Gå til innhold

MICHAEL JACKSON

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvordan i allverden går det an å si at han ikke betydde noe?+ Sammenlikningen med Diana blir helt merkelig, i mine ører. De beveget seg jo på fullstendig forskjellige arenaer. Det eneste de hadde felles, var vel nettopp en solid dose galskap.

Hvis du fullstendig utelukker muligheten for at musikk har betydning, så kan du naturligvis hevde det du gjør. Men det er et veldig "selsomt" standpunkt å innta.

Michael Jackson var den første svarte artisten som ble "kringkastet" på MTV? Der syntes de nemlig ikke at svarte artister passet sammen med "rock n' roll", og nektet derfor å sende deres musikkvideoer. Michael Jackson regnes for å være en av de første og viktigste brobyggerne mellom "svart" og "hvit" musikk.

Dessuten så var han et musikalsk og kreativt geni. Musikken hans vil leve videre i mange tiår.

Det finnes noen "paradigmeskifter" innenfor pop/rock - verdenen, representert ved feks Elvis, Beatles, Bob Dylan (+ en del andre woodstock - artister), Bob Marley, Michael Jackson. Artister som er så "geniale" og har en så egen, definert stil at de legger premissene for musikkutviklingen fremover.

Litt meningsløst da, å hevde at MJ og andre er "uten betydning".

Michael Jackson var en gedigen og betyrningsfull artist, selv om han hadde et spesielt, unormalt, og tilsynelatende tragisk liv. Jeg tilhører ikke fanskaren hans, men jeg innser jo hans enorme betydning for pop/rock - miljøet over hele verden.

Jeg tilhører ikke fanskaren hans jeg heller, men jeg kunne ikke vært mer enig.

Det er en bauta i musikkhistorien som nå er død.

Skrevet

Han var STOR på 80-tallet, ikke senere.

Tror nok han blir mer populær som "død" enn levende.

Mye av musikken hans var fantastisk. Han hadde et enormt sceneutrykk da han var på sitt beste!!

Skrevet

Han var STOR på 80-tallet, ikke senere.

Tror nok han blir mer populær som "død" enn levende.

Mye av musikken hans var fantastisk. Han hadde et enormt sceneutrykk da han var på sitt beste!!

Dette har tatt helt av. Så en norsk fan på tv i går som sa at hun kom til å savne ham så inderlig og at han var som en bror, en far eller en onkel for mange av fansen! Hallo!? Har verden gått helt av hengslene her??

Skrevet

Dette har tatt helt av. Så en norsk fan på tv i går som sa at hun kom til å savne ham så inderlig og at han var som en bror, en far eller en onkel for mange av fansen! Hallo!? Har verden gått helt av hengslene her??

Ja, verden er av hengslene. Massehysteri.

Synes ikke det er det spøtt rart at fyren tok kvelden, jeg. Han har jo mishandla seg sjøl i flere tiår.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246211521' post='4171857]

Ja, verden er av hengslene. Massehysteri.

Synes ikke det er det spøtt rart at fyren tok kvelden, jeg. Han har jo mishandla seg sjøl i flere tiår.

''Synes ikke det er det spøtt rart at fyren tok kvelden, jeg. Han har jo mishandla seg sjøl i flere tiår.''

Jeg ble heller ikke det minste overrasket, er heller overrasket over at han fremdeles var i live faktisk.Og å si at en mega-fjern popstjerne er som en nær venn / bror / onkel er jo helt på trynet spør du meg. Men hvis hun følte det sånn så er det vel riktig for henne antagelig.

Gjest Elextra
Skrevet

Et naturlig resultat med tanke på at Mj nettopp har gått bort, men jeg tror at vi på sikt vil se at MJ var MYE større enn Elvis, både når det gjelder salgstall og innflytelse på musikkhistorien.

''både når det gjelder salgstall''

Ja, han har nok solgt mer, men her må en igjen gjøre relativitetsbetraktninger ;), mao ta i betraktning at platesalget generelt hadde tatt helt av da MJ slo gjennom og at "alle" artister solgte mer enn de ville gjort 20-30 år tidligere.

''og innflytelse på musikkhistorien''

Det vil historien vise, men jeg tror det ikke.

Skrevet

Helt enig. Joda, selvsagt er det trist at et menneske dør før tida - men i MJ historien er det MYE som er trist - stakkars ødelagte menneske som han var.

Ja, han var en stor musiker som satte sitt preg på popmusikken, og som har inspirert mange. Jeg har danset mang en heftig runde på dansegulvet etter "Billy Jean" og "Thriller", men klarer likevel ikke å engasjere meg nok i MJs død til å føle sorg.

Gjest togli
Skrevet

''både når det gjelder salgstall''

Ja, han har nok solgt mer, men her må en igjen gjøre relativitetsbetraktninger ;), mao ta i betraktning at platesalget generelt hadde tatt helt av da MJ slo gjennom og at "alle" artister solgte mer enn de ville gjort 20-30 år tidligere.

''og innflytelse på musikkhistorien''

Det vil historien vise, men jeg tror det ikke.

Jeg tror jeg er enig med deg i det.

Spør du foreldrene mine hvem som var "størst", så sier de garantert Elvis ;) Spør du folk under 40, så sier de nok MJ ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...