Gjest nabostøy Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Naboen bygger loft og har mase håndverkere som starter hver morgen kl 7 med å hamre og slå. Er umulig å sove med vinudet igjen om sommeren så jeg våkner hver morgen. Står egentlig ikke opp før 0730 så er kjempeirriterende å bli vekt 30 min før man skal stå opp hver dag. Er det noen lov mot å starte så tidlig eller har de love på sin side? De kommer antagelig til å holde på hele sommeren. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Tviler sterkt på at du har noen sak. Det er jo helt vanlig at håndverkere starter kl. 07. Men at det er irriterende, det er jeg enig i 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Kl. 7 er normal start-arbeidstid for håndverkere det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Som de andre sier: Det er helt normalt at håndverkere begynner 7, og generelt er det vel "vanlig folkeskikk" med nattero til kl. 7 og ikke lenger. Husker med gru sommerferien for få år siden da naboens hytte ble revet og bygget opp på ny, og det virket som håndverkerne sørget for å gjøre den aller mest bråkete delen av jobben ved 7-tiden på morgenen... 0 Siter
brilleslangen Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Det er nok helt vanlig at de starter 7, så de har nok lov ja.. For å være ærlig satte jeg ikke så stor pris på det selv heller sist jeg hadde håndtverkere hos meg selv. Jeg skulle reise bort og hadde avtalt med håndtverkerne hvor nøkkelen lå.. I forbindelse medden avtalen ble nøkkelen lagt ut et par dager før jeg dro. og det resulterte i at jeg våknet av at de låste seg selv inn i huset på morraskvisten... De kjente jeg at jeg ble litt stresset, siden jeg lå i senga kun iført truse... Men det gikk bra.De holdtseg heldigvis unna soveromsdelen av huset:-) 0 Siter
frosken Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 De har loven på sin side. Vanlig oppstart er kl 07. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Støy fra hus/hytte-bygging(påbygging) har jeg mye mer toleranse for også utenom de vanlige tidene, enn vanlig bråk (gressklipper etc.). Dette vet man jo er i en begrenset periode. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.