Gjest Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hei. Det er en ting som bekymrer meg så veldig, og jeg trenger noen kloke ord. For to år siden hadde vi noen polske arbeidere som jobbet på huset vårt. En dag da jeg kom med datteren min på 2 år (nå er hun 4), trakk plutselig den ene arbeideren opp et digitalkamera og tok flere bilder av henne. Jeg synes dette er så fryktelig ekkelt å tenke på. Jeg har helt paranoide tanker om at han kan tilhøre en eller annen polsk liga som nå har bilde av henne, og kan finne på å komme og kidnappe henne, for de vet jo hvor hun bor. Jeg tenker stadig på dette, og blir helt uvel og kvalm ved tanken. Jeg vet ikke navnet på arbeideren, og han snakket ikke norsk. Selv om firmaet er registrert i Norge, er det et polsk firma og de hadde mange arbeidere som jobbet noen få måneder i Norge før de dro tilbake til Polen. Kan noen finne på å kindnappe henne nå som de vet hvordan hun ser ut og hvor hun bor? Hva kan jeg i så fall gjøre for å forebygge dette? Vet jeg høres helt hysterisk ut, men jeg blir så uvel ved den tanken. Tenker på det som skjedde med Madeleine i Portugal, og det faktum at barn faktisk blir kidnappet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hvis det virkelig var snakk om å kidnappe barnet, så ville han nok ikke knipset bilder av henne slik at du så det? Skulle noe skje, så ville du jo kjapt fått mistanke til hvem som kunne være bakmannen. Jeg kjenner noen polakker personlig. De er kjempehyggelige mennesker som aldri ville gjort noen noe vondt Du hadde sikkert ikke reagert slik dersom det var en nordmann som tok bildene? Det er lett å bli redd for det "ukjente", men jeg er sikker på det er like mange lovlydige polakker som det er lovlydige nordmenn Det er naturlig at mange reagerer positivt på å se søte små barn Da kan man få lyst til å ta bilder av barnet. I Norge gjør vi kanskje ikke dette like åpenlyst, nettopp fordi vi vet det kan misforståes (media osv). Kanskje har ikke Polen hatt like stor oppmerksomhet rundt slike ting? Da tror folk det er helt greit å ta bilder av tilfeldige barn? Jeg tror du kan ta det helt med ro, men forstår også at du synes det er vanskelig å legge disse tankene bak deg :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Skjønner at du synes dette er ekkelt. Sjansen for at dette skal skje er forsvinnende liten. Tror du bare må lære deg å slappe av i forhold til det. Det er så masse som kan skje våre kjære små i denne verden, og vi vil bli gale om vi skulle bekymre oss for alt. Lettere sagt enn gjort.........Jeg er selv veldig til å bekymre meg... Vi har 16 polakker i vårt firma(norsk), og det som kjennetegner alle disse guttene/mennene er at de er veldig glad i barn. De rett og slett digger våre 3. Kommer stadig med snop til de, de bråker og har det gøy med de. Mange av de savner sine egne barn, som de har forlatt for kort eller lang periode, og synes det er digg når de kan ha det gøy med våre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Det er veldig tvilsomt at de har planer om kinapping. Skjønner at du synes dette var ubehagelig at han tok bilder. Hadde noen ukjente tatt bilder av gutten min, hadde jeg bedt de om å slette bilende.. Hva skal folk med bilder av unger de ikke kjenner? Hadde ikke likt det.. Han savnet kanskje datteren sin, eller synes hun var søt og derfor tok bilder. Han har mest sannsynlig ikke de bildene lenger. Kanskje han var interresert i foto, og tok bidler av folk og ting som rørte ved han? Hadde ikke tenkt så mye på dette. jeg har selv en sønn på 4 år, og tenker også på bortføring, så holder alltid et øye på han, men skjønner jo at etterhvert må jeg la han få gå ut alene. Men ikke ennå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Tror nok du overreagerer her, ja. Det var litt ubetenksomt av ham å ta bilder uten å spørre først, men han syntes vel bare hun var søt. Og det trenger overhodet ikke ligge noen gale hensikter her, høyst sannynlig gjør det ikke det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg tror nok dette bare var ubetenksomhet. Hadde de hatt skumle hensikter, ville de garantert ikke vist deg at de var interessert i datteren din. Det er vel bare 2-3 småbarn som har forsvunnet i Norge i nyere tid uten at vi vet hva som skjedde. Marianne og Therese fra 1980-tallet, som Thomas Quick i perioder påstår at han har drept, og Bjørnar, som etter all sannsynlighet druknet i Usmaelva, men som en "synsk" dust lagde en historie rundt. Til sammenlikning blir det drept gjennomsnittlig ca. 15 barn i trafikken hvert år. Barnebortføring her i landet skjer stort sett av biologisk far eller mor eller noen som på deres vegne tar en samværs- eller barnefordelingssak i egne hender. Hvis en liga ville plukke med seg noen norske barn, hadde det nok ikke vært nødvendig med bilde eller adresse på forhånd. Generelt er det enklere å plukke opp barn her i landet enn mange andre steder, fordi vi verken har høy kriminalitet, enorme kontraster mellom fattige og rike privatpersoner, eller hysterisk sikkerhetsnivå. Heldigvis. Jeg ville nok passet litt ekstra på hvis jeg var kongelig eller supertoppkjendis, siden det nok fins noen skikkelige gærninger her til lands også. Alle andre kan legge frykten for akkurat kidnapping på is tror 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg er enig med de andre her, jeg tror ikke at noen tilfeldige bilder som ble tatt for flere år siden gir noen som helst grunn til å tro at en en liga skal kidnappe barnet ditt! Som de andre sier, kanskje han savnet egne barn, og syns at ungen din var søt? Det er veldig sjelden barn blir kidnappet av utenforstående i Norge. De tilfellene man hører om, er gjerne i forbindelse med skillsmisser og barnefordelingssaker, gjerne der mor og far kommer fra forskjellig land. Vær normalt forsiktig, men prøv å glem den episoden, unødig bekymring tjener ikke til noe godt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WaxonWaxoff Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Du bør søke hjelp... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -- Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hvis det virkelig var snakk om å kidnappe barnet, så ville han nok ikke knipset bilder av henne slik at du så det? Skulle noe skje, så ville du jo kjapt fått mistanke til hvem som kunne være bakmannen. Jeg kjenner noen polakker personlig. De er kjempehyggelige mennesker som aldri ville gjort noen noe vondt Du hadde sikkert ikke reagert slik dersom det var en nordmann som tok bildene? Det er lett å bli redd for det "ukjente", men jeg er sikker på det er like mange lovlydige polakker som det er lovlydige nordmenn Det er naturlig at mange reagerer positivt på å se søte små barn Da kan man få lyst til å ta bilder av barnet. I Norge gjør vi kanskje ikke dette like åpenlyst, nettopp fordi vi vet det kan misforståes (media osv). Kanskje har ikke Polen hatt like stor oppmerksomhet rundt slike ting? Da tror folk det er helt greit å ta bilder av tilfeldige barn? Jeg tror du kan ta det helt med ro, men forstår også at du synes det er vanskelig å legge disse tankene bak deg :-( Hei alle sammen som har svart Tusen hjertelig takk for at dere tok dere tid til å svare meg )) Jeg satt VELDIG stor pris på det! Føler meg veldig mye roligere nå.........Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare en fremmed, men bekymret sjel. Har fred i sinnet igjen nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hei alle sammen som har svart Tusen hjertelig takk for at dere tok dere tid til å svare meg )) Jeg satt VELDIG stor pris på det! Føler meg veldig mye roligere nå.........Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare en fremmed, men bekymret sjel. Har fred i sinnet igjen nå Det er godt å høre ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.