Gå til innhold

Bytte nytt fotoapparat?

Anbefalte innlegg

Gjest fototurid
Skrevet

Kjøpte nytt fotoapparat i forrige uke (bestilt over nettet, hentet i butikk). Var ikke fornøyd da jeg prøvde det hjemme. Kan jeg benytte angreretten?

Skrevet

Ville uansett tatt kontakt med selger og bedt om å få levere inn/bytte.

Har du tatt fotoapparatet i bruk? Hvis ikke, bør du kunne bytte det jmfr angreloven, da du kjøpte det på nett.

http://www.aftenposten.no/pengenedine/article1000604.ece

Beklager - ser du skrev at du har prøvd det. Ville uansett tatt kontakt med butikken der du fikk det utlevert/nettbutikken du bestillte fra og spurt om du kunne bytte/få pengene tilbake, dersom det ikke svarte til forventningene.

Gjest fotoguri
Skrevet

Ville uansett tatt kontakt med selger og bedt om å få levere inn/bytte.

Har du tatt fotoapparatet i bruk? Hvis ikke, bør du kunne bytte det jmfr angreloven, da du kjøpte det på nett.

http://www.aftenposten.no/pengenedine/article1000604.ece

angrerettloven motsier seg selv litt, synes jeg: 1) den gjelder ved varer kjøpt over internett 2) den gjelder ikke ved handel initiert av kjøper

all handel over internett initieres av kjøper så hvordan tolke dette?

Skrevet

Jeg tror ikke du har krav på det så lenge det ikke er noen feil/mangler på det. Men du kan jo spørre. En del butikker er veldig smidige med slikt. (Evt. så kan du jo spørre om å få bytte det i et annet kamera.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...