Gå til innhold

Fryseren sviktet...

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

...og all mat er nesten helt tint i den kjøleskapstempererte fryseboksen.

Hva gjør man med slikt? Fryser det ned igjen (i annen fryser) - eller bør man ikke det? Bør man kaste alt?

Skrevet

Man kaster alt som man ikke klarer å spise opp i løpet av et døgn eller to. Man fryser det absolutt ikke ned igjen når det har vært tint. Kan ikke komme på noen ting som jeg ikke ville kastet.

Skrevet

Man kaster alt som man ikke klarer å spise opp i løpet av et døgn eller to. Man fryser det absolutt ikke ned igjen når det har vært tint. Kan ikke komme på noen ting som jeg ikke ville kastet.

Hmmm... brød går det an å fryse ned igjen om det er litt tint (eller helt tint).... Jeg ville ikke tenkt at "alt må kastes", men sett varene litt an så lenge de ikke har stått i romtemperatur.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hmmm... brød går det an å fryse ned igjen om det er litt tint (eller helt tint).... Jeg ville ikke tenkt at "alt må kastes", men sett varene litt an så lenge de ikke har stått i romtemperatur.

Alt er iskaldt- og ikke fullstendig tint. Men nesten....

Har kjøttdeig, laksefilet, fiskepinner, karbonader, torsk, masse bær og frosne grønnsaker samt endel rent kjøtt...

Hmm.

Kvaliteten er ikke det samme selvsagt ved ny nedfrysning.

Men å spise alt på 1-2 dager eller kaste- vel det blir kasting av 10-15 kg mat skulle jeg tro...Likevel- heller det enn å få magesjau..

Har ikke opplevd det her før.

Hva har dere gjort i slike situasjoner?

Skrevet

Har kjøttdeig, laksefilet, fiskepinner, karbonader, torsk, masse bær og frosne grønnsaker samt endel rent kjøtt...

Hmm.

Men å spise alt på 1-2 dager eller kaste- vel det blir kasting av 10-15 kg mat skulle jeg tro...Likevel- heller det enn å få magesjau..

Du kan jo steke kjøttet, evt. lage ferdige middager og fryse dem ned? Hehe....hvis du ikke har noe annet å holde på med en sen søndagsettermiddag-... ;) Men bare å steke kjøttdeigen f.eks., det må jo kunne gå an.

Hvis bær/grønnsaker ikke er helt tint, så ville jeg fryst de ned igjen.

Fisken tror jeg må spises/kastes... hvis du ikke setter i gang med å lage fiskekaker til frysen :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hmm.

Nordmenn er generelt altfor kresne til såkalt "dårlig mat", hadde våre forfedre vært like kresne ville de dødd av sult...

Frys ned maten så fort du kan, men lukt godt på det når du tiner det igjen før du tilbereder maten.

Skrevet

Brødvarer, syltetøy og bær er det ikke noe problem å fryse igjen. Kjøtt som fremdeles er kaldt hadde jeg slengt i frysa og luktet godt på når jeg tar det opp igjen. Fisk hadde jeg vært mer skeptisk til.

Gjest høstløv
Skrevet

Hmm.

Vi har tidligere tatt med hjem en del kjøttvarer når vi har vært i Danmark.

Kjøttvarene var dypfryste når vi kjørte fra Danmark, og oppbevart i kjøleboks under hele turen. Vi la kjøttvarene direkte i fryseren, når vi kom hjem, varene var ikke dypfryste da, men heller ikke helt tinte. Det gikk veldig bra.

Dette var før en fikk kjølebokser, som kunne kobles til bilens batteri.

Skrevet

Har du forsikring,som dekker dette ? Vi fikk tibake en del når fryseren våres streika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...