. De er jo helt hvite?!

Skrevet

''og det at han har fått 3 barn er noe jeg kan ha vanskelig for å forstå.''

De ungene har nok ikke en dråpe av hans blod i seg gitt. De er jo helt hvite?!

Det er akkurat det, vet du....:-( Jeg klarer rett og slett ikke å se for meg MJ i en seksuell situasjon, enten det er med barn eller voksne. Sånn er det bare:-(

Skrevet

Det var en tolkning veldig nært opptil min egen...

Gjest herminegrang
Skrevet

Herregud, var du flue på veggen i min stue i dag? akkurat det snakket jeg om mannen min om, og jeg tror jeg brukte omtrent samme ord! Mannen min er enig med meg...

Gjest herminegrang
Skrevet

Du må være råtten innvendig. Da du skrev alle varme tanker til barna, trodde jeg du mente mj sine barn. Vet du at han ble frikjent? Er alle som blir mistenkt/siktet o.l. for pedofili skyldige? Selv om de er frikjent?

Jeg blir kvalm av dine uttalelser.

Skrevet

Det var en tolkning veldig nært opptil min egen...

Sier du det.....? Flott, i så fall:-) Jeg har ikke noe annet å bygge på enn min menneskelige intuisjon og livserfaring:-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg så et intervju med ham på TV en gang. Han prata som en guttunge i tiårsalderen. Snodig, men interessant fyr :)

Skrevet

Sier du det.....? Flott, i så fall:-) Jeg har ikke noe annet å bygge på enn min menneskelige intuisjon og livserfaring:-)

Merker jeg blir en smule overrasket over hvor enige vi er om dagen, Colette - med tanke på tidligere diskusjoner;-)

Skrevet

Herregud, var du flue på veggen i min stue i dag? akkurat det snakket jeg om mannen min om, og jeg tror jeg brukte omtrent samme ord! Mannen min er enig med meg...

Ok.:-) Nei, jeg var nok ingen flue på veggen din i dag:-) Jeg trodde dette var for kontroversielt til at noen andre enn jeg selv ville anse det som en mulighet:-( Stakkars mann.....

Gjest togli
Skrevet

Merker jeg blir en smule overrasket over hvor enige vi er om dagen, Colette - med tanke på tidligere diskusjoner;-)

Hehe, jeg kommenterte også overfor colette at vi merkelig nok var enige om en sak i formiddag ;-)

Kanskje colette har spist noe hun ikke tåler?

*erter colette* ;-)

Skrevet

Hehe, jeg kommenterte også overfor colette at vi merkelig nok var enige om en sak i formiddag ;-)

Kanskje colette har spist noe hun ikke tåler?

*erter colette* ;-)

Ja, eller vi?

Det er mulig det var noe muffins (mer enn vanlig, mener jeg) i Haggisen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...