Gå til innhold

Skrive søknad for hånd?

Anbefalte innlegg

Gjest penn og papir
Skrevet

Jeg trenger litt hjelp..

Jeg har pc, men ikke printer. Får tilgang til printer om tre uker, men jeg skulle gjerne sendt avgårde noen søknader innen den tid..

Er det noen regler for at søknad og cv MÅ være skrevet på data? Jeg har en fin og ordentlig håndskrift, så det er ikke et problem, men dersom det å skrive en håndskreven søknad gir et nagativt bilde og dermed vanskeligere å få jobben, så er selvsagt ikke det ønskelig.

Noen som vet noe om dette og kan gi meg svar?

På forhånd takk.

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs helt på typen jobb.

Om du søkte en kontorjobb som innebar utstrakt bruk av PC ville jeg nok vært skeptisk om søknaden var skrevet for hånd, ja.

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha lagret det hele som mail, gått på biblioteket (eller hos noen bekjent med printer), åpnet mailboksen min og slrevet dokumentene ut der.

Skrevet

Lagre dokumentet på en minnepinne og få det skrevet ut et annet sted, f.eks. på biblioteket. Ikke ta for gitt at du får åpnet vedlegg til mail overalt.

Skrevet

Det kommer an på jobben. En kontorjobb bør skrives på PC (og også evt. sendes pr. mail)

Eller får du jo kjøpt en skriver til under 1000-lappen mange steder. Kanskje en grei investering?

mariaflyfly
Skrevet

I mine to siste jobber gikk søknader skrevet for hånd rett i søpla.

Sjekk om du kan sende søknadene elektronisk, hvis ikke, ville jeg mailet dem til meg sjøl (webmail) eller lagra på en minnepinne og fått skrevet ut på biblioteket el.l.

Mrs. Wallace
Skrevet

Helt ærlig? Jeg ville ikke ansatt noen med en søknad skrevet for hånd. Både fordi jeg ville lurt på hvordan det sto til med datakunnskapene dine, og ikke minst fordi jeg ville tenkt at du hadde litt lite initiativ, som ikke klarte å finne et sted å skrive ut et dokument.

Gjest Elextra
Skrevet

I mine to siste jobber gikk søknader skrevet for hånd rett i søpla.

Sjekk om du kan sende søknadene elektronisk, hvis ikke, ville jeg mailet dem til meg sjøl (webmail) eller lagra på en minnepinne og fått skrevet ut på biblioteket el.l.

Du som er så god med mat: Skal lage hamburgere i morgen, har du noen tips til "oppskrift" på gode burgere? :)

(da tenker jeg spesielt på kjøttdeigen/karbonadedeigen - tilbehøret skal jeg nok klare)

Skrevet

Lagre dokumentet på en minnepinne og få det skrevet ut et annet sted, f.eks. på biblioteket. Ikke ta for gitt at du får åpnet vedlegg til mail overalt.

''Ikke ta for gitt at du får åpnet vedlegg til mail overalt.''

Der sier du noe, Lillemus! :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg klarte da å få jobb med håndskrevet søknad :o) Spørs litt hva som står i søknaden og da ;O)

mariaflyfly
Skrevet

Du som er så god med mat: Skal lage hamburgere i morgen, har du noen tips til "oppskrift" på gode burgere? :)

(da tenker jeg spesielt på kjøttdeigen/karbonadedeigen - tilbehøret skal jeg nok klare)

Så koselig at du spør ;)

Jeg pleier å bruke karbonadedeig, noen ganger blander jeg 50/50 med kjøttdeig dersom jeg skal lage til mange.

Blander en fin-finhakka sjalottløk og et hvitløksfedd (også fin-finhakka), et egg, salt, pepper og en dæsj med worchestersaus sammen med deigen før jeg former dem til litt store burgere.

Hvis du skal putte dem på grillen, er det viktig at du har på litt olje før de legges på.

Gjest Elextra
Skrevet

Så koselig at du spør ;)

Jeg pleier å bruke karbonadedeig, noen ganger blander jeg 50/50 med kjøttdeig dersom jeg skal lage til mange.

Blander en fin-finhakka sjalottløk og et hvitløksfedd (også fin-finhakka), et egg, salt, pepper og en dæsj med worchestersaus sammen med deigen før jeg former dem til litt store burgere.

Hvis du skal putte dem på grillen, er det viktig at du har på litt olje før de legges på.

Takk, dette skal prøves :)

Gjest Mirakelet
Skrevet

Ser på finn.no at flere jobbtilbydere tar imot søknader elektronisk, via e-post.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg klarte da å få jobb med håndskrevet søknad :o) Spørs litt hva som står i søknaden og da ;O)

Spørs vel litt hva slags jobb man søker også, forsåvidt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...