Gå til innhold

Venner med barn på samme alder?

puppola

Anbefalte innlegg

Jeg har få venner med barn på samme alder som mine egne og det synes jeg er dumt. Det er dumt fordi jeg har behov for å diskutere med andre rundt barna, oppdragelse mm men synes det er enklest med dem som har barn på tilsvarende alder. Synes at de som har eldre barn har glemt hvordan tinegene var og de med mindre barn vet enda ikke hvordan det kommer til å bli. Hva med dere andre, er det greit å ikke ha venner med barn på samme alder som egne eller er det noen som er enig med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 500karat

Jeg fikk barn i tidlig alder, dermed er det ingen i min "opprinnelige" venninneflokk som har barn på min alder... De var på et helt annet sted i livet når jeg fikk barn, og det tok mange år før de etablerte seg og fikk barn.

Dette førte til at jeg måtte etablere nye vennskap, og fikk andre venner med barn på mitt barns alder. Mange av disse var rundt 10 år eldre enn meg, og denne "trenden" viser seg å holde seg oppe i snart to tiår. Det er disse jeg føler at jeg har mest felles med.

Har likevel kontakt med mine barndomsvenninner, og selv om de har barn i ulike aldre. Det er jo ikke bare barna som er årsaken til at vi har kontakt da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammaen til tre gullklumper

Savner også å ha venner med barn i samme alder, så kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Jeg har ikke maktet å skaffe meg nye venner med barn i "rett alder", derfor er det til tider litt ensomt her i gården....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn i tidlig alder, dermed er det ingen i min "opprinnelige" venninneflokk som har barn på min alder... De var på et helt annet sted i livet når jeg fikk barn, og det tok mange år før de etablerte seg og fikk barn.

Dette førte til at jeg måtte etablere nye vennskap, og fikk andre venner med barn på mitt barns alder. Mange av disse var rundt 10 år eldre enn meg, og denne "trenden" viser seg å holde seg oppe i snart to tiår. Det er disse jeg føler at jeg har mest felles med.

Har likevel kontakt med mine barndomsvenninner, og selv om de har barn i ulike aldre. Det er jo ikke bare barna som er årsaken til at vi har kontakt da.. :)

Enig i at det ikke bare er barna som er årsaken til at man har kontakt. Synes likevel at når man møtes med barn er det enklest at barna går bra sammen og har omtrent samme alder. Når jeg møter venninner uten barn eller med barn på "feil" alder så møtes vi som regel uten barn. Det er veldig greit synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes venner med barn på samme alder er gull verdt. Hun som er en av mine aller beste venner i dag ble jeg kjent med via barselgruppe på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste venner har barn i samme alder som mine, og jeg synes absolutt det er en fordel - nettopp fordi vi kan hjelpe hverandre med diverse oppdragelsesutfordringer, men også fordi ungene leker så godt sammen når vi voksne er sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...