Gå til innhold

Kjerringforum?

Anbefalte innlegg

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Som seg hør og bør er mannen min på diverse bil-, data-, sports- og jobbrelaterte fora mens jeg holder meg til kjerringforumet dol.

Store hjerner tenker likt! :D

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

31

• hidi, the scorpion

2

• hulkert

1

• Bookworm

1

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det var da voldsomt til fordommer fra din mann :-) Hvis menn tok del i litt flere av de aktivitetene som de ser på som kjerringaktige/homsete - så tror jeg at de ville ha hatt et mye bedre liv:-)

Ære være de mennene som deltar her! Hvor mange er det for tiden? 1 - + ukjente nick som muligens er menn? :-) Geir er borte og Mrxx er borte....

Er Mrxx borte? Det er da ikke så lenge siden jeg så innlegg av ham?

Skrevet

He he :-)

Halve gleden med en glede - er jo å dele gleden med en annen :-)

Skrevet

Det må jo du holde styr på da:-) Mer enn meg:-) Det er ganske lenge siden jeg leste et innlegg fra han her inne, mener jeg å huske.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg synes det er mye prat om økonomi her inne jeg. Ikke i samfunnsøkonomisk perspektiv, kanskje. Ei heller makroøkonomisk:-) Men privatøkonimi er jo ofte diskutert. Og ikke minst av typen "hva har jeg krav på når situasjonen min er slik og slik"? :-))

Det blir likevel på en annen måte.

Det går mer på sånne ting som: - Når kommer skattepengene? -- Når kommer trygdepengene? Hvor mye har du i lønn? Har jeg råd til å kjøpe denne leiligheten?

Gjest Elextra
Skrevet

''Er Mrxx borte? ''

Han har vel bare ferie. Og vil savne oss når han er tilbake :P

Gjest Elextra
Skrevet

Hva er det som har vært så "kjerringaktig" her i dag da? Vi har diskutert skolegang, Michael Jacksons bortgang i tillegg til en kjent nettdebattants bortgang. Dette i hovedsak. Det er ikke noe spesielt revulusjonerede å diskutere barn som sulter i verden heller. For hva får vi gjort med det - bortsett fra å si oss enige i at all u-hjelp Norge yter er som den skal være, og sende mat og penger når det blir opplyst om at det er nødvendig? Og det gjør vi jo - mer enn mange andre land.

''Hva er det som har vært så "kjerringaktig" her i dag da? Vi har diskutert skolegang, Michael Jacksons bortgang i tillegg til en kjent nettdebattants bortgang. ''

Haha, fristende å si "I rest my case".

Men nå var det ikke min sak.

Skrevet

Det blir likevel på en annen måte.

Det går mer på sånne ting som: - Når kommer skattepengene? -- Når kommer trygdepengene? Hvor mye har du i lønn? Har jeg råd til å kjøpe denne leiligheten?

Ja. Og i tillegg alle disse "hva har jeg krav på". Er det dumt å gjøre slik og slik...kan legen gjøre slik og slik.....Kravmentaliteten gjør seg ofte gjeldende her inne, synes jeg.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Mitt inntrykk er at menn holder seg til fagforum, ikke "dille"-forum. Lite fotball-, bil- og dataprat her f.eks.

Ikke det at han er så interesert i å diskutere fotball heller akkurat.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja. Og i tillegg alle disse "hva har jeg krav på". Er det dumt å gjøre slik og slik...kan legen gjøre slik og slik.....Kravmentaliteten gjør seg ofte gjeldende her inne, synes jeg.

''Er det dumt å gjøre slik og slik...kan legen gjøre slik og slik.....Kravmentaliteten gjør seg ofte gjeldende her inne, synes jeg.''

Enig.

Skrevet

Ikke det at han er så interesert i å diskutere fotball heller akkurat.

Jeg er faktisk fotballidiot - selv om jeg er kvinne:-) Overfor mitt lokale fotballag- vel og merke - som er KIL med Tom Nordlie i spissen:-) Kommer jeg meg ikke på kamp- så sitter jeg klistret ved radio/tv:-) Og det er vel ikke mye kjerringaktig? :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg synes også det kan virke slik, men jeg tror nok jeg selv ville ha følt for å stille et slikt spørsmål i en vanskelig livssituasjon.

Ved et samlivsbrudd, tror jeg det første man begynner å tenke på er økonomien. Hvordan forsørge oss alene? Er ikke så unaturlig at man begynner å tenke på de praktiske tingene og hvordan man skal greie seg økonomisk fremover. Hva slags hjem man kan tilby ungene osv.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg er faktisk fotballidiot - selv om jeg er kvinne:-) Overfor mitt lokale fotballag- vel og merke - som er KIL med Tom Nordlie i spissen:-) Kommer jeg meg ikke på kamp- så sitter jeg klistret ved radio/tv:-) Og det er vel ikke mye kjerringaktig? :-)

Nei, jeg har lagt merke til at det er mange damer som er langt mer interesert i fotball enn han. Hverken jeg eller han ser på fotball.

Han er intersert i sport, men da alt annet enn fotball. Helst noe som kan gjøres utendørs. Ikke interesert i noe sport på tv`n.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes også det kan virke slik, men jeg tror nok jeg selv ville ha følt for å stille et slikt spørsmål i en vanskelig livssituasjon.

Ved et samlivsbrudd, tror jeg det første man begynner å tenke på er økonomien. Hvordan forsørge oss alene? Er ikke så unaturlig at man begynner å tenke på de praktiske tingene og hvordan man skal greie seg økonomisk fremover. Hva slags hjem man kan tilby ungene osv.

''Jeg synes også det kan virke slik, men jeg tror nok jeg selv ville ha følt for å stille et slikt spørsmål i en vanskelig livssituasjon.''

Ja, du har sikkert rett i at det er bakgrunnen for de fleste slike spårsmål.

Gjest prust
Skrevet

Nei - mannen min er ikke på DOL - bortsett fra at jeg av og til har spurt ham til råds når det har vært spørsmål om f.eks. biler eller andre ting jeg vet han kan mye om.

Han bruker internett mye, men ikke slik som jeg gjør - han leter mer opp fagsider og temasider, ikke så mye diskusjonsforum.

Skulle gjerne sett flere menn her på DOL!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ser nå at jeg svarte feil. Leste ikke skikkelig. Er enig i det du sier.

Skrevet

Ja, jo....det er klart. Men senest i dag sto det en artikkel i vår lokalvis om at 4 av 10 ikke er i arbeid. Og da er pensjonistene ikke medregnet. Så dette distriktet blir betegnet som "svært bekymringsfullt" fra vår rådmann....4 av 10 - med tillegg av pensjonister - det er veldig mange.

Skrevet

Nei - mannen min er ikke på DOL - bortsett fra at jeg av og til har spurt ham til råds når det har vært spørsmål om f.eks. biler eller andre ting jeg vet han kan mye om.

Han bruker internett mye, men ikke slik som jeg gjør - han leter mer opp fagsider og temasider, ikke så mye diskusjonsforum.

Skulle gjerne sett flere menn her på DOL!

Men han var sikkert glad for tilbakemeldingene herfra da han slet som verst? Eller var det bare du som hadde glede/nytte av det?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det må jo du holde styr på da:-) Mer enn meg:-) Det er ganske lenge siden jeg leste et innlegg fra han her inne, mener jeg å huske.

Enkelte legger jeg mer merke til enn andre ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...