Gjest MajaEmilia Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Jeg ble mamma i fjor og har hatt permisjon til nå i midten av juni. Jeg har ingen jobb å gå tilbake til, men har fått ny jobb fra midten av august. Skulle ha ulønnet perm. frem til da. Forrige uke ble det oppdaget en svulst i magen min, og jeg må opereres. Regner med jeg ikke kan starte i den nye jobben som planlagt. Hvordan er det med sykemelding? Har jeg rett på noe som helst ettersom permisjonen min har gått ut og jeg ikke har noen arbeidsgiver for øyeblikket? 0 Siter
Gjest tilsvarende situasjon Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Jeg mener at du har rett på det. Jeg hadde sagt opp en jobb da jeg ble sykemeldt. Selv om jobbtiden "løp ut", hadde jeg krav på sykepenger fortsatt, basert på den lønnen jeg hadde hatt. Jeg var sykemeldt i flere måneder (bl.a. operasjon) før jeg klarte å begynne i den nye jobben. Jeg har også opplevd å være sykemeldt idet svangerskapspermisjonen min løp ut, også da hadde jeg rett på sykepenger (men da hadde jeg fortsatt fast jobb). Selv om din situasjon er en blanding av disse to, så mener jeg at ja du har krav på det. 0 Siter
Gjest MayLynn Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Jeg er litt redd for at du ikke har rett på sykepenger så lenge permisjonen din har gått ut når svulsten blir oppdaget... Mener du har rett på støtte - men da blir det ikke etter full lønn, tror du kan få 65% eller noe sånt. Men dette sier jeg bare etter husken! Men det er en regel som heter "midlertidig ute av inntektsgivende arbeid" - tror den går på 3 måneder el. Søk på www.nav.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.