BMS! Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Heia! Jeg er hjemme om dagen, og mannen har korte dager, så vi reiser så raskt vi kan ut på sjøen med båten. Men er det noen som har litt forslag på kalde retter jeg kan lage med på forhånd? Vi griller masse, men akuratt nå, kunne jeg tenke meg å bare ha med kalde klare retter noen dager innimellom også. Pastasalat har jeg hatt med noen ganger, men noen andre som har noen fler og muligens bedre forslag? Kan gjerne innholde pasta altså, for det finnes jo masse muligheter å gjøre det på. Min pasta og kylling salat: Litt forskjellig blandet salat 1 renset kylling, med skinn ;-) Oljen fra ett glass fetaost Alt blandes Cherry tomater og fetaost strøs på toppen. Meget enkelt, men også meget godt :-) På forhånd takk :-) 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Du kan jo f.eks. lage lignende salat, men med couscous i stedet for pasta. Reker er jo også godt i salat, men kjedelig å rense på forhånd. Det enkleste (og kanskje det beste?) er å ta med reker, fersk loff og majones. 0 Siter
BMS! Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Skrevet 29. juni 2009 Du kan jo f.eks. lage lignende salat, men med couscous i stedet for pasta. Reker er jo også godt i salat, men kjedelig å rense på forhånd. Det enkleste (og kanskje det beste?) er å ta med reker, fersk loff og majones. Tusen takk. Nå kom jeg på at jeg kan en kjempe lett og enkel couscous salat også. Det skal jeg lage i morgen :-) 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Tusen takk. Nå kom jeg på at jeg kan en kjempe lett og enkel couscous salat også. Det skal jeg lage i morgen :-) ''jeg kan en kjempe lett og enkel couscous salat også'' Hvordan er den, da? Jeg kunne også tenke meg å lage en kald sommerrett denne uken :-) 0 Siter
Gjest Kimmie Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 I dag spiste vi en god salat,med kokte egg og cottagechees til. Det var enkelt og greit i varmen 0 Siter
Speak Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Reker, loff og majones med salat og egg ved siden av 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Spekemat med potetsalat, eggerøre og flatbrød/rundstykker. 0 Siter
Platina Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Tortillasruller med diverse fyll. For eksempel hvitløksmajones, salat, tunfisk og purreløk. Eller smøreost og røkt laks. Eller rømme og spekeskinke. Her kan man variere i det uendelige. Rull sammen og pakk hver rull i aliminiumsfolie. Enkelt og veldig godt. 0 Siter
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Tortillasruller med diverse fyll. For eksempel hvitløksmajones, salat, tunfisk og purreløk. Eller smøreost og røkt laks. Eller rømme og spekeskinke. Her kan man variere i det uendelige. Rull sammen og pakk hver rull i aliminiumsfolie. Enkelt og veldig godt. Tusen takk for svar :-D Det skal prøves ut. Vi griller vanligvis, men nå er det så varmt att vi ikke orker tanken, og da er det deilig meg kald sommermat ja :-) 0 Siter
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Spekemat med potetsalat, eggerøre og flatbrød/rundstykker. Tusen takk for påmindelsen :-D Spekemat skal nå også stå på Menyen en dag. I dag blir det couscous salat med scampi og kamskjell. (steker scampiene og kamskjellene i båten, resten lager jeg klart) 0 Siter
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Reker, loff og majones med salat og egg ved siden av Tusen takk for svar :-D Reker og krabber hadde vi forje uke, om været holder, tar vi det til uken igjen :-) SUpert! 0 Siter
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 I dag spiste vi en god salat,med kokte egg og cottagechees til. Det var enkelt og greit i varmen Tusen takk for svar :-) 0 Siter
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 ''jeg kan en kjempe lett og enkel couscous salat også'' Hvordan er den, da? Jeg kunne også tenke meg å lage en kald sommerrett denne uken :-) Ja, jeg lager den litt forskjellig hver gang da, men i dag blir den som følger (for det var dette som fristet i butikken) Couscous (selvsagt.....) Agurk i bitte små terninger Søt paprika i bitte små terninger Tomat i bitte små terninger Basilikum hakkes i småbiter litt god salatolje ett par lime som jeg skviser ut saften på litt salt Alt blandes sammen :-) Også skal jeg ha scampi og kamskjell til, men di steker jeg i litt olje med salt og pepper og bittelitt hvitløk, rett før vi skal spise. Couscous salaten, ja den skal jeg begynne å lage med det samme ;-) 0 Siter
Speak Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Tusen takk for svar :-D Reker og krabber hadde vi forje uke, om været holder, tar vi det til uken igjen :-) SUpert! Det har jeg lyst på i dag.... Men skal til tannlegen, og frykter at det blir grøt eller suppe på meg i kveld:-( 0 Siter
Speak Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Tusen takk for svar :-D Reker og krabber hadde vi forje uke, om været holder, tar vi det til uken igjen :-) SUpert! Fikk forresten en nydelig potetsalat i helgen. Det kunne virke som en type salsa + poteter. Skulle bare ønske jeg hadde oppskriften. For den hadde vært perfekt som en del av en kald sommerrett. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Vi spiste sein middag i går kveld: Et par oster, oster, oliven, litt salat og fenikkelpølse. Kjæresten hadde bakt en foccatia. Datra og jeg spiste reker her om dagen, det var også nydelig. Ungene og jeg hadde en stor salat til middag dagen før, da dynga jeg oppi alt jeg kunne finne: To typer salat (tror det var isberg og fersk babyspinat jeg hadde i huset), agurk, cherrytomater, en avocado, litt rester av noe bacon jeg hadde i fryseren, litt rista pinjekjerner - også stekte jeg to kyllingbryst som jeg skat i biter og hadde oppi. Jeg lagde også en gazpacho en dag, men det likte ikke unga så godt! Kutta bare opp tomater, paprika, løk, hvitløk, squash og fersk basilikum og kjørte sammen med litt olivenolje med stavmixeren. Brød ved siden av. Jeg synes det er godt når det er skikkelig varmt ute. 0 Siter
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Vi spiste sein middag i går kveld: Et par oster, oster, oliven, litt salat og fenikkelpølse. Kjæresten hadde bakt en foccatia. Datra og jeg spiste reker her om dagen, det var også nydelig. Ungene og jeg hadde en stor salat til middag dagen før, da dynga jeg oppi alt jeg kunne finne: To typer salat (tror det var isberg og fersk babyspinat jeg hadde i huset), agurk, cherrytomater, en avocado, litt rester av noe bacon jeg hadde i fryseren, litt rista pinjekjerner - også stekte jeg to kyllingbryst som jeg skat i biter og hadde oppi. Jeg lagde også en gazpacho en dag, men det likte ikke unga så godt! Kutta bare opp tomater, paprika, løk, hvitløk, squash og fersk basilikum og kjørte sammen med litt olivenolje med stavmixeren. Brød ved siden av. Jeg synes det er godt når det er skikkelig varmt ute. Gazpacho er skikkelig deilig da :-D Med isbiter i, det er nydelig på en varm sommerdag, dessverre liker verken mann eller barn det. Dvs, mann her høffelig da, og spiser, men det er langt fra noen favoritt der i gården ;-) Om jeg får en dag hjemme alene til uken, skal jeg jammen lage meg en stor posjon :-) Ha en super dag! 0 Siter
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Fikk forresten en nydelig potetsalat i helgen. Det kunne virke som en type salsa + poteter. Skulle bare ønske jeg hadde oppskriften. For den hadde vært perfekt som en del av en kald sommerrett. Den oppskriften syns jeg du skal prøve å skaffe oss :-D Elsker lune potetsalater :-D 0 Siter
Speak Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Den oppskriften syns jeg du skal prøve å skaffe oss :-D Elsker lune potetsalater :-D Fikk den på en mat og trebåtfestival, så det er jo ikke så enkelt å skaffe oppskrift da:-( 0 Siter
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Fikk den på en mat og trebåtfestival, så det er jo ikke så enkelt å skaffe oppskrift da:-( Nei, det har du jammen rett i ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.