Gjest Hønemor - jeg? Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Har to jenter på 7 og 8 år, vi bor i et stille og rolig strøk der det er folk hjemme i noen nabohus bestandig. De er helt greit hjemme alene noen timer, men jeg har til nå nektet dem både å bade i bassenget (et plaskebasseng, nærmest, ca 40 cm vann og ikke særlig stor diameter) og hoppe på trampolina når jeg er borte. Er det kanskje litt i overkant? Jeg står jo ikke akkurat og ser på dem når jeg er hjemme heller, så... De er ikke slike ville unger som driver med mye rart, de er veldig forstandige og flinke - selv om de også selvfølgelig kranger. Når kan man egentlig slippe taket i slike situasjoner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hos oss får de ikke bade når de er hjemme alene, men trampoline får de lov til. Vi har selvfølgelig nett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hønemor - jeg? Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hos oss får de ikke bade når de er hjemme alene, men trampoline får de lov til. Vi har selvfølgelig nett. Hvor gamle er barna dine? Vi har også nett på trampolina. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Synes nok at du er litt hønemor, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvor gamle er barna dine? Vi har også nett på trampolina. Mine får hoppe fritt på trampolina, vi kjøpte den sommeren 2006 (tror jeg), da var ungene nesten 6 og nesten 8 år. Basseng hadde ikke vært aktuelt uten voksentilsyn tror jeg, de er snart 9 og 11 nå. Litt merkelig egentlig all den tid jeg slapp dem ut av synes på den forrige hytta vår og ned til vannet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvor gamle er barna dine? Vi har også nett på trampolina. De er 8,5 og snart 7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 For å utdype mitt svar. Da jeg var åtte, gikk jeg og mine venner til et badevann et stykke unna, bada i timesvis og dro fornøyde hjem. Såpass store unger kan godt bade i et plaskebasseng med 40 cm høyt vann! Trampolina (såfremt den er sikra med nett) er også helt OK at de kan bruke, mener nå jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hønemødre lar ikke søsken hvor eldstemann er 8 være alene noen timer! Når det er sagt synes jeg kanskje det var litt strengt ikke å få bade i badebasseng med lav vannstand eller hoppe på trampolinen, ja. Forutsetter selvfølgelig at de er av typen som overholder regler, og at dere har vanlige trampolineregler, i tilfelle besøk (tenker da på regler av typen maks tre som hopper om gangen etc.). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Trampolina hadde jeg ikke hatt problemer med, men jeg tror jeg ville følt meg utrygg på bassenget... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også hønemor Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Trampolina hadde jeg nektet... bassenget er jeg itvil om. Leser om alle ulykker i vann nå om sommeren så jeg hadde trolig sagt nei. Jeg har full forståelse for du sier nei, og synes faktisk det er bra. Jada, det går som regel bra, men det skader vel egentlig ikke å la dem være der sammen med en voksen. Men man kan heller ikke beskytte dem mot alt, desverre :-) Men da vil jeg si, aldri alene, de må minst være to stk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde nok tillatt begge deler dersom de var relativt fornuftige og f.eks. ikke typen til å bruke tingene veldig annerledes enn de er tenkt. Men jeg hadde f.eks. ikke tillatt full nabolagsinvasjon på trampolina uten voksne til stede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ja du er nok litt hønemor synes jeg. Jeg hadde latt ungene bruke trampolinen ihvertfall. Å bade hadde jeg kanskje sagt nei til, mer av praktiske årsaker enn av tanken på at de skulle drukne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan skje uansett Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ulykker kan skje med eller uten voksne tilstede. Et perifært familimedlem brakk nettopp ryggen på to steder etter hopping på trampoline. De fulgte alle gode sikringsregler: Barnet var alene på trampolinen og det var sikkerhetsnett rundt. Foreldrene satt i umiddelbar nærhet når det skjedde Hun ble heldigvis ikke lam, men må gå med sånt korsett i mange måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Trampolina hadde jeg nektet... bassenget er jeg itvil om. Leser om alle ulykker i vann nå om sommeren så jeg hadde trolig sagt nei. Jeg har full forståelse for du sier nei, og synes faktisk det er bra. Jada, det går som regel bra, men det skader vel egentlig ikke å la dem være der sammen med en voksen. Men man kan heller ikke beskytte dem mot alt, desverre :-) Men da vil jeg si, aldri alene, de må minst være to stk. Nekte trampoline, men usikker på basseng?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Trampoline - ja Basseng - aldri i verden :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Du er ikke hysterisk på noen måte. Å leke i vann uten voksne i huset er helt uaktuelt her også. Det samme gjelder trampoline. Man _kan_ være veldig uheldig på en trampoline og da kan store skader oppstå, nakkeskader f.eks. Jeg anser meg ikke som hønemor i det hele tatt men er nok like striks på disse to aktivitetene som du er:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg har ikke så store barn enda, men trampolinen ville jeg i alle fall nektet. Om det er ett slikt oppblåstbart plaskebasseng, som er grunt, ville jeg nok heller godtatt det ja. Vanelig basseng, ville jeg nok ikke godtatt nei ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nekte trampoline, men usikker på basseng?? Ser dere "alle" ikke godtar bassenget, men er det ikke ett slikt plaskebasseng da, det syns jeg var i overkant streng. Det er jo ikke snakk om ett svømmebasseng heller ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ser dere "alle" ikke godtar bassenget, men er det ikke ett slikt plaskebasseng da, det syns jeg var i overkant streng. Det er jo ikke snakk om ett svømmebasseng heller ;-) Det er mulig å drukne i latterlige små mengder vann, så jeg synes et basseng og barn alene er fullstendig uakseptabelt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også hønemor Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nekte trampoline, men usikker på basseng?? Ja, usikker på begge egentlig. Sett for mange alvorlige ulykker på legevakten til å mene noe annet ang trampoline. Små basseng kan være livsfarlige, jeg er usikker på begge men man kan heller ikke overbeskytte, jeg hadde nok slappet litt mer av om de var feks 2 eller flere sammen, men inntil en viss alder ville jeg helst ønsket at en voksen var tilstede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.