Gå til innhold

Verkbyller under foten.

Anbefalte innlegg

Gjest Alvilde22
Skrevet

Hei. Jeg har verkebyller under fotsålen og lurer veldig på hva dette kan være. Byllene dukker stadig opp, men er ikke særlig store. De gror etterhvert, men det tar de før de leges helt. De er smertefulle. For ca en mnd sida var jeg på backpacking. Siste stopp var Fiji og deretter USA (hvor verkebyllene dukket opp). På Fiji klarte jeg å miste skoene mine, så jeg måtte gå uten sko i to uker. Lurer på om det kan ha noe med verkebyllene å gjøre? Har i tillegg ganske grov hoste for tiden. Har begynt å tenke på om byllene og hosten kanskje er symptomer på HIV eller svineinfluensa? Dette bekymrer meg. På forhånd takk! Med vennlig hilsen Alvilde (jente 22)

Skrevet

Har du ikke vært hos lege???? Du går barføtt i et land som vel ikke har helt samme standard som oss når det kommer til hygiene, får verkebyller under føttene etterpå og går ikke til legen?

Ring i dag og få en time i alle fall.

Skrevet

Jeg er helt enig med Lillemus, ta en tur til legen! Men, når det er sagt, ut fra det jeg kjenner til ang. HIV og svineinfluensa, tror jeg ikke byllene skyldes disse to sykdommene.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Hei, Det er ikke lett å stille "fjerndiagnose" på plager som må nesten sees for å kunne danne en mening om det. Det du beskriver passer ganske godt med bakterieinfeksjon. Mest sannsynlig er det vanlige pussdannende bakterier, kanskje helst gule stafylokokker, eventuelt satreptokokker. Men siden du har vært under fjerne himmelstrøk og foten har vært utsatt for mulige småskader og eventuelt infeksjon, kan det ikke utelukkes at det er noen mer uvanlige bakterier du har. Egentlig er det enklest å stille diagnose ved å ta en prøve og sende den til mikrobiologisk undersøkelse. Svaret gir også opplysning om hva slags antibiotika du bør bruke. Jeg kan i alle fall si det ganske klart at det har neppe noe med >HIV eller svineinfluensa å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...