Gå til innhold

Hønemor - jeg?

Gjest Hønemor - jeg?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Det er mulig å drukne i latterlige små mengder vann, så jeg synes et basseng og barn alene er fullstendig uakseptabelt...

Ja, man kan faktisk drukne i en bitteliten søledam! Skummelt med basseng synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig å drukne i latterlige små mengder vann, så jeg synes et basseng og barn alene er fullstendig uakseptabelt...

Og skade seg på trampoline er vel streng tatt mer vanelig når man er 7-8år enn å drukne i 15 cm vann.

Men jeg ville nok ikke godtatt det heller pga vannsølet, mer enn faren for å drukne når du er så stor, i så små mengder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan faktisk drukne i en bitteliten søledam! Skummelt med basseng synes jeg.

Ja, og man kan også bli lam på trampoline, feks.

Har aldri hørt om en normal 8 åring som har druknet i en søledam.

Det er forskjell på 2år og 8år for å si det slik.

Men det er meg da.... Vet ikke om jeg ville tillatt det, men mener abolutt at trampoline er hakket mer farlig for en 8åring enn ett plaskebaseng. Men bevis meg gjerne feil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kan skje uansett

Ser dere "alle" ikke godtar bassenget, men er det ikke ett slikt plaskebasseng da, det syns jeg var i overkant streng.

Det er jo ikke snakk om ett svømmebasseng heller ;-)

Min lillebror holdt på å drukne i en "andedam" som var ca 20-30cm dyp. Han var godtnok ikke mer enn et par år - men dog. Skal ikke stor mengder vann for å drukne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillebror holdt på å drukne i en "andedam" som var ca 20-30cm dyp. Han var godtnok ikke mer enn et par år - men dog. Skal ikke stor mengder vann for å drukne :(

Utrolig trist å høre om broren din.

Uansett mener jeg at det er stor forskjell på lite og stort barn. Jeg har utrolig respekt for vannet, men man på ett tidspunkt må slippe litt opp, og se forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet også.

Jeg sier som sagt at jeg ikke vet hva jeg ville komme til å godta selv heller, men trampoline er farligere statistisk sett når man er 8 år, det tør jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke nektet dem å hoppe på trampoline og plaske i et plaskebasseng om de var elene hjemme.

Ja, det kan skje ting. Slik er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og man kan også bli lam på trampoline, feks.

Har aldri hørt om en normal 8 åring som har druknet i en søledam.

Det er forskjell på 2år og 8år for å si det slik.

Men det er meg da.... Vet ikke om jeg ville tillatt det, men mener abolutt at trampoline er hakket mer farlig for en 8åring enn ett plaskebaseng. Men bevis meg gjerne feil ;-)

''Har aldri hørt om en normal 8 åring som har druknet i en søledam.''

Enig med du :-) Jeg ville nok latt 8-åringen avkjøle seg i et plaskebasseng selv om jeg ikke var hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok latt dem bade i 40 cm vann OG leke på trampolina jeg. Ulykker kan selvfølgelig skje, også når foreldrene er til stede. Men at en 7-8 åring skal drukne i 40 cm vann mener jeg er veldig usannsynlig.

Eneste grunnen til at jeg skulle nektet dem å holde på i vannet, er at jeg ser for meg masse vått gress inne og griseri.

Derimot tror jeg faktisk ikke at jeg ville latt en 7 og 8-åring være alene hjemme i mange timer. Jeg lar innimellom gutta mine være alene hjemme opptil 3 - 4 timer nå i ferien men da er eldstemann nesten 12 og yngstemann 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...