Gå til innhold

Er det noen her som har utført abort?

Anbefalte innlegg

Gjest Å være eller ikke være.
Skrevet

Hva er å anbefale av medisisnk (tabletter) og kirurgisk abort? Det er et vanskelig valg - hva fikk deg til å klare å ta den endelige avgjørelsen? Jeg er godt voksen, jeg har to barn og er alenemamma og single.

Gjest Kirurgisk
Skrevet

Jeg har gjort begge deler.

Uten tvil vil jeg annbefale deg kirurgisk.

Ved medisinsk får du en pille...går hjemme et par døgn og venter på veer...begynner å blø...får masse klumper, og vet at noe av dette er fosteret.

Det er en kjempestor påkjenning.

Ved kirurgisk får du full narkose, har en liten blødning i noen dager også ferdig.

Å ta abort er uansett ikke noe lettvindt valg, men det vet du.

Beste ønsker.

Gjest vondt av en venn
Skrevet

Vil helt klart anbefale deg kirurgisk. jeg har ikke fått utført noen av delene, men en venninne var borti komplikasjonen at den medisinske ikke "virket" - altså det så jo ut til at det virket, tilsynelatende, men da hun kom til etterkontroll viste det seg at hun fortsatt var gravid.... Og måtte da ta den (for henne) tunge avgjørelsen om abort for andre gang på et par uker....

Gjest har gjort
Skrevet

Jeg har tatt medisinsk abort, men husker faktisk ikke hele forløpet (har nok fortrengt endel)

Jeg fikk en eller flere tabl en dag jeg var der, dro hjem og kom tilbake etter et par dager, kjente ikke noe i mellomtiden (rier el.)

Dro tilbake etter et par dager og fikk da flere tabl. Lå i en sykeseng en halv dag og gikk på do og aborterte der, det var en ekkel opplevelse og tror nok jeg ville valgt kirurgisk hvis jeg hadde visst dette!

Gjest Huddelu
Skrevet

Jeg har gjort begge deler.

Uten tvil vil jeg annbefale deg kirurgisk.

Ved medisinsk får du en pille...går hjemme et par døgn og venter på veer...begynner å blø...får masse klumper, og vet at noe av dette er fosteret.

Det er en kjempestor påkjenning.

Ved kirurgisk får du full narkose, har en liten blødning i noen dager også ferdig.

Å ta abort er uansett ikke noe lettvindt valg, men det vet du.

Beste ønsker.

''Jeg har gjort begge deler.''

Hørte om prevensjon?

Gjest togli
Skrevet

Hørte om prevensjon?

Den var unødvendig...

Vi vet ingenting annet om "kirurgisk" enn at hun har tatt to aborter. Kanskje ble hun gravid selv om hun brukte prevensjon?

Skrevet

Hørte om prevensjon?

Det er ikke din sak om andre tar abort!

Dessuten er det mange som blir gravide tross prevensjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...